مصوبه مجلس درباره حقوق و مزایای ایثارگران؛ همسران شهدا چه مزایایی می‌گیرند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز مصوباتی برای حمایت از جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان داشتند.

مصوبه مجلس درباره حقوق و مزایای ایثارگران؛ همسران شهدا چه مزایایی می‌گیرند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، مصوباتی برای حمایت از جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان داشتند که به شرح زیر است:

بر اساس جز ۱ بند (ج) ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، حکم مربوط به سقف خالص پرداختی حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان شامل معافیت بیمه بازنشستگی و معافیت مالیاتی موضوع مواد ۳۷ و ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل ایثارگران نمی‌شود.

برخورداری همسران شهدا از امتیازات قانونی جانبازان بالای ۵۰ درصد

مطابق با جز ۲ بند (ج) ماده ۳۱ این لایحه، کلیه امکانات بهداشتی، درمانی، تشخیص، توانبخشی، آموزشی، پیشگیری، دارو، تجهیزات پزشکی و آمبولانس که مورد نیاز جانبازان پنجاه درصد (۵۰ %) و بالاتر مصرح در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌باشد در قوانین مرتبط به همسر و والدین شهدا تسری می‌نماید.

بر اساس جز ۳ بند (ج) ماده ۳۱ این لایحه، فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‌شود.

مزایای قوانین ایثارگری به شهدای امنیت و مدافع حرم تسری می‌یابد

طبق جز ۴ بند (ج) ماده ۳۱ لایحه، مزایا و امتیازات قوانین ایثارگری در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای امنیت تسری می‌یابد.

معافیت مالیاتی ۸ درصدی برای رزمندگان داوطلب

بر اساس جز ۵ بند (ج) ماده ۳۱ لایحه برنامه، متن زیر جایگزین بند ذ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه می‌گردد:

ذ) رزمندگان به ازای هر ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول هشت درصد معافیت از پرداخت مالیات موضوع ماده ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌شوند.

بر اساس ماده ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران؛ صد در صد (۱۰۰%) حقوق و فوق‌العاده شغل و سایر فوق العاده‌ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان و آزادگان از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.

 

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی
    1

    ما یک همکار داریم که بخاطر چند ماه گذراندن سربازی در جبهه ، امتیاز ایثارگری گرفته و الان با نزدیک به چهل سال سابقه فرمانروایی میکند چه فرمانروایی ؟!؟!؟

    نظرات شما -
    • جانبازان ۸سال جنگ
      0

      هنوز ندیدی اون جانبازان که پول داروهای خودش نداره

  • ناشناس
    0

    توزیع مزایا و منفعت برای خودشونی ها

  • TN
    0

    یک دفعه بیایید پول خون شهدا و جانبازان را به بازماندگانشون بدید و قال قضیه رابکنید 43 ساله از سفره انقلاب میخورن بسه دیگه

  • 🐜
    0

    آب دهن هم کف دست من نداخته اند چون بسیجی نبودم درنیروی دریایی ارتش مجروح شدم یک کارت ایثار هم دادن اما چه فایده مهر بسیجی نخورده مهرنیروی دریایی ارتش خورده است مهم وجود خودمه که بایک موتور ۱۲۵ ب زندگینامه هیچ خودم ادامه میدهم بازهم جنگی برعلیه سرزمین مادریم اتفاق بی افته پای کوبان شرکت می‌کنم فقط بخاطر آب و خاک و ناموس وطن!!! آقایان سردمداران کفن جیب نداره

  • 🐜
    0

    پنج انگشت دست عین هم نیستند دادش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها