سازمان ملل:

پاکستان به‌جای اخراج، راهکاری جامع برای ثبت‌نام پناهجویان بدون مدارک ایجاد کند

نمایندگی سازمان ملل در پاکستان از دولت اسلام‌آباد خواست تا به‌جای اخراج پناهجویان افغان، یک راهکار جامع برای ثبت‌نام پناهجویان فاقد مدارک اقامتی ایجاد کند.

پاکستان به‌جای اخراج، راهکاری جامع برای ثبت‌نام پناهجویان بدون مدارک ایجاد کند

«قیصر خان افریدی» سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در پاکستان از اسلام‌آباد خواست تا روند اخراج اجباری مهاجرین و پناهجویان افغان را متوقف کند.

وی با اظهار اینکه اخراج پناهجویان می‌تواند عواقب جدی داشته باشد، از دولت موقت پاکستان خواست تا به‌جای اخراج پناهجویان افغان، یک راهکار جامع برای ثبت‌نام پناهجویان فاقد مدارک اقامتی ایجاد کند.

افریدی پیش از این گفته بود دولت پاکستان به سازمان ملل تضمین داده که هیچ اقدامی علیه پناهندگان افغان دارای کارت «اثبات ثبت‌نام» (PoR) صورت نخواهد گرفت، اما وزارت کشور پاکستان اعلام کرده دارندگان این کارت و نیز افغان‌های پناهنده‌ای که ثبت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهند‌گان هستند، اخراج خواهند شد.

این در حالی است که براساس گفته‌های آژانس پناهجویان سازمان ملل، دارند‌گان کارت PoR حق اقامت در پاکستان را دارند و طبق قانون 1946 این کشور و یا سایر قوانین نمی‌توان آن‌ها را بدون دست‌داشتن در فعالیت‌های مجرمانه بازداشت کرد.

گفتنی است که مهلت تعیین شده از سوی دولت پاکستان برای پناهجویان افغان به پایان رسیده و روند اخراج اجباری همه پناهجویان به‌طور رسمی از امروز (پنجشنبه، 11 آبان) در سراسر پاکستان آغاز شده است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • جسور
    0

    بنظر منکه نماینده سازمان ملل غلط اضافی میکنه اگه راست میگه و دلسوز این افاغنه وحشی هستش همه شونو از پاکستان و ایران جمع کنه ببره کشور زادگاهش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها