سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

حقوق سربازان در برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: ستاد کل هم نظراتش را اعلام کرده، اما طبیعتاً با توجه به اینکه حوزه سربازی جز وظایف اختصاصی ستاد کل نیروهای مسلح است. منتظریم که ستاد کل نظر نهایی خودش را در این خصوص اعلام کند.

 حقوق سربازان در برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است

 احمد راستینه، سخنگو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در خصوص حقوق سربازان گفت: بحث حقوق سربازها در برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفت.

وی در ادامه توضیح داد: ما پیگیری می کنیم. بحث سرباز حرفه‌ای نیازمند توافق با ستاد کل نیروهای مسلح است که قبلاً جلساتی برگزار شد.

راستینه بیان کرد: ستاد کل هم نظراتش را اعلام کرده، اما طبیعتاً با توجه به اینکه حوزه سربازی جز وظایف اختصاصی ستاد کل نیروهای مسلح است. منتظریم که ستاد کل نظر نهایی خودش را در این خصوص اعلام کند.

این نماینده گفت: بحث حقوق در قالب سربازی حرفه‌ای در قالب نظام نامه‌ای که ستاد کل نیروهای مسلح باز تعریف می‌کند، مشخص می‌شود. طبیعتاً جز وظایف اختصاصی ستاد کل است. 

سخنگو کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: آموزش نظامی برای همه آحاد ملت براساس قانون اساسی جز نکاتی است؛ یعنی هیچ کس نیست که آموزش نظامی را نبیند. اما طی کردن دوران سربازی می‌تواند با یک برنامه سرباز حرفه‌ای که در قالب اشتغال،  کمک به جوانان و به ارتقا شاخص‌ها و توامندی‌های جوانان بیانجامد، تعریف ‌شود. همچنین می‌تواند کمک خوبی به بحث جوانان در بهتر استفاده کردن از فرصت جوانیشان باشد.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها