انتقاد امام جمعه موقت تهران از رد صلاحیت‌ها

امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته تهران گفت: تصمیمات بعضی از هیأت‌های اجرایی خردمندانه و همسو با مبانی و اصول مشارکت نبود و مورد نقد صاحب‌نظران قرار گرفت.

انتقاد امام جمعه موقت تهران از رد صلاحیت‌ها

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای نگهبان به مقوله انتخابات و زمینه مشارکت پرشور مردم اشاره کردند و در آغاز سال جاری به چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات پرداختند.

وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات از آشکارترین نوع سیاسی در جوامع مردم‌سالار است و نماد اراده ملت برای تعیین سرنوشت جمعی و سیاسی خود به شمار می‌آید؛ مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه‌ها و احزاب در انتخابات نقش تعیین کننده‌ای در تحکیم پیوند ملت و دولت و گردش نخبگانی و جابجایی قدرت دارد و مهمترین ابزار تجلی اراده و حاکمیت ملت است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: رقابت سیاسی از مهمترین ابزار مشارکت و حضور فعال در صندوق‌های رای است. با این نگاه به این مهم، رقابت پیش نیاز مشارکت پرشور است که رهبری معظم در دیدار اخیر اعضای شورای نگهبان بر آن تاکید کردند. در این راستا باید اشاره کنم تصمیمات برخی ار اعضای هیات‌های اجرایی عالمانه، خردمندانه و همسو با این مبانی و اصول نبود و مورد نقد صاحب نظرات دغدغه‌مند و مسئولان ارشد اجرایی قرار گرفت؛ امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و احساس مسئولیت دولتمردان و ملت عزیز شاهد حضور اقتدار آفرین ملت بزرگ ایران در انتخابات پیش رو باشیم.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    حتما دامادت رد صلاحیت شده

  • ناشناس
    0

    همش فیلم و نقش بازی کردن است،هیات اجرایی تو رد کن،امامان جمعه و دیگران شما اعتراض کنید،شورای نگهبان تو منت سرشون بزار و تایید کنید،بعد له مردم می گیم بیاید رای بدهید ما تایید کردیم،عجب مردم را چه فرض کرده اید.؟؟مردم دیگه گول سیاه بازی و گیر کردن بین بد و بدتر را نمی خورند،حتی اگه ۲۹۰ نماینده هم اصلاح طلب باشن ،باز کاری از پیش نخواهند برد،مجلس ششم جلوی چشم مردم است،که نذاشتن یه قانون درست و حسابی به نفع مردم تصویب کند،پس این نمایش انتخابات را جمع کنید و هزینه بی خود روی دست مردم فقیر نذارید و با پول آن چندتا مدرسه برا کپر نشینان بسازید،پز جمهوری هم در دنیا ندهید،چون در حکومت های جمهوری تمام پست ها و مقام ها موقتی و دارای مدت هستند و قدرت اصلی مرتب دست به دست می شود،آیا در ایران چنین است؟؟؟مثلا یک حزبی پیروز میشه و میگه باید از سوریه و لبنان طرفداری کنیم،۴ سال بعد حزب دیگری پیروز میشه و نظر عکسی داره،آیا چنین است،؟؟؟یا سیاست های اصلی و اساسی تغییر نمی کند و تصمیمات مهم جای دیگری گرفته می شوند و....که با انتخاب مردم عوض نمی شوند

  • ناشناس
    0

    هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
    تا الان نظارت استصوابی شورای نگهبان کاندیداها را حذف می کرد حالا سوپر انقلابی های هیات های اجرایی از شورای نگهبان جلو زدند.
    برگ ننگین دیگری در جلب مشارکت مردم به عنوان صاحبان مملکت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها