سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیرو صحبتی که بنده با آقای قالیباف رئیس مجلس درباره لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات داشتم، به احتمال زیاد این لایحه هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد

حسین گودرزی درباره آخرین وضعیت طرح افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری کارکنان، گفت: لایحه اصلاح ماده 83 قانون مدیریت خدمات کشوری برای افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز و 4 ساعت کاهش کار در هفته بعد از اصلاح اخیر در کمیسیون اجتماعی از هفته قبل به‌ مدت ده روز روی سامانه ثبت پیشنهادات نمایندگان قرار دارد و به احتمال زیاد و پیرو صحبتی که با ریاست محترم مجلس داشتم، هفته آینده در دستور جلسات صحن قرار خواهد گرفت.

آخرین وضعیت کاهش ساعت کاری ادارات و تعطیلی شنبه‌هاوی گفت: در این لایحه علاوه بر افزایش تعطیلات آخر هفته از یک به دو روز، میزان کار هفتگی از 44 ساعت به 40 ساعت کاهش می‌یابد که در این شاخص ایران در زمره کشورهای توسعه‌ یافته قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی بیان کرد: در دو سده اخیر جنبش‌های کارگری در جهان برای کاهش کار هفتگی و افزایش تعطیلات تلاش زیاد و مستمری داشته‌اند.

گودرزی تاکید کرد: در این لایحه مجلس و دولت مصمم هستند با افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز و 4 ساعت کاهش کار در هفته در جهت ارتقاء منزلت کارکنان و تقویت کیفیت کار، حضور بیشتر اعضای خانواده در کنار همدیگر و تقویت خانواده محوری در جامعه بر اساس ارزش‌های ایرانی و اسلامی و توسعه گردشگری و رفاه اجتماعی هموطنان اقدام کنند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    این مرحمت شامل تمام جامعه میشود یا خودتان توضیح دهید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      برای کارمندان مفتخور دولتی

  • حقگو
    0

    نزدیک انتخابات است یعنی ما به فکر کارمندان هستیم افزایش حقوق کارگران هم در دستور کار قرار می‌گیرد یعنی ما به فکر کارگران هستیم افزایش حقوق پرستاران هم در دستور کار قرار می‌گیرد یعنی ما به فکر پرستاران هستیم یکسان سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار قرار میگیره یعنی ما به فکر بازنشستگان هستیم و .... در انتها و بعد از انتخابات فقط به فکر خودرو و زمین و منزل و ویلا و رانت و اختلاس و سهم برداشتن از سفره پهن انقلاب و ..‌. هیچ قانونی به نفع مردم تصویب نخواهد شد فقط قانون برای فشار حداکثری بر مردم مظلوم و افزایش مالیات و گرانی و رانت به اطرافیان تصویب میشه

  • ناشناس
    0

    مجلس بیکار کارنداره تا دوسه هفته در مورد این موضوع بحث می کنند درصورت درایران کارمفید یک یا دوساعت بقیه الافی می گذرد

  • ایوب
    0

    ای خدا ! شکرت ! در زمره کشورهای توسعه یافته قرار میگیریم ! بعد یه سوال : کشورهای توسعه یافته دیگه چه شاخصهای خوبی دارن ؟ تو اون شاخصها هم حرفی برای گفتن داریم ؟ یا فقط تو همین تعطیل کردن شبیه اونها هستیم ؟ من که میگم تعطیل نکنید ، ملت بی پول هستن ، نه جایی میتونن برن نه تفریحی ، تو خونه میمونن و دعوای بین زن و شوهر ها افزایش پیدا میکنه ، حالا ببینید چه روزی بهتون گفتم و کی به حرف من میرسید !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دمت گرم%

  • nhjcg
    0

    ایا کارمندان شعب بانکها هم تعطیل هستند یا نه بازم مثل قبل قفقط ادارات تعطیل اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها