بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از حوزه‌های علمیه در جاکارتا

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دومین روز سفر خود به اندونزی از حوزه‌های علمیه خاتم النبیین و حضرت زهرا (س) در جاکارتا بازدید و با مدیران و اساتید این دو حوزه گفت و گو کرد.

بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از حوزه‌های علمیه در جاکارتا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب که به اندونزی سفر کرده است شامگاه سه‌شنبه- هفتم آذرماه- ضمن بازدید از حوزه‌های علمیه خاتم النبیین و حضرت زهرا (س) در جاکارتا در گفت و گو با مدیران و اساتید این مدارس از فعالیت‌های آنان مطلع شد.

در بازدید از حوزه علمیه خاتم النبیین اکبر صالح مدیر این حوزه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آینده و فعالیت‌های آن ارائه کرد.

نواب سپس در جمع مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه خاتم النبیین در سخنانی با اشاره به آیه ۱۱ سوره مجادله «یَرْفَعِ اللهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَ اللهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ- خدا مقام اهل ایمان و دانشمندان شما را (در دو جهان) رفیع گرداند، و خدا به هر چه کنید به همه آگاه است» به بیان ارزش علم و جایگاه عالم پرداخت و انتظارات از طلاب و عالمان دینی در شرایط کنونی را تبیین کرد.

وی علم را هدیه و تفضّل الهی دانست و گفت: صاحبان علم و دانش، باید در جامعه اسلامی از جایگاه بالا و والایی برخوردار باشند.

در بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از حوزه علمیه حضرت زهرا (س) نیز سید حسین شهاب مدیر این حوزه گزارش کوتاهی از وضعیت ورنامه‌های آموزشی این حوزه ارائه داد و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نواب در جمع طلاب با اشاره به فرازهایی از شخصیت و زندگی حضرت فاطمه(س) ضرورت تحصیل و تهذیب را به آنان یادآور شد.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) شامل سه مرحله در مکه و دو مرحله در مدینه است، به مهمترین درس‌هایی که می توان از زندگی آن حضرت آموخت، اشاره و نسل جدید را به آشنایی با سیره زندگی و الگو گرفتن از آن حضرت توصیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهارداشت: فاطمه زهرا (س)، برای تمام انسان‌ها الگوست و یکی از وظایف شیعیان اسوه و مقتدا قرار دادن آن حضرت و پیروی از ایشان در اعمال و رفتار است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها