سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

۵۱۰ داوطلب برای مجلس خبرگان ثبت نام کردند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور آمار ثبت نام قطعی داوطلبان برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را ۵۱۰ تن اعلام کرد و گفت: پرونده های تشکیل شده از هر داوطلب امروز ( یکشنبه ۲۱ آبان ماه ) برای بررسی به شورای نگهبان ارسال می شود.

 ۵۱۰ داوطلب برای مجلس خبرگان ثبت نام کردند

محسن اسلامی روز یکشنبه اعلام کرد: با تمهیدات انجام شده در ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداری های مراکز استان های سراسر کشور ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری طبق زمان بندی مشخص شده در قانون با موفقیت به پایان رسید و در مجموع ۵۱۰ نفر از سراسر ایران اسلامی موفق به ثبت نام قطعی شدند که ۴۸ درصد آنان برای نخستین بار در این انتخابات شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان لغایت ۲۰ آبان فرصت داشتند با مراجعه حضوری به فرمانداری های مراکز استان و ستاد انتخابات وزارت کشور درخواست و مدارک لازم را ارائه کنند، افزود: وزارت کشور تهمیدات لازم را براساس قانون انجام داد و این مرحله از فرایند برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید.

وی با اشاره نحوه ثبت نام و ارائه مدارک مورد نیاز داوطلبان که پیش از این نیز اطلاع رسانی شده بود ، گفت : در این دوره قانون گذار شرط سنی حداقل ۴۰ سال را برای داوطلبان ثبت نام مجلس خبرگان رهبری لحاظ کرده بود و همچنین اصل مدرک تحصیلی سطح چهار حوزه هم به عنوان یکی از شرایط دیگر این قانون مورد تاکید قرار گرفته که در فرآیند ثبت نام مورد توجه و تاکید بوده است .

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد ادامه روند انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت : فرآیند اجرایی کار به این صورت است که برای هر داوطلب در ستاد انتخابات یک پرونده تشکیل شده و امروز ( یکشنبه ۲۱ آبان ماه ) کلیه پرونده های ۵۱۰ نفر برای شورای نگهبان ارسال می شود و این شورا نیز فرایند بررسی احراز صلاحیت ها و دیگر موارد را براساس قانون انجام خواهد داد.

اسلامی در مورد ترکیب سنی داوطلبان نیز گفت : آمار نشان می دهد داوطلبان ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۴ درصد ، ۵۰ تا ۶۰ سال ۳۰ درصد ،۶۰ تا ۷۰ سال ۲۶ درصد و بالای ۷۰ سال ۱۰ درصد را تشکیل می دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: ۵۲ درصد از داوطلبان سابقه حضور در انتخابات های قبلی مجلس خبرگان رهبری را داشته اند و ۴۸ درصد نیز برای نخستین بار هست که در جمع داوطلبان این مجلس قرار می گیرند.

اسلامی با اشاره به اینکه تعداد ۶۵ نفر از نمایندگان مجلس خبرگان فعلی ( دوره پنجم ) نیز در جمع داوطلبان انتخابات برای ششمین دوره مجلس خبرگان مشاهده می شوند، گفت : ۵۲ درصد از جمع داوطلبان ثبت نامی سابقه ایثارگری دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها