یک تحلیلگر اسرائیلی مطرح کرد

پس از جنگ، در اسرائیل طوفان خواهد شد/ لیکود، آماده حذف نتانیاهو/ نگرانی تحلیلگران صهیونیست از جنگ زمینی در غزه

اعضاء و طرفداران حزب لیکود آماده هستند، نام نتانیاهو را در لیست سیاه قرار داده و حکم پایان کار او را امضاء کنند. آنها منتظر لحظه ای برای خلاص شدن از شر او هستند.

پس از جنگ، در اسرائیل طوفان خواهد شد/ لیکود، آماده حذف نتانیاهو/ نگرانی تحلیلگران صهیونیست از جنگ زمینی در غزه

به گزارش خبر فوری، سیما کادمون، نویسنده  و تحلیلگر اسرائیلی، در مقاله‌ای با عنوان "استقلال" که اخیرا برای یدیعوت آحارونوت تدوین کرده، ضمن انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو و عملکردش در جنگ اخیر، نوشت: ما نیازی به عذرخواهی نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو برای شکستی که پس از عملیات طوفان الاقصی رخ داد، نداریم.... ما از کسی که می دانیم هر حرفی که از دهانش می آید سیاسی و جهت بندی شده است، توقع عذرخواهی نداریم و تنها چیزی که می خواهیم این است که هر چه زودتر برود. نه در پایان جنگ و نه پس از شکل گیری کمیته های تحقیق، بلکه همین الان استعفاء داده و ترک قدرت کند.

کادمون خاطرنشان کرد: حتی اگر نتانیاهو بعد از عملیات طوفان الاقصی  عذرخواهی می‌کرد، باز باید از خود می‌پرسیدیم: او از این کار چه سودی برده یا می‌ برد؟ چرا الان عذرخواهی می کند و قبلاً این کار را نکرده است؟ چه چیزی او را وادار کرده در این زمان عذرخواهی کند؟ اینها سؤالاتی هستند که پرسیدن آنها هنگام صحبت کردن با نخست وزیری مانند نتانیاهو در ذهن ها مطرح می گردند.

نویسنده یدیعوت آحارونوت معتقد است که "نتانیاهو باید برود، و این چیزی است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دیگر سران کشورها هم می دانند. این چیزی است که مردم اسرائیل می دانند و به آن باور دارند. این چیزی است که رهبران سرویس های امنیتی، اعضای حزب لیکود، یعنی حزب خود نتانیاهو و جناح راست می دانند. کسی که «آقای امنیتی» لقب داشت و چندین بار به اسرائیلی ها قول داد که حماس را سرنگون کند و امنیت ما را حفظ کند، اعتماد مردم را از دست داده است و این اعتماد دیگر قابل بازگشت نیست.

نویسنده صهیونیست معتقد است که "بهترین شاهد این مطلب پستی است که فعالان حزب لیکود در این هفته نوشته و منتشر کردند. آنها رسما اعلام کردند که "نتانیاهو از پیروزی اسرائیل جلوگیری می کند". چه کسی باور می‌ کرد که سازمان‌های راست‌گرا که همیشه از نتانیاهو حمایت می‌ کردند، اکنون به دلیل شکستی که رخ داده، در مقابل او بایستند؟

دوره نتانیاهو به پایان رسیده است

  نویسنده یدیعوت آحارونوت خاطرنشان کرد: اعضاء و طرفداران حزب لیکود، همانطور که یکی از رهبران ارشد آن به من گفت، آماده هستند، نام نتانیاهو را در لیست سیاه قرار داده و حکم پایان کار او را امضاء کنند. آنها منتظر  لحظه ای برای خلاص شدن از شر او هستند. هرچند بازی های او ادامه دارد و به قول یک عضو حزب لیکود به همین راحتی ها از قدرت کنار نمی رود.

کادمون ادامه می دهد: این احساس وجود دارد که نتانیاهو بیش از حد در مورد سرنگونی سازمان حماس و از بین بردن آن لفاظی می کند، اما او واقعاً برای نبرد با غزه آماده نیست. او درست مانند یک فروشنده مبلمان است که به شما یک صندلی می فروشد اما این احساس را به شما می دهد که گویی مبلمان سلطنتی یک سالن یا قصر را به شما فروخته است.

این نویسنده در مقاله خود ادامه می دهد: اعتقاد در میان نمایندگان لیکود این است که نتانیاهو مطمئن است که بعد از یک یا دو ماه همه مخالفان داخلی و خارجی او خسته خواهند شد و اعتراضات و غر و لندها از بین خواهد رفت. او می خواهد جوری جلوه دهد که گویی بدون او حزب از بین خواهد رفت و همه به جان هم می افتند و بی قانونی همه جا را فراخواهد گرفت.

سناریوهایی که برای‌ رژیم صهیونیستی نگران کننده‌اند

نویسنده یدیعوت آحارونوت می افزاید: اکنون یک چیز دیگر مشخص شده است و آن این است که جنگ پایان خوبی نخواهد داشت، نه به این دلیل که دشمن اسرائیل نابود خواهد شد، زیرا ظاهراً این اتفاق نخواهد افتاد، بلکه به این دلیل که سناریوهای نگران کننده ای در غزه رخ خواهد داد. سناریوهایی که با ورود ما به غزه اتفاق خواهد افتاد. مانور زمینی ما در غزه خسارات سنگینی را به دنبال خواهد داشت و در عین حال، منجر به نابودی حماس هم نمی شود. این سازمان معتقد است که گشودن یک جبهه اضافی توسط حزب‌الله در شمال، اسرائیل را مجبور می‌کند تا یا به سرعت غزه را ترک کند و یا خود را وقف جنگی کند که آسان نخواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد حماس مدعی شکست اسرائیل می شود.

همچنین، تداوم جنگ به ضرر اسرائیل خواهد بود و روند توزیع کمک‌ ها به غزه را بهبود بخشیده و وضعیت ربوده‌شدگان را بدتر خواهد کرد، مگر اینکه روند ارائه کمک‌ ها به غزه با آزادسازی گروگان ها مرتبط شود که این هم معلوم نیست رخ دهد.

طوفان نزدیک است

نگارنده بر این باور است که با تمام این اوصاف، یافتن یک نهاد سیاسی واقعی که جایگزینی برای دولت رژیم صهیونیستی در دوران جنگ باشد، دشوار خواهد بود و بنابراین اسرائیلی ها مجبور خواهند بود تا پایان جنگ صبر کنند و بعد از آتش بس بلافاصله خواستار تشکیل کمیته تحقیقات رسمی  شوند، همانطور که بعد از جنگ دوم لبنان اتفاق افتاد. نویسنده در پایان می نویسد: اما بعد از تشکیل این کمیته به شما خواهیم گفت، آقای نخست وزیر، ما اعتماد به شما را از دست داده ایم، اکنون سمت خود را رها کنید و اگر فکر می کنید که افکار عمومی به خاطر بحران پس از جنگ از شما نمی خواهند استعفا دهید، سخت در اشتباه هستید.

نویسنده مقاله خود را با این جمله به پایان می رساند که اعتراضی که قبل از جنگ در اسرائیل رخ داد در مقایسه با آنچه بلافاصله پس از پایان آن اتفاق می افتد هیچ خواهد بود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    21

    کار اسرائیل تمام هست. حمله حماس تمام اصول چهارگانه دکترین امنیتی اسرائیل را نابود کرد و نکته ترمیم نشدنی همین است که رهبری گفتند. اسراییل بر روی این اصول زنده بود به پایان اسرائیل سلام کنید. دل نگران سرمایه های نتانیاهو کودک کش در ایران هستم از جمله عباس عبدی که چطور سیاست آمریکایی دو دولتی را بلغور می کند. ننگ و شرم تان باد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      با خواندن تحلیل شما برای من مسلم شد که شما تحلیلگر قهار و خوش طیز و منطقه شناس هستید و فکر کنم شما فارغ‌التحصیل علوم سیاسی هستید

    • تاجدار
      5

      داداش وقت خوابته برو بخواب

    • ناشناس
      2

      اسرائیل کشوری با دانش و فناوری است. در بیابان بی آب کشاورزی مدرن ساخته است و شهرهای بیابانیش را چون باغ شهر بسیار زیبا بنا کرده است. عکس های 70 سال پیش بیابانها و روستاهایش موجود است، مقایسه کنید با وضعیت آبادانی امروزش.
      مردم اسرائیل پرکار و پر تلاش هستند که توانسه اند چنین سرزمین شان را آباد کنند و مترقی بسازند.
      همه این را مقایسه کنید با ویرانیهای باقی مانده از جنگ تحمیلی به ما، مقایسه کنید با ویرانیهای زلزله های که در این چند ساله در کشور ما رخ داده و همچنان مزدم را می آزارد.
      مقایسه کنید تا آسیب های زیست محیطی و روزگار دریاچه ارومیه و ...

    • ناشناس
      5

      خیلی خوش سلیقه س مخصوصا تو کشتن کودکان با بمب همین تصاویر چند روز گذشته کافیه تا ماهیت این رژیم جعلی برملا شه. یانکی ها هم تکنولوژی دارن اما دلیل نمیشه که بر حق باشن ویتنام و افغانستان و عراق نمایشگر توحش اوناست. حالا اگه دوست داری بلای غزه سرت بیاد هی برو ازشون تعریف کن تا حقتو بزارن کف دستت. بدبختا بیدار شین اینا براتون غمخوار نمیشن نقش صلیب قرنهاست که روی لباسشونه

    • ناشناس
      1

      خوش سلیقه بودن در سلاخی کودکان و شهروندان 34 کشور جهان را حماس به نمایش گذاشت. تصاویر و فیلم هایش در سایت های خبری مستثقل موجود است و ببین.
      حماس همچونین خوش سلیقه است که عروسک های آغشته به خون را کفن کرده و شو تبلیغاتی راه می اندازد.
      تاکنون 2000 ساختمان چند طبقه را اسرائیل در غزه زده است و تعداد کشته های عزه به ازای هر ساختمان دو نفر است(البته اگر آمار کشته های عزه افزایشی اعلام نشده باشد). این یعنی اینکه اسرائیل پیش از زدن هشداز تخلیه محل را داده است. این را مقایسه کنید با 1400 کشته شهروندان اسرائیلی و دیگر کشورها، که توسط حماس در کمتر از 24 ساعت به قتل رسیدن.
      ضمنا بد نیست بدانی در زمان کرونا اسرائیل حدمات بسیار گسترده پزشکی با ساکنان غزه داد.
      بنابراین چشم و گوشت را نبند و تنها به اخبار یک سویه صدا و سیما دل خوشمدار.

  • ناشناس
    2

    قرار شد بعداز جنگ محو شه که

  • عادل
    2

    نتانیاهو برود معلوم نیست بهتر از آن بیاد پس دلخوش نباشید وقتی ترامپ رفت فکر میکردیم یه نفهم میاد جاش دیدید بدتر هم شد

  • ناشناس
    3

    خدا لعنت کنه نتانیاهو رو. زد غزه رو نابود کرد.. بازسازی اون افتاد گردن جیب مردم ما!!!

  • ناشناس
    5

    پس از کدام جنگ ؟ کدام طوفان؟ کدام اسرائیل ؟ کدام حزب ؟
    لیکود ؟ مگر قرار لیکودی باشه ؟
    اسرائیل حذف میشه دو سوم جمعیت کره زمین خواهند مرد اما یه یهودی بر روی زمین نخواهد ماند هر چی هم دوست دارید منفی بدید هر جوابی هم دارید بگید اصلا مهم نیست اسراییل بی اسرائیل

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      رابی الان کجایی دقیقا کجایی جوابشو بدی بهش بگی برو تاریخ بخون چهار هزار سال اسراییل مال ماست خخخخخ بیا وسط دیگه از وقتی که آدرس ازت پرسیدن لال شدی خخخخخخ قابل توجه دوستان متنفر از وطن عاشق جانیان برید فیلمهای روز هفتم اکتبر روز نکبت یهود رو دوباره تماشا کنید اجساد سربازان اسرائیلی هستند که زیر پای رزم آوران حماس لگد مال میشن در مقابل اسراییل با بمب و موشک کودکان و زنان و سالخوردگان بی دفاع رو هدف میگیره.
      اونوقت شما احمق‌ها به پیروزی چنین یزدانی دل بسته آید خخخخخخ
      تازه آرزومند هستین بیان شما رو از دست جمهوری اسلامی نجات بدن خخخخخخخ
      وای خدا مردم از خنده
      چی شده موش خورده زبونتون رو؟!!

  • ناشناس
    3

    نتانیاهویا هرکس دیگری فرقی با هم ندارند.
    این ما هستیم که باید عاقلانه تصمیم بگیرم.
    حماس حماقت کرد و حالا بدجوری به تله افتاده و فرقی نمیکرد که چه کسی نخست وزیر باشد

  • ناشناس
    0

    طوفانش برای ما است چون ما باید خسارت اونا رو بدیم

  • ناشناس
    1

    نام اسرائیل الان دردنیا با صفت کودککشی وزن وبچه کشتن وقتل عام غیر نظامیان و حمله با بمب های فسفری اهدا شده از سوی حاکمان امریکا وانگلیس وفرانسه به بیمارستان ها ومدارس وپناهگاههای سازمان ملل عجین شده،
    حال شما بگویید چنین موجود وحشی در فلسطین میتواند حکومت کند ویک کشور به حساب اید


  • اسدی
    4

    اسرائیل به کمک های امریکا و اروپا زنده است ، پیشرفتش را هم مدیون انهاست چه از بعد نظامی و چه اقتصادی ، در همین ماجرای اخیر مشاهده کردید که امریکا چطور با تمام توان به کمک اسرائیل امد وعلاوه بر کمک های نظامی تقاضای یکصد وشش میلیارد دلار کمک نقدی برای اسراییل و اکراین از کنگره نمود!؟
    یعنی مبلغی حدودا دو برابر بودجه یک سال ایران !!!؟؟؟ حالا این که چرا امریکا و اروپا این قدر برای این رژیم هزینه می کنند خود تحلیل دیگری می طلبد فقط یکی این که انها برای سر پا ماندن کارخانه های تسلیحاتی شان به یک خاورمیانه بحرانی نیاز دارند و بهترین گزینه جهت این هدف رژیم صهیونیستی است که اتفاقا اختلاف تاریخی و ذاتی با مسلمانان دارد ، مسلمانانی که بیش ‌از ۹۵ درصدشان در خاورمیانه زندگی می کنند .

  • علیرضا
    0

    از بدو تولدم تا به امروز که پنجاه سال سن دارم در مدت عمرم هر وقت تلویزیون روشن می کنیم این عبارات را از دهان آقایان می شنویم..عزه،،غزه،،عزه،،عزه..عزه.رژیم صهیونیستی.. رژیم صهیونیستی.. رژیم صهیونیستی.. رژیم صهیونیستی.. رژیم صهیونیستی.. رژیم صهیونیستی.. خدایا سادیسم گرفتیم تا کی باید این اظهارات را بشنویم؟؟تا پایان دنیا؟؟ امیدوارم این دفعه کاری یکی تمام شود تا مردم منطقه نفس راحت بکشند..این بازی کی تمام می شود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      سلام
      ببخشید وسط فرمایشتون میپرم شما معنای سادیسم میدونید چیه؟
      تعریف سادیسم
      بیماری که از درد کشیدن دیگران لذت می‌بره

      با این اوصاف شما الان باید تشکر کنی از حماس که این فرصت رو در اختیارتان گذاشته .
      یه عبارت دیگه شما الان باید خیلی هم ممنون باشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها