پیام کاخ سفید به ایران: باید خود را کنار بکشید

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی با تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران در زمینه هدف قرار گرفتن نظامیان و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، گفت که واشنگتن قصد دارد «پیام محکم بازدارنده‌ای» در این باره به ایران بفرستد.

پیام کاخ سفید به ایران: باید خود را کنار بکشید

در ادامه ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر «نقش هم‌دستانه» ایران در وقوع عملیات گسترده و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های دولت آمریکا از این رژیم در جنگ غزه که موجب خشم و واکنش نیروهای مقاومت علیه نظامیان آمریکا در منطقه شده است که واشنگتن مدعیست تحت حمایت ایران هستند و از آن دستور می‌گیرند، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا در تلاش است با افزایش نگرانی‌ها درباره گسترش یک درگیری منطقه‌ای، «پیام محکم بازدارنده‌ای» به ایران منتقل کند.

سی‌ان‌ان گزارش داد که کربی در این باره گفت: «اگر قرار باشد به حفاظت از نظامیان و تاسیساتمان ادامه دهیم، قطعا وارد عمل خواهیم شد. ما ثابت کرده‌ایم که حمله می‌کنیم و در تلاشیم این کار را بکنیم. این پیام محکمی است که ایران باید خود را کنار بکشد. ما این مسئولیت‌ها را جدی می‌گیریم.

کربی در ادامه با توجیه حضور نظامی مداخله‌جویانه آمریکا در منطقه به بهانه تامین امنیت آن و «مبارزه با تروریسم» به سی‌ان‌ان گفت: «ما امنیت ملی‌مان در منطقه را نیز بسیار جدی می‌گیریم و به همین دلیل است که رییس جمهور دو ناوگروه هواپیمابر به منطقه اعزام کرده است. ما باید اطمینان بیابیم که نه تنها به ایران، بلکه به تمامی بازیگران و ایران به طور ویژه، این پیام را مخابره می‌کنیم که امنیت ملی‌مان را بسیار جدی می‌گیریم. ما به حفاظت و دفاع از نظامیانمان ادامه خواهیم داد. این کار را در زمانی که بخواهیم و به روشی که بخواهیم انجام می‌دهیم.»

اظهارات کربی در این باره در حالی بیان شده که بیم گسترش جبهه‌های جنگ علیه رژیم اشغالگر قدس و درگیر شدن آمریکا در یکی دیگر از «جنگ‌های ابدی» در منطقه افزایش یافته است.

هم‌زمان با افزایش تنش در اراضی اشغالی، سربازان آمریکایی و متحدانش دست‌کم ۱۲ بار در عراق و چهار بار در سوریه در هفته گذشته هدف حمله قرار گرفته‌اند. بیش از ۲۰ سرباز آمریکایی در نتیجه این حملات زخمی و اکثریت نیز از ناحیه سر دچار جراحت شده‌اند.

روزنامه آمریکایی نوشته آمریکا از زمان شروع درگیری در اراضی اشغالی در هفتم اکتبر، ۲ ناو هواپیمابر، کشتی‌های جنگی و جنگنده را به منطقه فرستاده تا تلاش کند ایران و گروه‌هایی را که تحت حمایت ایران خوانده شده‌اند، بازدارد. تعداد نیروهای اضافه شده به منطقه نیز هزاران نفر است.

مقامات رسمی می‌گویند که تدابیر آمریکایی‌ها برای حفاظت از نیروهایشان در منطقه شامل افزایش گشت‌زنی‌های نظامی، محدود کردن دسترسی به تاسیسات پایگاه‌ها و افزایش جمع آوری اطلاعات از جمله از طریق پهپادها و سایر عملیات نظارتی است. جدیدترین استقرار سربازان آمریکایی نیز به برنامه‌های این کشور در استقرار سیستم موشکی تاد و پاتریوت مرتبط می‌شود.

در همین راستا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با شبکه بلومبرگ، با اشاره به موضع آمریکا در جنگ غزه و حمایت‌های آن از رژیم صهیونیستی گفت: «آمریکا به دیگران توصیه می‌کند که از خود خویشتنداری نشان دهند، اما کاملاً در کنار اسرائیل ایستاده است. اگر آمریکا به کاری که تاکنون انجام داده است ادامه دهد، جبهه‌های جدیدی علیه آمریکا گشوده خواهد شد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: «من می‌خواهم هشدار دهم که ادامه کشتار زنان و کودکان سبب خواهد شد تا اوضاع منطقه از کنترل خارج شود. طرف آمریکایی باید تصمیم بگیرد - آیا می‌خواهد جنگ را تشدید کند؟»

وبگاه بلومبرگ در این باره نوشت، امیرعبداللهیان کمتر از یک روز پس از آن این اظهارات را بیان کرد که آمریکا ادعا کرد دو تأسیسات در سوریه «مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب ایران» را که به ادعای واشنگتن برای حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه مورد استفاده قرار گرفته‌اند، هدف قرار داده است.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که مدرکی ندارند که نشان دهد ایران صراحتاً دستور این حملات را داده است اما «تهران را برای آن مسئول می‌دانند.»

وزیر امورخارجه ایران خاطرنشان کرد: ما نیروهای جدیدی را نه به سوریه و نه به سایر نقاط منطقه اعزام نکرده‌ایم. اما ما فقط نظارگر تحولات نیستیم، جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خود اقدام خواهد کرد.

او همچنین در این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه «گروه‌هایی که در سوریه و عراق نیروهای آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، مستقل عمل می‌کنند و از تهران راهنمایی دریافت نکرده‌اند»، اظهار داشت: آنها هیچ دستور از ما دریافت نمی‌کنند. طرف آمریکایی مدعی است که اینها با ایران مرتبط است اما این گروه‌ها برای خودشان مستقل تصمیم می‌گیرند.

حضور مداخله‌جویانه نظامی آمریکا در منطقه با ادعاهایی همچون تامین امنیت دریانوردی، کمک به مبارزه با تروریسم و کمک به کشورهای منطقه برای تامین امنیت آن در حالی است که این تدابیر نظامی و امنیتی آمریکا در بروز جنگ غزه، تحولی خون‌بار و تنش‌زا برای منطقه، ناکارآمد بوده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 44
  • 🐜
    63

    آمریکا غلط می‌کند با کشور ایران زمین دستوری ارتباط برقرار کند اینجا خاورمیانه است کشورهای منطقه باید در مورد اتفاقات رخ داده در منطقه اظهار نظر داشته باشند نه آمریکایی های ینگه دنیایی دخالت بیجاممنوع دخالت بیجاممنوع دخالت بیگانگان ممنوع اسرائیل را نابود شده ببین آمریکا!!!!!!!

    نظرات شما -
    • 4

      اگر به تو دو ریال قدرت بدهند صد بار بدتر با دیگران ارتباط میگیری

    • ایرانیم
      0

      با بودن بایدن واقعا واقعا واقعا آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه چون سر در گمه چون بایدن هیچ چیزی نیست مالی بیخ گوشش داشت جاسوسی میکرد متوجه نشد بعد هم که متوجه شد باز کاری نکرد به نظر من بایدن را روسیه به قدرت رسانده است

    • مهدی
      3

      خبرفوری! جان دل برادر شما و دیگر دوستانتان در باقی خبرگزاری‌ها تمامی اسرائیلی‌های داخل ایران را قانع کردید! سه هفته تمام است مخ ما را کار گرفته اید. خوابم هم میبرد خواب بمباران‌های بیمارستان های غزه را میبینم. الان ما مردم سر پیازیم! ته پیازیم خلاصه اینهمه داستان رو برای خارجی‌ها تعریف کنید شاید اونها رو تونستید قانع کنید. این عزیزان کمپین هم منتظرشان هستم که الان که اسرائیل وارد غزه شده بروند کمک و بجنگند. ۶ میلیون نه ۱۰۰۰ نفرتان مفتی بروید بدون ادعا و سهمیه بنیاد شهید شاید ما حداقل شما را بتوانیم ببینیم. غیر ازین باشد در نیتتان شک می کنم هههههه

    • مهدی
      7

      افراد کمپین ۶ میلیونی منتظریم ببینیمتان در صحنه جنگ

    • ناشناس
      14

      هم امریکا غلط، می کند هم کارمند زن اداره ات که درس خوانده مشاوره فرویدی انجاست و خودخواهه

    • به مهدی
      8

      هر وقت تعداد شما در کمپین من وکالت میدهم میلیونی شد بیاین😏

  • 🐜
    42

    کربی ده ناوگروه هواپیمابر هم بایدن بفرسته ب منطقه خاورمیانه منهدم و غرق می‌شن دوتا که عددی نیست امریکا با جان سخت‌ترین مردمان جهان در خاورمیانه نمی‌تونه درگیر بشه خودشون واقف هستند و باور دارند هیچ غلطی نمی‌تواند کنند

    نظرات شما -
    • بی کنتوری
      3

      اگر می‌توانستید صد باره لااقل یک ناو را غرق کرده بودید

    • ب کنتور
      25

      یا سن و سال کمی داری یافراموش کاری ناو آمریکا سالها پیش هدف قرار گرفت

    • ناشناس
      1

      آمریکا اگر می توانست غلطی بکند نمی گذاشت اینقدر دلارش گرون بشه

    • ب ب کنتور
      4

      بعد ناوه غرق شد یا نه ؟ یا فقط چند سرباز آمریکایی مثل همیشه حالت تهوع گرفتند ؟!؟! شاید هم منظورت آن ماکت ناوه است که برای تمرین به آن شلیک میشود ؟

    • ناشناس
      1

      امریکا هیچکار نمی تونه بکنه
      ما کلی فیلم سو.ر ازشون داریم.

    • ناشناس
      0

      در عجبم از اینهمه مغز فندقی متوهم

  • ناشناس
    0

    در مواقع خطری ما کناریم جوش نزن

  • حاعری
    23

    سلام تمام شیطنت و فتنه ها زیر سر آمریکا وانکلیس و.... می باشد در جنگ غزه تسلیحات ونیرو در اختیار اسراعیل کودک کش قرار می دهد هرجای دنیا فتنه ای باشد نقش دارند خدا ریشه همشان را بخشکاند تا دنیا آرامش بگیرد

  • جواد
    0

    آیت الله بایدن که از خودمونه لوس بازی در نیارین دیگه آخی :))

  • یا حق
    33

    مردک عیاش: می گوید میدان را برای نسل کشی و جنایت ما و نوچه های سگیونیست ما خالی کنید و مانع کودک کشی ما نشوید!! همه این یاغیگری ها به دلیل بی عرضگی دولتهای اسلامی است. وگرنه اگر با اهرمی مثل نفت و انرژی به راحتی می توانند یاغیان بین المللی را سر جای خود نشانده و تنبیه نمایند...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      شما دیگه از کودک کشی حرف نزنید که حال همه بهم می خوره

  • آمریکا در منطقه خلیج فارس چه غلطی می‌کند؟؟؟
    38

    آمریکا در منطقه ما چه غلطی می‌کند؟؟؟
    آیا خلیج فارس یکی از ایالت های آمریکاست؟؟
    چرا باید پادگان های نظامی کشوری که در قاره ای آن سوی اقیانوس ها قرار دارد در منطقه آسیایی ما و خلیج فارس قرار داشته باشد؟؟؟
    آمریکایی ها خودشیفته و مغرور هستند
    آنها خیال می‌کنند خیلی باهوش هستند ولی ایران هر از چند گاهی توی دهن گشاد اونها میزنه و به اونها یادآوری می‌کنه زیاد هم اینطور نیست......

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      فقط اونا...هایی که بهت رای منفی دادن😂😂😂😂

    • ناشناس
      19

      اونهایی که منفی دادن یه مشت خودتحقیر هستند
      تا دنیا دنیاست عده کافر پرستان و دنیا پرستان بیشتر از پیروان اسلام است
      اسلام تنهاست چون اسلام نمی‌تواند دنیای شما را آباد کند چون نمی‌تواند چپاول کند و با میراث دیگران دنیای شما را زیبا کند آمریکا میتواند اینکار را انجام دهد
      حب دنیا شیرین است.
      بچسبید به دنیایتان
      بخورید و بچرید و چند صباحی در خوشیهای آن شریک باشید زود برسد که شیپور دمیده شود و از خواب غفلت بیدار شوید.

    • ناشناس
      2

      ناشناس وجدانا بگو چقدر حقوق میگیری دیگه حالم از تو و امثال تو به هم میخوره

  • پیشگویان قدیمی
    2

    یک مرد مو طلایی پایان جهان رو رقم میزنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احمدی نژاد یا رییسی یا سید حسن نصرالله؟!قراره موهاشونو رنگ بزنن؟!

    • 🐜
      11

      قهرمان زندگی تو ترامپه؟؟؟هههههههه

    • 0

      حالا مو طلایی نباشه نمی شه

    • 1

      گفتن موطلاییه ولی مشخص نیست چه کسی و از سرزمینی است

  • 32

    امریکایی ها: ما به حفاظت و دفاع از نظامیانمان ادامه خواهیم داد.!!آخه اخمق و به کودکان ایرانی که آخه اخمخ! تو جور جرات می کنی، هزاران کیلومتر از مرزهای خود به منطقه ما بیایی و بعد جسارت کنید: که فلان و بهمان؟ به قول امام راحل(ر.ه ) خیلی خیلی غلط می کنی. که کوچکترین حرکتی علیه ما انجام بدهید، بی خاننان شدن منافقین، داعش و... و... که همه دست پرورده های بی شک شما بودند. و موشک باران ناو گروه تان در خلیج فارس و‌ نرگ وبه قول خودتان ضربه مغزی شدن نیروها و افسران نازک نارنجی تان در عین الاسد، به باد رفتن میلیاردها میلیارد هزینه هایب که برای داعش خرج کردید. و بی خانمانشان کردیم و...و اسیر شدن سربازان و نیروهای ویژه تان به دست شاگردان شهید قاسمی و... و خاک به سر و گور به گور شدن جوجه های‌ تان در منطقه خود مختار کردستان عراق و... را فراموش کرده اید.

  • طرفدار نام فلسطین
    1

    والله بالله کنار کشیدیم هم ما هم حزب الله بس کنید

  • ناشناس
    19

    خفه

  • ناشناس
    20

    عجب احمق های ترسوئی هستند خیلی خوب اگاهی دارند حماس و بقیه نهضت های ازادی خواه منطقه زیر نظر مستقیم روسیه هستند جالبتر اینکه امریکائی ها چقدر از روسیه میترسند و جرعت به زبان اوردن نام روسیه را ندارند و دایم به در میگن دیوار گوش کنه

    نظرات شما -
    • 0

      می ترسن؟ پس چرا بطور علنی به اکراین سلاح می دن؟

    • 0

      روسبه پشت کودکان غزه پنهان شده بیاد غزه راست می گه

  • اریا
    6

    خداپشت پناه ارتش اسرائیل باشه
    ساندیس خوراش بسوزن

  • امیر
    18

    کاخ سفید خفه شو

  • ناشناس
    1

    ایران کمتر بکشد!! خخخخخ

  • ناشناس
    1

    در اظهاراتی با تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران در زمینه هدف قرار گرفتن نظامیان و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، گفت که واشنگتن قصد دارد «پیام محکم بازدارنده‌ای» در این باره به ایران بفرستد!!

    از یک طرف ۶ میلیارد دلار پول مملکت رو بهشون میده تا جنگ راه بندازند و خودشون بنشینند کنار گود و بگن لنگش کن و از یک طرف براشون «پیام محکم بازدارنده‌» میفرسته. اون «پیام محکم بازدارنده‌» هم‌ لابد ۶ میلیارد دلار دیگر هست برای جنگ بعدی. کربی برو .. خودتی و بایدن مفنگی
    😂😂😂

  • ناشناس
    12

    مردک هزاران کیلومترازکشورت کوبیدی اومدی تومنطقه ما ،ماخودمون کناربکشیم توخودت روکناربکش عوضی

  • ناشناس
    10

    بیخودی هارت و پورت نکن گذشت آنروزی که شما ناوهواپیمابر می فرستادی و دولت را می ترساندی بزنی بدترش را می خوری دخالت کنی دخالت می کنند کمک کنی کمک می کنند این رجزهایت را برای کشورهای بخوان که از ازقدرت پوشالی ات می ترسند ما اگر قرار بود بترسیم انقلاب نمی کردیم ما را بارها آزمایش کرده اید آن هم در دوران تنگدستی حالا که به لطف خدا دستمان پر و روی ماشه است این لاف زنی پشیزی نمی ارزد.

  • امیر
    0

    ارباب دستور دادند آن هم چه دستوری از فردا همه فیتیله را پایین می کشند البته غیر محسوس

  • ناشناس
    1

    مردک اگه بازم تهدید کنی هواپیماهامونا میزنیما

  • اوس اسمال
    2

    در عجبم بعد از ۴۴سال هنوز جنگ زرگری وهنوز یه عده چه می‌دمند به دوآتشه این جنگ از هر طرف .همتون سر کارید ای کامنت گزاران و ای لایک دهندگان مثبت ومنفی .آمریکا و حکومت ایران دوستان گرمابه وگلستانند و ما ملت پششه
    والسلام

  • منصوراسماعیلی
    0

    من ایرانیم ومسلمان پس اول از ایران وبعد مسلمانان دفاع میکنم و همانطور که از چهل سال پیش به این قدرت رسیدیم که نمیتوانند بیایند اسکله های مارا بزنند همانطور که یکسره میگویند ایران به روسیه قطب دوم قدرت جهان سلاح میفرستد و نگرانند پس قوی هستیم اگر لازم باشد میرویم هرجا لازم باشد بخدا این نظام منافعی جز ضرر نداشته ولی پای دین واینده در وسط است بزودی شاهد چند قدرتی در جهان خواهید بود.که نظام تک قطبی تمام شده .اجازه نمیدیم ۱۵ ملیون ایرانی را از گرسنگی بکشند و تبلیغ کنند برای شما ازادی میاریم ازادی همینه که هرکس راحت میتونه نظرش بنویسه ولی تو فرانسه بخاطر حمل پلاکارت تحت تعقیب قرار میگیرند.شما لازم نیست بجنگید همانطور که سوریه نرفتید به هیچ کجا نمیروید غصه ما را هم نخورید با افتخار میرویم کشته یا زنده ما پیروز است همانطور نیامدید جنگ تمام کردن .به خانوادهایتان برسید بفکر ما نباشید لازم باشد همه مل و خانوده را قربان رهبری خواهیم کرد اگر هم فکر میکنید منافعی برایم داشته ادرس میدم بیایید ببینید چه ضرر های هنگفتی نسیبم شده ولی مسلمان دو بار از یکجا ضرر نمیکند .اینبار نوبت ماست عاشورایی دیگر بپا کنیم منتها با مدافعان چند صد ملیونی .
    بخوانید از قدرت ایران و مسلمانها ناراحت باشید واز این ناراحتی بمیرید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها