وزارت بهداشت فلسطین در غزه:

۲۵۹ زخمی که قادر به حرکت نیستند در بیمارستان شفا باقی مانده‌اند

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ۲۵۹ زخمی که قادر به حرکت نیستند در بیمارستان شفا باقی مانده‌اند و به زودی ترتیب خروج آنان از این بیمارستان داده خواهد شد.

۲۵۹ زخمی که قادر به حرکت نیستند در بیمارستان شفا باقی مانده‌اند

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست جنایت‌های روزافزونی را در مناطق مختلف نوار غزه مرتکب می‌شوند.

القدره افزود: این جنایت‌ها با انگیزه تحقق رؤیای اشغالگران جهت کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه به وقوع می‌پیوندد. اشغالگران با خروج بیمارستان‌ها از روند خدمت‌رسانی تعداد قربانیان را افزایش می‌دهند.

وی ادامه داد: اشغالگران بیمارستان شفا را از ۹ روز پیش محاصره کردند و تک‌تیراندازها روی سقف آن مستقر شده بودند. اشغالگران به بیمارستان شفا یورش بردند و با تخریب دستگاه‌های پزشکی، این مکان را به یک پایگاه نظامی مبدل کردند.

القدره گفت: اشغالگران بیمارستان شفا را بدون ارائه دلایلی که حمله شدید به این مکان را توجیه کند ویران کردند. دیروز از ما خواسته شد که بیمارستان شفا که ۵۰۰۰ آواره و ۶۵۰ بیمار و زخمی را در خود جای داده بود، تخلیه شود.

وی افزود: هر کسی که توانایی حرکت داشت از بیمارستان شفا بیرون برده شد و سازمان ملل نیز ۱۹۱ نفر از کسانی که قادر به حرکت نبودند را از این بیمارستان خارج کرد. ۲۵۹ زخمی که توانایی حرکت نداشتند در این بیمارستان مانده‌اند و ترتیب خروج آنان از بیمارستان در آینده داده خواهد شد.

القدره گفت: رسیدگی به اوضاع پزشکی نیازمند بیمارستان‌های میدانی بیشتر است. تعداد زیاد آوارگان حاضر در بیمارستان‌ها روند کار درمانی را با مشکل روبرو می‌کند. ما به مداخله فوری سازمان ملل جهت ارائه خدمات مراقبت پزشکی به آوارگان نیاز داریم.

وی افزود: عوارض پزشکی زخمی‌ها به دلیل حضور تعداد زیادی از آن‌ها در بیمارستان‌ها در حال افزایش است. درمان سوختگی‌های شدید و زخم‌های عمیق به توانایی‌های پزشکی کامل نیاز دارد.

القدره گفت: فرآیند خروج زخمی‌ها از نوار غزه کند است و تعداد افرادی که می‌توانند خارج شوند بسیار کم است. از جامعه بین‌الملل و مؤسسه‌های وابسته به سازمان ملل متحد می‌خواهیم که فوراً برای نجات بیمارستان‌ها مداخله کنند. ما خواهان فرصت‌دادن به خودروهای آمبولانس جهت عبور و مرور در نوار غزه برای نجات زخمی‌ها هستیم.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها