رئیسی در حلقه وزیرانش به مجلس رفت/ لایحه بودجه ۱۴۰۳ به صحن رسید/ قالیباف: بودجه سال ۱۴۰۳ گام اول تحقق عملی برنامه هفتم توسعه است

رئیس دولت سیزدهم صبح امروز (سه‌شنبه) چهاردهم آذر ۱۴۰۲ با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی،‌ ضمن دفاع و ارائه توضیحاتی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳، به طور رسمی این لایحه را تقدیم مجلس کرد.

رئیسی در حلقه وزیرانش به مجلس رفت/ لایحه بودجه ۱۴۰۳ به صحن رسید/ قالیباف: بودجه سال ۱۴۰۳ گام اول تحقق عملی برنامه هفتم توسعه است

صبح امروز  رئیس جمهور  به منظور تقدیم رسمی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با همراهی قالیباف و جمعی از نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شد.

در این جلسه و در زمان تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳، تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم از جمله، وزیران اطلاعات، اقتصاد، راه، فرهنگ و ارشاد، کشاورزی، دفاع، ورزش، علوم، معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس کل بانک مرکزی، معاون حقوقی، رئیس سازمان محیط زیست و معاون پارلمانی ریاست جمهوری، رئیسی را همراهی کردند.

بعد از ورود رییس جمهور به مجلس،  رئیس مجلس  شورای اسلامی ضمن خیر مقدم اعلام کرد: امروز رییس جمهور برای تقدیم اولین لایحه بودجه برنامه هفتم در سال ۱۴۰۳ به مجلس آمدند. بعد از آن هم خدمت عزیزان برای جلسه همفکری و تبادل نظر به مناسبت هفته مجلس هستیم.

گزارش کامل ایسنا از تقدیم بودجه ۱۴۰۳ به مجلس

در ادامه  سید ابراهیم رئیسی  ضمن دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: یک سال همکاری دولت با بخش‌های مختلف به ویژه مجلس در اجرای لایحه بودجه ۱۴۰۲ باعث شد به رشد اقتصادی، رشد تولید و مهار تورم بینجامد و بسیاری از چیزهایی که دشمنان تصور می‌کردند و توطئه و فتنه دشمنان علیه ملت بزرگ ایران را ناکام گذاشت.

وی با بیان این‌که «در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده  هم درآمدها و هم هزینه‌ها واقعی دیده شود» ادامه داد: تلاش دولت معطوف به اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده است. بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است و تلاش شده واقعیت مسائل دیده شود.

رئیسی پس از ارائه توضیحاتی درباره ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳، این لایحه را تقدیم محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی کرد.

لازم به ذکر است که با توجه به ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، امروز بخش اول  لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور  مربوط به ماده­ واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی­ های سرمایه­ ای و مالی و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه تقدیم مجلس شد و بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه نیز حداکثر ۱۰ روز از زمان ابلاغ بخش اول به مجلس ارسال می شود.

رئیسی در حلقه وزیرانش به مجلس رفت /لایحه بودجه ۱۴۰۳ به صحن رسید +عکس

رئیسی در حلقه وزیرانش به مجلس رفت /لایحه بودجه ۱۴۰۳ به صحن رسید +عکس

قالیباف: بودجه سال ۱۴۰۳ گام اول تحقق عملی برنامه هفتم توسعه است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس و پس از تقدیم رسمی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از سوی رئیس جمهوری با تقدیر و تشکر از رئیس جمهوری بابت سخنرانی و تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: امیدوارم که دولت و مجلس همانطور که برنامه هفتم را تنظیم کردند، با کمک یکدیگر لایحه بودجه ۱۴۰۳ را که گام اول و ۲۰ درصد از تحقق عملی برنامه هفتم خواهد بود، منطبق با برنامه هفتم و تحقق آن تحول بررسی کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    توسعه داریم چه توسعه ای !

    قالی جون خدا کنه توسعه به پهنا نباشه

  • ناشناس
    0

    رئیسی و مجلس انقلابی خالقان بزرگترین تورم جهان سفره ملت راخالی کردید گوشت و مرغ و میوه لبنیات را ازسفره ها فراری دادید گیاهدخوارمون کردید شما که میگید صادرات نفت افزایش پیدا کرده این پول ها کجا میره چرا به فکرمردم نیستید چرا مجلس دربرابر این همه گرانی سکوت اختیار کرده اگر روحانی رئیس جمهور بود آیا دربرابر این همه گرانی سکوت میکردید شما که میخواستید روحانی را بخاطر گرانی ها محاکمه کنید چرا الان گرانی ها را نمی بینید قیمت گوشت و تمام اجناس به فلک سر کشیده چرا یک کلمه درباره این فاجعه حرف نمیزنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها