مواجهه اسرائیل با چالشی پیچیده در غزه

در شرایطی که اسرائیل با دشمنی طرف است که هیچگونه پایگاه‌ نظامی دریایی، زمینی، هوایی و موشکی در بخش‌های مختلف غزه ندارد و حتی هیچ مقر و ستادی نیز به نام این جنبش به صورت آشکار فعالیت نمی‌کند، با سناریو‌های به شدت محدودی رو به رو است.

مواجهه اسرائیل با چالشی پیچیده در غزه

جنگ غزه به مرحله حساس خود رسیده است. به تازگی نیرو‌های ارتش اسرائیل از محور‌های مختلف به نوار غزه حمله زمینی کرده‌اند. این رویداد عمدتا با حملات سنگین هوایی، موشکی و پهپادی و در عین حال پیشروی و عملیات محدود زمینی همراه بوده است.

هم "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل و هم "یوآف گالانت" وزیر جنگ این رژیم تاکید کرده اند که حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه را به مثابه رویدادی زمانبر و نه لزوما سریع در نظر می‌گیرند و رژیم اسرائیل آمادگی کامل دارد تا بهای لازم را در  حمله زمینی بپردازد. نخست وزیر اسرائیل تاکید کرده که دو هدف عمده و محوری برای حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه تعریف شده است: اول، آزادی اسرای اسرائیلی در دستِ حماس و دوم، نابودی جنبش حماس در نوار غزه.

با این همه، اگر ورای تحولات جاری و سناریوپردزای‌های مختلفی که در مورد نتیجه جنگ اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین مطرح می‌شود حرکت کنیم، شاهد مواجهه اسرائیل با یک چالش عجیب خواهیم بود. چالشی که به ویژه در بُعد بین المللی، مشکلات زیادی را برای رژیم اسرائیل ایجاد کرده و می‌کند و نبرد آن با حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین را نیز به یک معادله چند مجهولی تبدیل می‌کند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 🐜
    0

    کمر آمریکا و انگلیس شکسته شد رژیم صهیونسیتی در باتلاق غزه قهرمان گیر افتاده هیچ راهی وجود ندارد همشون قبض روخواهند شد من عاشق نابودی اسرائیل هستم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها