وزیر ارشاد درباره آخرین باری که امر به معروف کرد: فرزندانم را برای نماز بیدار می کنم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آخرین امر به معروفش می‌گوید که فرزندانش را برای خواندن نماز اول وقت از خواب بیدار کرده است.

 وزیر ارشاد درباره آخرین باری که امر به معروف کرد: فرزندانم را برای نماز بیدار می کنم

محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به این سوال که «آخرین باری که امر به معروف کردید، چه زمانی و درباره چه موضوعی بود»، گفت: آخرین امر به معروف، دیشب و دعوت به اقامه نماز اول وقت به جماعت بود. البته امروز صبح هم مانند روزهای دیگر فرزندانم را برای نماز بیدار می کنم.

وی درباره فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این شورا در وزارت خانه فعال است و با ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز جلسات منظمی با حاج آقای صدیقی و دوستانشان داریم.

اسماعیلی ادامه داد: برای نخستین بار در این دولت ستاد امر به معروف را به عضویت شورای فرهنگ عمومی کشور درآوردیم. یعنی دبیر ستاد امر به معروف تاکنون چند جلسه به عنوان عضو در شورای فرهنگ عمومی حضور پیدا کرده که در این جلسه، دغدغه ها مطرح می شود و هم افزایی و همکاری بین همه دستگاه های فرهنگی، دولتی و غیردولتی مطرح می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از این مصاحبه که مصادف با اذان ظهر شد، در نماز جماعت وزارتخانه به امامت حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی شرکت کرد. سلیمانی که مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی است، پس از شنیدن موضوع مصاحبه و سخن وزیر به کلامی از امام خمینی (ره) استناد و در واقع تبصره ای به صحبت های اسماعیلی اضافه کرد و آن این که کسی را می توان برای نماز بیدار کرد که قبلا سفارش کرده باشد و ما نمی توانیم کسی را که خواب است بدون اجازه قبلی بیدار کنیم.

زهرا مصطفوی دختر امام خمینی(ره) با بیان خاطره ای گفت: امام اصلاً برنامه‌شان بر بیدار کردن صبح نبود، یعنی ما اگر خدمت ایشان بخوابیم، چه نماز شب و چه نماز صبح را چنان آرام می‌خوانند که ما اصلاً بیدار نشویم. هیچ وقت امام برای نماز کسی را بیدار نمی‌کنند، مگر کسی بسپارد. ما مکرر می‌سپردیم به ایشان که ما را بیدار کنید و ما را بیدار می‌کردند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    بجای این کارها بفکر خدمت به مردم باشید برای اینکه مردم ولی نعمتمان هستند

  • حاعری
    1

    سلام معلوم از خدانمی ترسید که امروبه معروف واجب را ترک کرده اید این همه فساد در جامعه زیاد شده فردا جواب باید پس بدهید شما رضایت دل شیطان پر ستان وشهوت پرستان به دست آورده اید وخانواده ها را از هم دور کردید .

  • ناشناس
    0

    آقای رییس مردی برو مسئولان نامسول کشور رواز خواب بیدار کن شاید تو ذندگیت یک کار مثبت کرده باشی البته اگه جرات داری میدانم که نداری

  • ناشناس
    0

    فقط این دو رکعت نماز را بلدیید مردم بجای ازدواج مسکن غذا رفاه بیایید نماز بخورند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها