رئیسی در نشست‌ فوق العاده بریکس :

رژیم صهیونیستی قطعا تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است

رئیس جمهوری تاکید کرد که غزه نماد سقوط اخلاقی غرب و در عین حال آزمون اراده دولت‌های مستقل برای بنیانگذاری یک نظام بین‌المللی برمبنای انسانیت و عدالت است.

رژیم صهیونیستی قطعا تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است

سیدابراهیم رئیسی در ارتباط تصویری با نشست‌ فوق‌العاده بریکس برای بحران غزه، اظهار کرد: مسئله غزه مسئله انسانیت و عدالت است. رژیم صهیونیستی و حامیناش نه تنها انسانیت، اخلاق و حقوق را زیر پا گذاشتند بلکه با سرکوب اطلاعات معتبر و اشاعه اطلاعات نامعتبر سعی در فریب افکار عمومی جهان دارند.

وی افزود: تاکید بر هفتم اکتبر به عنوان آغاز جنگ، تحریف واقعیت و روایت موضوع از پله چندم است. به جز تاریخ ۷۵ ساله اشغالگری و ترور و تجاوز در یک سال اخیر، درگیری‌های متعددی در کرانه باختری جریان داشته است.

ئیسی یادآور شد: در این یک سال مقاومت فلسطین ۲۰۰ شهید داده است. آنجا کسی مگر موشک داشت؟ هدف رژیم صهیونیستی پاکسازی و اشغال کرانه باختری و انتقال جمعیت آن به مصر و اردن بود. حماس فقط در دفاع از قدس شریف و کرانه باختری و هتک حرمت مسجدالاقصی عملیات کرد. ریشه جنگ در تداوم اشغال است.

وی یادآور شد: جنایات رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکایی‌ها و حمایت همه‌جانبه آن‌ها علیه مردم تحت اشغال انجام شده است. رژیم صهیونیستی که مجهز به انواع سلاح‌های هسته‌ای، سلاح‌های کشتارجمعی و شیمیایی و قطعا تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است.

رئیس‌جمهوری گفت: بدتر از هر چیزی حمایت همه‌جانبه آمریکا و غرب از نسل‌کشی و کودک‌کشی فلسطینیان است، تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر مردم غزه از جمله حدود ۵ هزار و ۵۰۰ کودک مظلوم به خاک و خون کشیده شده‌اند. بالغ بر ۴۱ هزار واحد مسکونی به طور کامل و ۶۰ درصد از منطقه نوار غزه به شکل جدی آسیب دیده است.
 
وی تاکید کرد: چه ظلمی بالاتر از این که امریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه روزانه انواع سلاح‌ها را به اسرائیل ارسال و با آتش‌بس مخالفت می‌کنند؟ آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی همه مسیرهای کمک به مردم غزه را بسته‌ و شورای امنیت سازمان ملل را فلج کرده است.

رئیسی گفت: امروز غرب رسوا شده و دروغین بودن ارزش‌ها و شعارهای غربی آشکار شده است. غزه نماد سقوط اخلاقی غرب و در عین حال غزه آزمونی برای اراده دولت‌های مستقل برای بنیانگذاری یک نظام بین‌المللی برمبنای انسانیت و عدالت است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • رابی
    0

    تمام دنیا شما را به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان می شناسد.آدرس اشتباه نده.

  • ناشناس
    0

    کوری به کوری میگه ..

  • ناشناس
    0

    و تو خود خطری بسیار بزرگ برای ایران و ایرانی هستی

  • امیرکبیر
    0

    عاقلان دانند!!!! بقول خودت پروپکان شما فقط به درد انقلابیها میخورد وبس.فقط منتظریم کی باشما نمازجماعت را آنجا بخوانیم؟

  • 🐜
    0

    درود بر اسرائیل قهرمان بلامنازع خاورمیانه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها