اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره انهدام شبکه گسترده ارتشا، اختلاس و زمین‌خواری

اطلاعات سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای از انهدام شبکه گسترده ارتشا، اختلاس و زمین‌خواری به ارزش پنج هزار میلیارد ریال را در شهرستان سراوان خبر داد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره انهدام شبکه گسترده ارتشا، اختلاس و زمین‌خواری

در اطلاعیه اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان آمده است: این اداره کل در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برای برخورد با مفاسد کلان اقتصادی و اداری و جلوگیری از ایجاد شبکه‌های فساد و تبانی در سال «مهار تورم و رشد» تولید با همکاری دادگستری سراوان اقدامات صیانتی و اطلاعاتی ویژه‌ای را برای شناسایی و برخورد با مفسدان اقتصادی و زمین‌خواران کلان در این شهرستان در دستور کار خود قرار داد.

در این راستا با عنایات خداوند متعال و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام‌زمان (عج) با همکاری با هماهنگی مقامات قضایی و همراهی اعضای شورای تأمین، شناسایی یک شبکه گسترده ارتشا و اختلاس و زمین‌خواری از اسفندماه سال ۱۴۰۱ آغاز و طی چند ماه کار اطلاعاتی و جمع‌آوری ادله و مستندات قضایی، یک باند بزرگ اختلاس و زمین‌خواری در شهرستان سراوان مورد ضربه قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، پس از شناسایی اراضی دولتی و ملی تصرف شده در شهرستان سراوان با دستور مقام قضایی تاکنون بیش از ۶۵ هکتار از اراضی مذکور به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان از ید زمین‌خواران آزاد و به بیت‌المال برگردانده شد.

در این اطلاعیه ذکر شده است: همچنین چهار نفر از مدیران و زمین‌خواران بزرگ سراوان که این شبکه را که به صورت حرفه‌ای مدیریت می‌کردند نیز دستگیر و به دادسرای این شهرستان معرفی شدند.

اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان از شهروندان تقاضا دارد برای مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی برای یاری رساندن به خادمان خود در وزارت اطلاعات هرگونه اخبار و گزارشاتی در خصوص تخلفات و فساد اداری را با شماره تماس ۱۱۳ اعلام کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها