رونمایی از ناوشکن دیلمان، جدیدترین دستاورد صنایع دفاعی ایران؛

اقتدار دیلمان

دیلمان جدیدترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با طراحی و تحت نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده است.

اقتدار دیلمان

به گزارش خبر فوری، دیلمان جدیدترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با وزن ۱۵۰۰ تن است که با طراحی و تحت نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده است.

دیلمان به نوعی پیشرفته ترین ناوشکن از سری شناورهای پروژه موج و از کلاس جماران است و از امروز به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد.

تفاوت مهم ناوشکن دیلمان با سایر شناورهای کلاس موج، در استفاده از دکل راداری پیشرفته است که دکل پیشرفته و چهار وجهی چشم عقاب روی آن نصب شده که هر وجه آن دارای یکهزار آرایه است که در مجموع دارای ۴هزار آرایه است.

این رادار در آن واحد، ۱۰۰ هدف را شناسایی و ۱۳ هدف را رهگیری می‌کند. این رادار با خاصیت ضد جنگالی، اهدافی شامل جنگنده‌ها، پهپادها، بالگرد، موشک‌های سطح به هوا و سایر اهداف سطحی را شناسایی و رهگیری می‌کند. رادار نصب‌شده بر روی شناور دیلمان تا ۲۰۰ کیلومتر را رهگیری اهداف را انجام می‌دهد.

برای افزایش ماندگاری ناوشکن در دریا، حجم مخازن سوخت در ناوشکن دیلمان افزایش پیدا کرده است و در بخش سلاح و تسلیحات نیز از تجهیزات و تسلیحات و سامانه جنگال بروزتر با برد بیشتر استفاده شده است که این موضوع سبب شده این ناوشکن قدرت تخریب بیشتری داشته باشد.

تعداد موشک‌های کروز هم در ناوشکن دیلمان افزایش دو برابری نسبت به همکلاس‌های خود داشته است.

گروه طراحی و ساخت ناوشکن می‌گویند که این شناور دارای بوتراستور سینه نیز است که قدرت مانور شناور را بالاتر می‌برد، در خصوص پد بالگرد نیز، ابعاد پد بالگرد این شناور نسبت به شناورهای قبلی در کلاس موج بیشتر است و بالگردهای SH قابلیت نشست و برخاست بر روی آن را دارند. البته امکان نشست و برخاست بالگرد در شب نیز در ناوشکن دیلمان وجود دارد.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    4

    اهن کهنه های اوراقی رو کردن ناو خخخخ

  • فقرا
    3

    دیلمان هزارتا.نان و نهار هیچی.هوای پاک هیچی.شیر مداری هیچی.شغل هیچی.مترو و اتوبوس هیچی.دارو و درمان هیچی.مسکن هیچی.رفاه هیچی.

  • ناشناس
    2

    خخخخخخخخ.

  • غزه
    0

    وقتی دل استفاده نباشه اقتداری در کار نیست

  • ناشناس
    0

    آمریکا وحشت کرده از این نااااااااو پیت حلبی
    ما رکورد زدیم

  • ناشناس
    0

    چند هفته دیگه که فنر اقتصاد در رفت ، این ناو میاد درست اش می کنه . سفره ایرانی های مظلوم رو نجات میده .

  • ناشناس
    2

    چه فایده وقتی جرات رویارویی با اسراییل را ندارید !!!!!

  • عادل
    0

    اقتدار سفره ملت است که روز به روز کوچکتر کردید

  • ناشناس
    1

    یکی از ناوهای آمریکا ناو جرالد فورد هستش که به اندازه کل هواپیماهای ایران چه مسافربری چه جنگنده روی ناو هستش موقع رونمایی نگفت اقتدار 🤣🤣

  • qq
    1

    مسئولان باید بدونن این مردم ایران هستن که باعث میشه ایران اقتدار داشته باشه نه ابزار الات جنگی.اگر به ابزار الات جنگی باشه بودجه نظامی امریکا بقول ظریف 800 میلیارد دلار هست که قابل مقایسه با ایران نیست . پس مسئولیت به فکر رفاه مردم باشند . سیاست های خود را بر اساس رضایت مردم کشورشون تعیین کنند .دشمنان هیچ وقت به کشوری که مردمش پشت آن حکومت باشن حمله نخواهند کرد.
    قدرت اصلی مردم هستن نه ابزار آلات جنگی.
    یا حق.

  • وحید
    0

    اقتدار-انتقام سخت چقدر این واژها در جمهوری اسلامی معنی خودش رو از دست داده، فقط اقتدار هر دولتی مساوی است با پشتوانه مردم که متاسفانه اینجا وجود نداره

  • ناشناس
    0

    دریاچه خزر تا چند سال آینده خشک خواهد شد!!!!!
    اجرکم عندالله یا مهدی

  • ناشناس
    0

    این کشتی رو دیدم یاد بچگی خودم افتادم همه هم سن و سالهای من دوچرخه سواری میکردند منم سه تابروربریگ بادو تکه تخته وصل کرده بودم بهم بااونا مسابقه هه هه هه هه هه هه هه همش هم بازنده بودم دیلمان هه هه هه هه دیلمان بروبابا

  • ناشناس
    0

    خدا بهمراهتون ...دمتون گرم...اینبار به صخره ها نخوری غرق نشی... صلوات....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها