نزدیکی به ساعت انفجار/ احتمال جنگ همه جانبه در غزه/ صهیونیست ها از کدام منطقه حمله خواهند کرد؟/ یک اشتباه ایران و آمریکا را وارد جنگ می کند

به عقیده صاحبنظران غربی، اگر شدت عمل گروه های مقاومت بیش از حد باشد، شاید آمریکا مستقیما وارد جنگ شود و این امر ایران را هم وارد جنگ کرده و جنگ غزه را به سرعت به یک جنگ تمام عیار و شدید منطقه ای تبدیل خواهد کرد.

نزدیکی به ساعت انفجار/ احتمال جنگ همه جانبه در غزه/ صهیونیست ها از کدام منطقه حمله خواهند کرد؟/ یک اشتباه ایران و آمریکا را وارد جنگ می کند

به گزارش خبر فوری، ارتش اسرائیل مدعی محاصرۀ کامل غزه شده است. برخی تحلیلگران و رسانه ها مدعی حملۀ همه جانبه و قریب الوقوع ارتش رژیم صهیونیستی به غزه شده اند. با این حال هنوز مشخص نیست اسرائیل طی دو یا سه روز آینده به غزه حمله خواهد کرد یا نه.

اما حملۀ زمینی اسرائیل به غزه چگونه خواهد بود و چه ابعادی خواهد داشت؟ آیا این حمله همه جانبه خواهد بود یا مجددا محدود است؟

حملۀ همه جانبه اسرائیل اتفاق می افتد؟

در حال حاضر، رژیم صهیونیستی از دو منطقه توانسته بخش هایی از غزه را به اشغال خود درآورد. منطقۀ شمالی غزه، از مرز مشترک تا نزدیکی منطقۀ السودانیه در اشغال صهیونیست ها است و منطقۀ مرکزی غزه از روستای جحر الدیک تا ساحل نیز شاهد حضور اشغالگران است.

در واقع اسرائیل با اشغال منطقۀ مرکزی غزه این باریکه را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده و ارتباط این دو بخش را با هم قطع کرده است. از آن سو، اسرائیل مدعی محاصرۀ غزه از سمت دریای مدیترانه و در اختیار گرفتن سراسر مناطق ساحلی شده است.

IMG_20231106_193541_949

اکنون مشخص نیست گام بعدی اسرائیلی ها چه خواهد بود و فاز بعدی حملۀ آنها چه شکلی خواهد داشت. برخی کارشناسان نظامی مدعی اند اسرائیل حملۀ همه جانبه نخواهد داشت و ترجیح می دهد عملیات خود را گام به گام و آرام انجام دهد.

ژنرال های ارشد رژیم صهیونیستی نگران تونل های مقاومت، جنگ شهری حماس و گیر کردن نفربرها و تانک هایشان در کوچه ها و خیابان های بسته شدۀ غزه هستند. این اتفاقی است که در جنگ 22 روزه نیز افتاد و صهیونیست ها را با مشکلات فراوانی روبه رو ساخت. به همین دلیل، رژیم صهیونیستی قصد حملۀ همه جانبه به مناطق پرجمعیت غزه را نخواهد داشت.

نیروهای ارتش اسرائیل احتمالا از سمت شمال و از منطقۀ شرقی بیت حانون به سمت شمال و احتمالا جبالیا حرکت کنند و به احتمال بسیار زیاد در این منطقه درگیر جنگ مستقیم و شدید با نیروهای مقاومت شوند. ارتش اسرائیل به مردم غزه گفته به مناطق جنوبی بروند و در مناطق شمالی نمانند. این نشان می دهد که علی الظاهر اسرائیلی ها جنگ خود را در شمال ادامه می دهند.

با این حال، برخی معتقدند رژیم صهیونیستی فعلا قصد پیشروی از مناطق شمالی را ندارد چرا که می داند درگیر جنگ شدیدی با نیروهای مقاومت در جبالیا، الرمال، تل الهوی و مرکز غزه خواهد شد. نیروهای حماس در این مناطق زیادند و بافت شهری نیز به شکلی است که حماس دست برتر را دارد و احتمالا اسرائیل در صورت حمله درگیر جنگ خونینی شود و این چیزی است که نتانیاهو و سران ارتش رژیم صهیونیستی سعی دارند از آن دوری کنند چرا که می دانند تلفات زیادی خواهند داد و تلفات زیاد می تواند جو عمومی داخل فلسطین اشغالی را علیه آنها کند.

برخی تحلیلگران نظامی مدعی اند که ارتش اسرائیل احتمالا شکافی دیگر در جبهۀ جنوبی غزه ایجاد کند و غزه را به سه قسمت تقسیم کرده و میان نیروهای مقاومت فاصلۀ بیشتری ایجاد کند. این شکاف احتمالا بین منطقۀ خان یونس و دیر بلح خواهد بود. میان این دو منطقه فاصلۀ زیادی است، تراکم جمعیت در این قسمت کمتر است و احتمالا اسرائیل حملۀ خود را از این منطقه آغاز کند.

حملات هوایی – زمینی اسرائیل به غزه

آنچه مشخص است این است که رژیم صهیونیستی به روش ارتش نازی حملات زمینی خود را ادامه خواهد داد. ارتش نازی ها در جنگ جهانی دوم، نیروی هوایی یا «لوفت وافه» را به کار انداخته و قبل و حین پیشروی نیروهای خودی، شروع به بمباران شدید هوایی خطوط نخست دفاعی و شهرهای کشور های مورد هجوم قرار گرفته، می کرد تا با فلج کردن خطوط دفاعی، مانع از مقاومت شود. اسرائیل نیز با این تاکتیک ضمن بمباران شدید مناطق مسکونی سعی دارد مانع از حرکت سریع نیروهای مقاومت شود.

با این حال، مشخص نیست این تدبیر جواب دهد. غالب نیروهای مقاومت و حماس از طریق تونل های زیرزمینی خود عمل می کنند و موشک های اسرائیل قادر به از کار انداختن تونل های زیرزمینی نیست. موشک های اسرائیلی فقط مناطق مسکونی را هدف قرار داده و باعث افزایش کشتار مردم بی دفاع خواهد شد.

دیپلماسی آغازگر جنگ بزرگ می شود؟

بیش از تدبیرهای جنگی که در بالا ذکر شد، دیپلماسی آغازگر یا پایان دهندۀ جنگ خواهد بود. اسرائیل زمانی حملۀ عظیم خود را آغاز خواهد کرد که از عکس العمل کشورهای مسلمان مطمئن باشد. بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا که متحد اصلی اسرائیل در جنگ اخیر است، سفرهای خود را به کشورهای اطراف شدت بخشیده است.

او طی دو روز، دو سفر فوری و کوتاه به ترکیه و عراق داشت. حماس از قدیم متحد سیاسی ترکیه بوده و مقاومت عراق نیز جهت حمایت از غزه و حماس، حملات زیادی را علیه اسرائیل داشته است. بلینکن از طریق سفر به این دو کشور قصد راضی کردن مقامات این دو کشور و آماده سازی آنها جهت حملۀ بزرگ به غزه را داشته است. برخی رسانه ها هم از وعدۀ اسرائیل به ترکیه جهت اعطای ادارۀ غزه بعد از اشغال کامل آن خبر داده اند که هنوز مورد تایید ترکیه قرار نگرفته است.

آنچه واضح است این است که هرچقدر آمریکا و اسرائیل بیشتر بتوانند کشورهای عربی و مسلمان منطقه را نسبت به اتفاقات غزه ساکت و آرام کنند، احتمال حملۀ همه جانبه به غزه بیشتر است.

با این حال، کشورهای عربی و مسلمان منطقه تنها عامل دیپلماتیک موثر بر جنگ نیستند. محور مقاومت نیز عامل موثری در تعیین روند جنگ است. اگر واکنش حزب الله، انصار الله و سایر گروه های مقاومت در منطقه نسبت به حملۀ زمینی اسرائیل تند باشد، احتمال کاهش شدت حملات اسرائیل و عقب نشینی نیروهای صهیونیست زیاد است.

با این حال، اگر شدت عمل این گروه ها نیز بیش از حد باشد، شاید آمریکا مستقیما وارد جنگ شود و این امر ایران را هم وارد جنگ کرده و جنگ غزه را به سرعت به یک جنگ تمام عیار و شدید منطقه ای تبدیل خواهد کرد. از این رو، گروه های مقاومت نیز باید مانند همیشه به شرایط مختلف و عوامل گوناگون توجه کرده و بر اساس تدبیر عمل کنند.  

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 66
  • ناشناس
    17

    حماس رکب خورده نه ایران نه نصرالله نه حوثی جرات دخالت ندارن ، همه حرفهای شعار و عوام فریبی ، امروز حماس اگر گروگان های که گرفته ازاد کند به نفعش هست و محو نمیشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      چه آزاد کنه چه نکنه محو می شه

    • ناشناس
      78

      اگر منظورت اسراییله اره محو میشه.

    • ناشناس
      2

      صد تا از این اشتباه ها رخ بدهد ایران عمرا نمی‌تواند وارد این جنگ شود چون مقامات خوب میدانند که نمایش قدرت‌ها در چه حد صحیح است

    • ناشناس
      3

      ۱۴:۴۱ خودت میدونی که منظورم حماس هست که محو میشه. تو برو از مقلوبه‌هایی که برات بار میذارن ته‌دیگ سوخته صدقه بخور تا اسرائیل محو شه😁

    • امیر
      3

      نه حماس محو میشود و نه اسرائیل
      دعوا سر لحاف ملاست !
      این جان مردم غزه و پول ما ایرانی هاست که داره محو میشه !

    • ناشناس
      0

      به فنا رفت و تموم این شامورتی بازی‌های تبلیغی و مظلوم نماییها
      هم کهنه شده

  • ناشناس
    5

    هزاران اشتباه هم بشود ايران وارد جنگ نخواهد شد

    نظرات شما -
    • ایرانی
      6

      پس این همه رجز خوانی طی این ۴۴ سال برای چه بوده ؟؟؟

    • به ایرانی
      0

      برای سرگرم نگه داشتن شما بود
      چون می‌شناختنتون

    • دیاکو
      4

      ایران جرات حمله نداره .اگر ایران حمله کند آمریکا با بمب اتم ایران رو شخم میزنه. حالا این گوی و این میدان .

    • 0

      پیمان مودت دوستی بین ایران و امریکا اجازه درگیری مستقیم به طرفین را نمیدهد.

  • ناشناس
    7

    ایران که اسراییل به زسمیت شناخت

  • ناشناس
    64

    اسراعیل به دنبال اسناد و مدارک و نیروهایی است که .شاهد و‌گواهی باشند بر حضور ایران ویا سایر کشورها در حمله به اسراعیل و استفاده سیاسی و تبلیغاتی از این اسناد و مدارک برای همین می خواهد زمینی وارد شود . بایستی نیروهای مقاومت غزه را به گورستان یهود تبدیل کنند . نصر من الله و فتح و القریب .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      یکم چشمات باز کن وواقعییت را ببین از عالم یکنیک وتریاک بیا بیرون

    • 0

      ببخشید چون حماس این نظرات را نمی خونه بهتر حضوری تشریف ببرید و نظرتان را به انها بگویید

  • ناشناس
    11

    به این نگاه نکنید تعدادی سهمیه بگیر و چاپلوس می آیند در خیابان و فریاد فلسطین سرمیدهند. اگر جمهوری اسلامی وارد جنگ شود همین افراد خودشان را کنار میکشند همچنانکه رهبران حماس و جهاد اسلامی دور از جبهه ها در محیطی امن زندگی و خوشگذرانی میکنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      زشت این طور حرف زدن.
      آگاهی رو بالا ببر.
      فرماندهان میدانی دارن که در نبرد هستن.
      ضمن اینکه ما سالهاست داریم با ظالمین میجنگیم.مدافعان حرم هم الکی بود؟؟؟

  • تلمبه
    3

    سلام بلا قلمبه

  • ناشناس
    78

    امریکا واسرائیل گورشان را در اینجا میکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      خدا نکنه جنگی صورت بگیره ایران خذچداکثر ۶ ماه می‌تونه دوام بیاره ،ایران زیاد منم منم می‌کنه ولی در عمل کل تجهیزات و تسلیحاتی که داریم تکنولوژیش برای ۳۰_۴۰ سال پیش آمریکا و کشورهای لول یک دنیا می‌باشد......

    • 2

      هرکس باعث ورود ایران به جنگ شودما ملت واقعی ایران درسی خواهیم داد که دیگربا هیچ کشوری وارد جنگ نشویم حال این کس از داخل باشدیاخارج

  • علی
    6

    خداوند باعث و بانی این جنگ رو نابود کنه

  • ناشناس
    7

    بیخود می کنن ایران را وارد جنگ می کنن خودشان و بچه هاشان بروند بجنگند حق ندارند یک بار دیگر مملکت را ویران کنند ما به خطر بیافتیم بخاطر حماس؟!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      45

      حماس حماس نکن مردان و زتان ازاده با بچه هایشان برای یاری انبیا در برابر علوم اخلاق شادگرگ ایستاده اند و در ماها شرف حضرت عباس نیست ساکت شو

    • 11

      اولا انقلابی که شد رو مطالعه کن برای چی بود.
      ثانیا ما انسانیم و نباید نسبت به ملت های مسلمان و مظلوم بی تفاوت باشیم.
      ثالثا ، چرا شما فکر میکنید موضوع جنگ با یک گروه هست؟
      این جنگ قطعا با امنیت کشور ارتباط داره ، چند بار دانشمندانمون رو ترور کردن؟مشکلات امنیتی برامون ایجاد کردن؟؟؟

  • ناشناس
    10

    ورود ایران به جنگ مساوی خواهد بود با شروع نا ارامیهای داخلی که به نفع حکومت نیست به اندازه کافی مشکل داریم دیگه بسه آقایون و خانمهای تندرو از خودتان مایه بگذارید هر کس می خواهد مبارزه کند راه بازه تشریف ببره

  • ناشناس
    3

    وزن کشی اصلی بین چین و روسیه و طرفدانشان با آمریکا و انگلیس اتحادیه اروپا و کانادا و استرالیا و طرفدارانشان است.
    این جنگ خاورمیانه ممکن بود در تایوان باشد همانند اوکراین و غزه.
    بدبخت گوشت دم توپ مردم غزه و اوکراین تا حالا.

  • ناشناس
    8

    خیال همه راحت ایران تحت هیچ شرایطی وارد جنگ نمیشه حتی اگر موشک وسط تهران زده بشه

    نظرات شما -
    • 2

      چشمهاتون رو باز کنید الان عربستان در محاصره کامل است نه ایران!نفس عربستان بند امده صداش در نمیاد!

    • 0

      از ایران نترس که های و هو دارد ،از عربستان بترس که سر به تو دارد!

    • 0

      اگر هدف ایران بود که عربها اینطور زبانشون بند نمیامد .

    • 0

      اگر ایران هدف بود چرا زبان افغان و آذر و عرب بند آمده ؟

  • ناشناس
    3

    اگر جنگ شد حزب الله در خط مقدم جبهه باشد چون مملکت مال حزب اللهی های و بمن ربطی نداره ، من که حق انتخاب ندارم و حق نظر دادن ندارم و حق گرفتن مسوولیت مدیریتی ندارم و اجازه اختلاس و غارتگری و رانت اطلاعاتی ندارم چرا باید از مملکتی که هیچ حقی توش ندارم دفاع کنم

    نظرات شما -
    • جانباز محروم
      2

      هزاران لایک به کامنت شما

  • نادری
    2

    حزب الهی ها آماده باشید بزودی به آرزویتان می رسید باید وارد جنگ شوید

  • ناشناس
    2

    با تسلط بر ساحل اسرائیل میتواند آب به تونلها بیندازد و کل حماس را در تونلها غرق کند

  • فرحناز
    1

    بیا واسم بنواز

  • fhfh[hk
    12

    امیدوارم کل فلسطین با ادماش نابود و محو بشه بلکه ما یه نفسی بکشیم

  • مملی
    9

    اسراییل پیروزه این جنگ حتما

  • ناشناس
    3

    آمریکا همین الان هم مستقیم وارد جنگ غزه شده و با تمام توان دارن حمله می کنند حضور ۵۹۰۰ کماندو ی آمریکایی در جنگ و اعزام ده ها ناو و رزم ناو و اختصاص ۱۴/۴ میلیارد دلار و کمک اطلاعاتی و... یعنی حضور مستقیم آمریکا اما ایران هیچ دخالتی ندلرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      این آمار رو از کجا میاری؟

  • ناشناس
    1

    برای جنگ جدید ، فرزندان مسولین ، نمایندگان ،مدیران ،جیره بگیران ، مسکن بگیران ،خودروبگیران ، شغل بگیران ، مدرک بگیران ، وام بگیران و...رانتی و فرمایشی و توصیه ای و... به خط و آماده . این دفعه نوبت ، نوبت شماست .

  • عادل
    1

    آمریکا به ایران خیلی واضع گفت سر راست نکن یعنی چی یعنی اگر سر راست کردی سرت میبرم ایران افتاد به تنه مته گفت ما دخالت نکردیم برو طرف حماس حکومت ایران می‌دونه ملت باش نیست

  • ناشناس
    50

    گوش بفرمان رهبریم - هم اسرائیل و هم همه منافقین را نابود میکنیم

    نظرات شما -
    • 0

      آورین آورین

    • امیر ب ناشناس
      2

      ناشناس گوش به فرمان عربیم

    • ایرانی
      0

      انشالله بچه حزب اللهی ها که دفاع کنند
      چون ایران برا اونهاست و وظیفشونه وارد عمل بشن

  • ناشناس
    3

    به ایران چه چند هزار کیلومتر دورتر از مرزهاش تو جنگ چند کشور دیگه دخالت مستقیم کنه؟!!!!! کشوری که تو نون و اب وحتی هوای تنفسی مردم خودش گیر کرده چه کار داره به این کارا

  • ناشناس
    8

    تحلیل هایتان آبکی است برادران فردا اگه اسرائیل برنده این جنگ بشه با ایران وارد نبرد میشه دعا کنید به مردم بی گناه غزه و به اینکه اسرائیل نابود بشه . البته داعش هم با ۱۰۰ هزار نیرو شکست خورد این کودک کش ها هم نابود میشن . قدرت وطن عزیزتان را دست کم نگیرید خوب آرامشی در وسط آتیش درست کرده خداییش .

  • 7

    ایران که داره مستقیم میزنه تو گوش آمریکا پس چرا جرآت نداره به ایران موشک بزنه در عوض کودک میکشه . چقد پایگاه امریکا باید زده بشه تا ثابت کنه امریکا هیچ عددی نیست

  • ناشناس
    0

    حزب الهی ها به پیش دارندمملکت در خطره کجایید درنرید

  • 4

    هزاران کیلومتر دورتر کودک کشا ..محکوم کردن و فهمیدن حق با کیه اونوقت ما تو بیخ گوشمان از حقیقت بی خبریم ننگ بر ما که یکی از اونور دنیا بیادزور بگه باید بزنیم بترکونیم کثافتا را . ایرانی باغیرت الان وقت بزنگاه تاریخی که الان انتخاب نکنیم فردا غزه دوم خواهیم بود

  • 0

    نظر مارا هم بزار تا خوشحال شیم

  • سید قدیر
    6

    آمریکا تاکنون به جهت جغرافیایی از معرکه جنگ هایی که در جهان به پا کرده دور بوده ولی این بار نخواهیم گذاشت بدون هزینه بماند لذا کل پایگاه های نظامی آمریکا در تیرس ماست و بعلاوه این بار هزینه تمام ماجراجویی هایش را در خاک آمریکا پرداخت خواهد کرد.

  • اوس اسمال
    1

    قابل توجه اونا که به اسم حمایت از مردم مظلوم غزه گریبان چاک میدهند . سالانه در تصادفات جاده ای در کشور ما بالای ۲۰هزار زن و مرد وبچه وبزرگ کشته میشن ،هزاران خانواده از هم میپاشه که بزرگترین دلیلش ماشین وجاده ناایمن از صدقه سر حکومت اسلامیه .اونجا رگ گردن متورم نمیشه وغیرت بجوش نمیاد؟هزاران نفر بخاطر آب و مواد غذاییه آلوده به نیترات دچار انواع سرطان میشن چه زجر ومصیبتی تحمل میکنن آخرشم مرگ ونیستی وباز هم از غیرت انقلابی خبری نیست کسی هم منتظر حکم جهاد و اتش به اختیارنیست و امر به معروف و ناهی از منکر هم هیچی نمیگن؟

  • ناشناس
    0

    گاهی اوقات یک دیوانه یک سنگ در چاه می اندازد کهصد تا عاقل نمی توانند بیرونش بیاورند حکایت کار حماسه با چند تا کلاشینکف و ارپی جی و موشک کاتیوشا فکر کرد ابر قدرت منطقه شده

  • ناشناس
    0

    امیدوارم این جنگ که فقط باعث مرگ مردان زنان کودکان و انسان های بیگناه میشه زودتر تموم شه و کل دنیا در صلح و آرامش زندگی کنند

  • ناشناس
    1

    انشالله جنگ میشه.

  • ناشناس
    0

    از اینهمه متوهم و سبک مغز در عجبم!

  • ماجس
    0

    سلام و خداقوت به نظرم این جنگ رو باید تموم شده دانست. مردم ما با اینکه خیلی از لخاظ فاصله دور از غزه هستن اما خیلی هزینه ها بر ما متحمل شد. قطعا از امروز شاهد تغییر سیاستهای کلی خواهیم بود. اگر باز یک تصمیم احساسی لحظه ای ویرانگر اتخاذ نشود آینده بعد از این جنگ آینده ای سرشار از آرامش و آسایش برای مردم ایران و خاور میانه خواهد بود.

  • آریو
    0

    دور از تعصبات و اینکه کی ازبین بره بنظر باید عاشقان شهادت وحماس دوستان وعزیزان حزب اللهی زودتر برن اونجا و از ارمانهاشون دفاع کنن وگرنه با پیامک وثبت نام سوری اتفاقی نمیفته

    نظرات شما -
    • 1

      صوری

  • ناشناس
    3

    یعنی هرچقدر جنابت اسرائیل زیادبشه مقاومت باید خیلی کم واکنش نشون بده؟! فعلا در تجربه جنگ۳۳ روزه و غیره معلوم شده اسرائیل فقط زبان زور میفهمه و باید بیشتر و شديدتر بهش ضربه زد

  • ناشناس
    0

    پیمان مودت دوستی بین ایران و امریکا که میراث طاغوت است اجازه درگیری مستقیم به طرفین را نمیدهد مابقی فیلمشونه!

  • ناشناس
    0

    امسال چقدر امنیت حج رفتن برقرار است؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها