رئیسی: اختلافات را کنار بگذارید، هر مسئولی باید به دنبال رفاه مردم باشد

رئیس‌جمهور گفت: هرمسئولی در هرگوشه‌ای باید به دنبال تلاش و کار باشد، مردم نمی‌خواهند شاهد اختلافات مسئولان در رسانه‌ها باشند.

رئیسی: اختلافات را کنار بگذارید، هر مسئولی باید به دنبال رفاه مردم باشد

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم افتتاح ۴ ایستگاه جدید و نیز آغاز عملیات حفاری تونل خط ۱۰ متروی تهران، با بیان اینکه برای عرض خداقوت و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه در اینجا حضور یافتم، گفت: همتی که امروز در مجموعه شهرداری تهران برای ارتقای رفاه و آسایش مردم مشاهده می‌شود، شایسته قدردانی است.

رئیس جمهور افزود: امروز محور تلاش‌های مسئولان محترم شهرداری تهران رفع دو مشکل جدی ترافیک و آلایندگی در حوزه حمل و نقل است و شاهد تلاش شبانه روزی دست‌اندرکاران همه بخش‌های مرتبط در شهرداری در این زمینه هستیم.

رئیسی با قدردانی از گام‌های بلند برداشته شده برای توسعه خطوط مترو و افزایش مستمر ایستگاه‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار داشت: در کنار بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید، تامین واگن‌های مورد نیاز نیز از دیگر اقداماتی است که موجب ارتقای بهره‌وری مترو و در نتیجه کاهش زمان و صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل خواهد شد.

رئیس جمهور از اقدامات شهرداری تهران در زمینه تامین اتوبوس نیز قدردانی و تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات در دست اقدام در زمینه تسهیل تردد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش آلایندگی، برقی کردن اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتور‌ها در تهران است که امسال آغاز شده و در سال آینده کار به شکل جدی‌تر پیش خواهد رفت.

رئیسی همچنین از رئیس و اعضای شورای شهر تهران و همه کارگران، مهندسان و دست‌اندرکاران شهرداری و شورای شهر تهران که به تسریع اجرای طرح‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل در تهران کمک می‌کنند، قدردانی و خاطرنشان کرد: مترو یکی از بهترین وسیله‌ها برای کاهش زمان و هزینه‌های سفر و نیز کمک به مدیریت آلایندگی شهری است و در ضمن آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل امن و کم‌خطر به کاهش حوادث رانندگی و حمل و نقل نیز کمک می‌کند.

رئیس جمهور همت و تلاش شهرداری تهران در بهبود کیفیت زندگی، رفع مشکلات و افزایش رفاه مردم تهران را پراهمیت ارزیابی و تأکید کرد: دولت به عنوان یک حمایتگر خود را حامی شهرداری و مردم می‌داند و تمامی دستگاه‌های دولتی چه در تهران به عنوان پایتخت، چه در کلانشهر‌ها و چه در شهر‌های کوچک به شهرداری‌ها برای حل مشکلات مردم کمک می‌کند.

رئیسی ایجاد قرارگاه ساخت مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده، توسعه فضای سبز شهری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اقدامات مهم و قابل تقدیر شهرداری تهران برشمرد و خاطرنشان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از اقدامات مهم در راستای بهبود شاخص‌های زندگی در شهر تهران و رفاه مردم است که باید مورد حمایت دولت، قوه قضائیه و تمامی دستگاه‌های ذیربط باشد تا بر زیبایی، سلامت و کیفیت معابر شهری افزوده شود.

رئیس جمهور همکاری استانداری و شهرداری تهران را ستود و با تأکید بر لزوم پرهیز از اختلاف و دوگانگی بین دستگاه‌ها، تصریح کرد: هرکسی که در کشور مسئولیتی دارد باید تلاش کند تا در راستای حل مشکلات مردم و توسعه خدمات گام‌های مؤثری بردارد، چون مردم تحمل دیدن اختلافات و دوگانگی‌ها را ندارند.

رئیسی در همین زمینه افزود: مردم علاقمند دیدن تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های مختلف در راستای حل مشکلات و پیشرفت کشور هستند.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود در این مراسم با تجلیل از رشادت، شهامت، ایستادگی، ابتکار عمل و خلاقیت مجاهدین فلسطینی در عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی گفت: حماسه بزرگی که مجاهدین جریان مقاومت در فلسطین خلق کردند، نشان داد که شاید بتوان مدتی سرزمینی را اشغال و مردم آن را آواره کرد، اما ظلم پایدار نیست و بالاخره کسانی که مظلوم واقع شدند به ستوه می‌آیند.

رئیسی اظهار امیدواری کرد که خداوند به مجاهدین راه خدا در فلسطین توفیق دهد که به حق واقعی خودشان و مردم مظلوم فلسطین که همانا آزادسازی همه این سرزمین است، دست‌یافته و جهان شاهد فتح و نصرت نهایی فلسطینیان باشد.

همچنین علیرضا زاکانی نیز در این مراسم به تلاش بیش از دو سال گذشته شهرداری تهران در راستای نگاه کلان و دغدغه‌های دولت در زمینه ترافیک و تامین مسکن اشاره کرد و گفت: در دسترس قرار دادن خدمات و هوشمندسازی و مطلوبیت حمل و نقل عمومی، چون مترو، اتوبوس، ون و تاکسی در دستور کار ما بوده و هست و در این راستا طول خطوط فعال مترو در آینده نزدیک از ۲۸۰ کیلومتر به بیش از ۳۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها