فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

به جز اصولگرایان شور و شوقی در جریانات سیاسی دیده نمی‌شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز به جز زیرمجموعه های جریان اصولگرایی که در حال حاضر مشغول نوعی از رقابت درون گفتمانی هستند شور و شوقی در سایر احزاب و جریانات سیاسی دیده نمی شود.

 به جز اصولگرایان شور و شوقی در جریانات سیاسی دیده نمی‌شود

حسن رسولی درباره شکل گیری انتخابات مشارکتی-رقابتی گفت: برای تحقق یک انتخابات سالم، رقابتی، پرشور و با مشارکت بالا در کنار سایر عوامل و زمینه ها، 3 مولفه مهم باید به نحو مطلوب سازماندهی و تجهیز شوند تا این رویداد سیاسی به نحو مطلوب شکل بگیرد.

بخش هایی از گفت و گوی رسولی را در ادامه می خوانید:

  • نخستین عامل میزان رضایت مردم به معنای اکثریت آحاد جامعه از شرایط عمومی اعم از اوضاع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور است. به هر میزانی که رضایت اکثریت مردم از نظام حکمرانی بالاتر باشد؛ انگیزه و زمینه بهتری برای شرکت مسئولانه مردم در انتخابات فراهم می گردد.
  • عامل دوم نامزدها و احزاب و گروه های پشتیبان آنها هستند. احزاب و گروه ها و جریانات سیاسی اگر پرتوان به امر تبیین مواضع و نامزدگزینی و اهداف و برنامه های خودشان و نیز به تبلیغات انتخاباتی بپردازند، می توانند به سهم خود بستر مطلوب برای شکل گیری فضای انتخابات مشارکتی را فراهم کنند.
  • عامل سوم نحوه انجام وظیفه بخش های اجرایی و نظارتی انتخابات است. به هر میزانی که نگاه حاکم بر این دو بخش مشارکت جویانه تر باشد سبد پیش روی انتخاب کنندگان از تنوع و قابلیت بالاتری برای انتخاب برخوردار است بنابراین در سبد و ویترین انتخاباتی اکثر سلایق سیاسی با این نگاه غیرتنگ نظرانه مشاهده خواهند کرد که نامزدهای مطلوب خود را در صحنه دارند.
  • در شرایط فعلی نارضایتی بر میزان رضایت از نظام سیاسی کشور غلبه دارد و از این نظر متولیان امر انتخابات موظفند در این حوزه با سرعت تغییراتی ایجاد کنند که شرایط تغییر کند در غیر این صورت اگر نارضایتی تا روز 11 اسفند ادامه داشته باشد طبعا نمی توانیم انتظار داشته باشیم که مشارکت بالا تحقق پیدا کند.
  • از این حیث کارنامه قابل قبولی از جهت کمک به مشارکت دیده نشد. باید دید هیأت های نظارت و شورای نگهبان چه می کنند اگر این خطای هیأت اجرایی جبران شود می تواند امیدوار بود که گسترش یافتن دایره تأییدصلاحیت ها می تواند بر میزان مشارکت اثر مثبت بگذارد.
  • امروز به جز زیرمجموعه های جریان اصولگرایی که در حال حاضر مشغول نوعی از رقابت درون گفتمانی هستند شور و شوقی در سایر احزاب و جریانات سیاسی دیده نمی شود، لذا فکر می کنم برای تحقق برگزاری انتخابات پرشور متولیان امر کارهای انجام نداده بسیار زیادی دارند؛ اگر موفق بشوند امکان مشارکت بالا فراهم می شود، در غیر این صورت شاید شاهد مشارکت کمتری از انتخابات 1400 باشیم که برای نخستین بار سطح مشارکت به زیر 50 درصد کاهش یافت.
منبع: نامه نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • للل
    0

    دست ستاد اجرایی درد نکنه اصلاح طلبان را رد صلاحیت کرد اینها باز ملت را رد کرده به حکومت چسبیده بودند

    نظرات شما -
    • کلاه قرمزی
      0

      بسیار عالی من همیشه این رو گفتم اصلاح طلب از اصول گرا برای مردم خطرناک تره .
      چون اصول گرا توحش واقعی خودشو نشون میده ولی اصلاح طلب مثل یه گرگ در پوستین میشه

  • ناشناس
    0

    اصول گرایان هم هیچ رغبتی در انتخابات ندارند .چون رقیب ندارند فقط رایزنی می کنند که حق و حقوق آنها در چه پستی بهتر و ‌بیشتر است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها