طریبیل کجاست؟

محسن پورعرب - خبرنگار اعزامی خبرفوری به طریبیل

طریبیل کجاست؟

طریبیل، نقطه صفر مرزی غرب عراق است. نقطه‌ای که عراق و اردن به هم می‌رسند. این نقطه بیابانی اما این روزها محل تجمعات اعتراضی عشیره‌ها و قبایل مختلف عراقی است؛ داوطلبانی از جنس مردم عادی که دل در گرو جبهه مقاومت دارند.

این مردم از زندگی خود دست شسته‌اند و برای حمایت از مظلومان ستم دیده غزه پا به اینجا گذاشته‌اند.

ما برای رسیدن به این نقطه از بغداد حدود ۶ ساعت در راه بودیم.

photo_2023-10-27_21-40-43

راستش قبل از اینکه برسیم گمان نمی‌کردم که قرار باشد در چنین نقطه‌ای مستقر شویم. با خودم گفتم حتما جنس این کار مانند کارهای نمادینی است که پیش از این در شهرهای خودمان دیده‌ام. مردم در یک میدان بزرگ تجمع می‌کنند، سخنران دارند، شعار می‌دهند و اعلام همبستگی می‌کنند.

البته که در طریبیل و پشت دروازه مرزی اردن هم همین جنس کارها انجام می‌شود‌. نماز و سخنرانی و هوسه‌خوانی و شعار علیه مستکبرین و اعلام همدردی و همبستگی با ستم‌دیدگان غزه.

photo_2023-10-27_21-40-42 (2)

اما آیا نمی‌شد این کارها در مثلا کربلا، نجف، کاظمین یا حتی بغداد به عنوان پایتخت عراق انجام شود؟ حتما می‌شد، و اگر در این مکان‌ها تجمع می‌شد جمعیت خیلی بیشتری گرد هم می‌آمدند.

با این حال این جمعیت هزاران نفری که گروه گروه می‌آیند و چند روز می‌مانند و باز جای خودشان را به گروه‌های دیگری می‌دهند، با هر وسیله‌ای که بتوانند خودشان را به طریبیل می‌رسانند تا نه تنها یک کار نمادین انجام دهند، بلکه اثبات کنند آماده عزیمت به سرزمین‌های اشغالی هستند.

photo_2023-10-27_21-40-44

جنس کارشان شاید با کارهای نمادین یکی باشد، اما نیت‌شان از جنس عملی است که منتظر یک اذن باشد.

اینجا از همه بالاتر، وحدت شیعه و سنی است که موج می‌زند و خارچشمی است برای دشمنان جهان اسلام. تمام...

روایت محسن پورعرب - خبرنگار اعزامی خبرفوری به طریبیل

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    محسن پورعرب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها