فناوری جدید در خدمت ارتش آمریکا

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (DARPA) با شرکت رِیتیان، برای توسعه کلاس جدیدی از فناوری نیروی محرکه قرارداد بسته است.

فناوری جدید در خدمت ارتش آمریکا

 آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (DARPA) با رِیتیان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات نظامی ایالات متحده آمریکا و بزرگترین تولیدکننده موشک‌های هدایت شونده در جهان، برای توسعه کلاس جدیدی از فناوری نیروی محرکه قرارداد بسته است. بر اساس این توافق، ریتیان یک موتور انفجاری (RTE) برای برنامه Gambit توسعه خواهد داد.

فشردگی بیشتر RTE به آن اجازه می‌دهد سوخت بیشتری نسبت به راکت‌ها، رم‌جت‌ها و موتورهای توربین گازی فعلی حمل کند و برد و سرعت بیشتری داشته باشد.

فناوری جدید در خدمت ارتش آمریکا/ عکس

آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده توضیح داد:«این موتورهای مکانیکی ساده فاقد اجزای متحرک هستند که از پیچیدگی کمتری نسبت به موتورهای توربین گازی برخوردارند و بنابراین به طور بالقوه هزینه کمتری دارند و ساخت آن‌ها ساده‌تر است».

رِیتیان برای توسعه فناوری پیشرانه کارآمدتر

موتورهای انفجاری به سرعت سوخت را از طریق یک موج انفجاری مافوق صوت می‌سوزانند. این به نوبه خود عملکرد بالایی را در حجم کم ارائه می‌دهد. از این صرفه‌جویی در حجم می‌توان برای افزایش حجم سوخت و یا محموله استفاده کرد که در مقایسه با موشک‌ها، رم‌جت‌ها و توربین‌های گازی مزایای بالقوه برد، سرعت و مقرون به صرفه بودن را فراهم می‌کند.

Gambit یک برنامه دو مرحله‌ای است که هر کدام 18 ماه طول می‌کشد. فاز یک شامل تکمیل طراحی اولیه سیستم محرکه و آزمایش محفظه احتراق اتصال مستقیم و همچنین آزمایش ورودی جت آزاد خواهد بود. همچنین فاز بعدی طراحی دقیق و آزمایش کامل سیستم در شرایط پرواز را شاهد خواهد بود، اوج گامبیت می‌تواند راه را برای برنامه‌ای در آینده برای آزمایش پرواز یک نمونه اولیه سلاح با فناوری RTE هموار کند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها