کرملین: آمریکا به سوختن پول مردمش در اوکراین ادامه ندهند

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تامین مالی و تسلیحاتی کی‌یف توسط ایالات متحده، این رویکرد را «سوختن پول مالیات‌دهندگان آمریکایی» در اوکراین تشبیه و اظهارامیدواری کرد که این روند ادامه نیابد.

کرملین: آمریکا به سوختن پول مردمش در اوکراین ادامه ندهند

به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دنبال شیطان جلوه دادن روسیه است تا بودجه بیشتری از کنگره برای ادامه جنگ در اوکراین بگیرد؛ چیزی که مسکو آن را سوزاندن پول مالیات دهندگان آمریکایی در کوره ارزیابی می‌کند.

سخنگوی کاخ کرملین، بایدن را متهم کرد که در تلاش برای متقاعد کردن قانونگذاران آمریکایی برای انجام کاری است که مسکو از مدت‌ها پیش اعلام کرده، بیهوده است و فقط جنگ را طولانی می‌کند.

بر اساس این گزارش، اوکراین در مذاکره با مقام های آمریکایی خواستار دریافت سامانه دفاع هوایی تاد، جنگنده‌های هورنت اف-۱۸، پهپاد، بالگردهای آپاچی و بلک‌هاوک از واشنگتن شده است.

پیش تر، مقام‌های وزارت دفاع اوکراین در نشستی که در واشنگتن پشت درهای بسته با مقام‌های آمریکایی داشتند فهرستی از تسلیحات مورد نیاز نیروهای دفاعی اوکراین ارائه کردند.

اوکراین در این فهرست همچنین خواستار دریافت تانک‌های آبرامز، توپخانه ۱۵۵ میلیمتر، اف-۱۶، پهپاد و موشک‌های دوربرد ATACMS شده است.

جت‌های ترابری «گلوب مستر سی-۱۷» و «سوپر هرکول سی-۱۳۰» نیز از دیگر درخواست‌های اوکراین است.

این درخواست در شرایط ارائه شده است که رهبران گروه هفت به نشانه همبستگی با کی‌یف روز گذشته (۱۵ آذرماه) در نشستی مجازی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین وعده دادند که تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کنند.

اما سنای آمریکا چهارشنبه با بررسی لایحه ارائه کمک نظامی جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی مخالفت کرد. رئیس جمهوری آمریکا از کنگره درخواست کرده بود تا میلیاردها دلار کمک تازه به اوکراین را تایید کند.

رئیس جمهوری آمریکا با طرح این ادعا که «اگر پوتین اوکراین را بگیرد، به این کشور بسنده نخواهد کرد» افزود: ما نمی توانیم اجازه دهیم رئیس جمهوری روسیه پیروز شود.

وی با پیش‌بینی این که پوتین به یک متحد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله خواهد کرد، افزود: ما نیروهای آمریکایی را خواهیم داشت که با نیروهای روسیه می‌جنگند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    پوتین هم فقط بولوف میزند مثل ایرانیها فقط ادعا داره می خواست دو هفته ی اوکراین بگیر زیرش زاید

  • ناشناس
    0

    دوستمون به سوختن پول ایران در جای دیگه اشاره نکرد. معلومه نگران مردم و ادم حسابی های کره زمینه نه ما شهروندهای در جه هزار جهان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها