آکسیوس: آمریکا از سال ۱۹۵۰ بیش از ۷۰ هزار نوع سلاح به اسرائیل داده است

بر اساس تحلیلی از پایگاه داده انتقال تسلیحات موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم موسوم به (SIPRI)، ایالات متحده بین سال های 1950 تا 2022 بیش از 70000 نوع سلاح – هواپیما، وسایل نقلیه زمینی، موشک و بمب – در قالب کمک‌های نظامی به اسرائیل ارائه کرده است.

آکسیوس: آمریکا از سال ۱۹۵۰ بیش از ۷۰ هزار نوع سلاح به اسرائیل داده است

آکسیوس نوشت: اسرائیل بزرگترین دریافت کننده کمک های مالی نظامی خارجی ایالات متحده است که بیشتر این کمک ها به صورت کمک های تسلیحاتی است.

«الیاس یوسف» کارشناس انتقال تسلیحات آمریکایی در مرکز استیمسون، اوایل این ماه به تایم گفت: «من فکر می‌کنم این یک فرض مطمئن است که بگوییم تسلیحات ایالات متحده به طور گسترده در عملیات فعلی اسرائیل در غزه استفاده می‌شود.»

ایالات متحده در سال 2023 حداقل 16 نوع تسلیحات متفاوت از جمله موشک و هواپیما در اختیار اسرائیل قرار داده است، اگرچه تعداد و نوع دقیق تسلیحات علنی نشده است. با این حال برخی نمایندگان کنگره، کاخ سفید را تحت فشار قرار داده اند تا در ارائه سلاح به دولت یهود پیشروتر باشد. «کوری بوش» نماینده دمکرات از مونتانا اخیراً به واشنگتن پست گفت: دولت بایدن باید همان شفافیتی را در مورد انتقال تسلیحات به اسرائیل ارائه دهد که برای اوکراین و سایر کشورها دارد.

پنتاگون اعلام کرده است که محدودیتی برای استفاده نیروهای اسرائیل از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده ایجاد نخواهد کرد، در همین حال دولت بایدن از اسرائیل خواسته تلفات غیرنظامیان را محدود و توقف های بشردوستانه در جنگ را تایید کند. این حمایت‌های بی‌دریغ درحالی است که اسرائیل از 7 اکتبر تا اوایل هفته جاری 15 هزار نفر را در غزه کشته که بیش از نیمی از آنها زن و کودک بوده‌اند.

در همین حال اسرائیل به برخی از پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های نظامی ایالات متحده دسترسی دارد و پشتیبانی ایالات متحده حدود 15 درصد از بودجه دفاعی سالانه اسرائیل را تشکیل می‌دهد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 🐜
    1

    خوبه بما چه ربطی داره گوشت قرمز بخوریم نخوریم گشنه می‌مونیم قدر شاهنشاه رو حالا می دونیم

  • ناشناس
    0

    یکم شکر وروغن میداد لازم نبود سلاح بده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها