هفت موافقتنامه بین ایران و روسیه در حوزه علم و فناوری/ ویدئو

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از هفت موافقتنامه بین ایران و روسیه در حوزه‌های صنعتی، علمی و فناورانه خبر داد.

هفت موافقتنامه بین ایران و روسیه در حوزه علم و فناوری/ ویدئو

دو روز مذاکره و رایزنی فشرده معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در مسکو، به هفت موافقتنامه مهم در زمینه علم و فناوری، صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، دارویی، تجهیزات پزشکی، بنیاد‌های علمی دو کشور ختم شد.

روح‌الله دهقانی فیروز آبادی، در پایان سفر دو روزه به مسکو در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه دوره کنونی روابط ایران و روسیه، اوج شکوفایی ارتباطات دو کشور است افزود: در ۷ حوزه مهم موافقتنامه‌هایی داشتیم و کمیته‌هاق مشترک نیز برای پیگیری امور تشکیل شد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، حوزه صنایع حمل و نقل، از جمله در کشتی‌سازی، صنعت هوانوردی، تامین قطعات، تجهیزات و سامانه‌های حمل و نقل، حوزه سلامت، شامل دارو و تجهیزات پزشکی، حوزه کشاورزی، شامل بذر‌های هیبریدی و کشاورزی مدرن، حوزه صنعت و فناوری‌های نوین را از موارد مورد توافق عنوان کرد.
وی گفت: ظرف دو هفته آینده سند جدید همکاری بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ایران با وزارت صنعت شکل می‌گیرد که مبنای همکاری‌های جدید دو کشور در زمینه علم و فناوری خواهد بود.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با همراهی کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه، جداگانه با آندره فورسنکو، دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه در امور علم و فناوری و نیز وزیر صنعت و معاون نخست وزیر روسیه دیدار و درباره تقویت بنیان‌های همکاری در حوزه علمی و صنعت دانش‌پایه مذاکره کرد.
توافق درباره توسعه همکاری بین بنیاد‌های علم ایران و روسیه از نتایج این دیدار‌ها بود.
روح الله دهقانی فیروزآبادی، بازار روسیه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، بسیار بکر دانست و گفت: روس‌ها اشتیاق فراوانی به حوزه علم و فناوری ایران نشان می‌دهند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، با بیان اینکه ایران تجربه سال‌ها تحریم را پشت سر گذاشته و دستاورد‌های فناورانه مهمی کسب کرده است گفت: روسیه نیز در حوزه‌هایی از صنعت و فناوری، همواره جزء قدرت‌های مطرح دنیا بوده و این توانمندی‌ها می‌تواند مکمل رفع نیاز‌های دو کشور باشد.
وی به ضرورت تغییرات بنیادین و تقویت خانه‌های نوآوری و شکوفایی ایران در کشور‌های مختلف، از جمله در روسیه اشاره و تاکید کرد: بزودی شاهد توسعه و تقویت این مراکز خواهیم بود.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور همچنین از مراکز بزرگ صنعتی، از جمله در حوزه هواپیماسازی و دارو‌های نوترکیب بازدید و بر تسریع در گسترش مناسبات فیمابین تاکید کرد.

حجم ویدیو: 8.40M | مدت زمان ویدیو: 00:02:08 | دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 🐜
    1

    رابطه اقتصادی باروسیه هیچ سود اقتصادی برای ایران ندارد سودش تو جیب روس هاست فقط در سازمان ملل متحد روسیه وچین همیشه دو رأی و دو حق وتو برای ایران کنار گذاشتند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها