احمدی نژاد ممنوع الخروج شده است؟ / تحصن احمدی نژاد در فرودگاه /صابرین نیوز: احمدی نژاد تعهد داد، مجوز سفر گرفت

یک خبرگزاری جلوگیری از سفر محمود احمدی نژاد به کشور گواتمالا را تایید کرد.

 احمدی نژاد ممنوع الخروج شده است؟ / تحصن احمدی نژاد در فرودگاه /صابرین نیوز: احمدی نژاد تعهد داد، مجوز سفر گرفت

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسبق کشورمان امروز از فرودگاه امام خمینی(ره) قصد خروج از کشور و سفر به گواتمالا را داشته است، اما ماموران امنیتی از خروج وی ممانعت به عمل آورده‌اند.  برخی کانالهای نزدیک به احمدی‌نژاد در این باره نوشتند که وی «ممنوع الخروج» شده است. 

پیشتر برخی دستگاه‌های امنیتی با توجه به وضعیت گشور گواتمالا و امکان تهدیدات امنیتی برای او در این سفر به وی گفته بودند که از این سفر خودداری کند.

احمدی نژاد

 ایران در کشور‌ گواتمالا سفارت خانه فعالی ندارد و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی و بعضی گروه‌ها نیز در این کشور فعالیت قابل توجهی دارند. 

با توجه به اعلام پیشین به اقای احمدی نژاد و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی امنیتی این سفر برای این مقام سابق کشورمان، از سفر امروز او به گواتمالا ممانعت به عمل آمد.

رعایت جوانب امنیتی برای هرکدام از مقامات فعلی و سابق، صرف نظر از مواضع سیاسی آنها، جزو مسایلی است که دستگاه های امنیتی به صورت معمول به آن توجه دارند.

احمدی‌نژاد همچنان در فرودگاه امام خمینی منتظر خروج از کشور است

علیرغم عدم صدور مجوز سفر محمود احمدی نژاد به گواتمالا ، وی همچنان در فرودگاه منتظر مجوز خروج است.

کانال رسمی احمدی نژاد نوشت :موکدا تاکید می گردد؛ دکتر احمدی‌نژاد علیرغم گذشت ۷ ساعت از ممانعت عوامل امنیتی از سفر ایشان به گواتمالا، همچنان در فرودگاه امام خمینی(ره) حضور دارد تا مقامات مسئول در کشور، اقدام مقتضی را در جهت باز گرداندن گذرنامه و انجام سفر خادم ملت ایران به گواتمالا به عمل آورند.

منابع امنیتی می‌گویند با توجه به شرایط خاص کشور گواتمالا این سفر به صلاح نیست و برای آن مجوزی صادر نمی‌شود. 

با توجه به وجود شرایط بی ثبات سیاسی در گواتمالا و گزارش هایی مبنی بر احتمال وقوع شرایط امنیتی در این کشور، با سفر احمدی نژاد در این مقطع زمانی مخالفت شده و به وی توصیه شده با توجه به تحریم های بین المللی و احتمال بازداشت، این سفر را انجام ندهد.

شایان ذکر است این کشور در همسایگی مکزیک و یکی از فقیرترین کشورهای حوزه آمریکای مرکزی است و بر اساس آمار، میزان جرم و جنایت بسیار بالایی دارد. 
همچنین جمهوری اسلامی ایران در گواتمالا سفارتخانه نداشته و گزارش‌هایی نیز مبنی بر نفوذ بالای رژیم صهیونیستی در این کشور وجود دارد.

صابرین نیوز: احمدی نژاد تعهد داد، مجوز سفر گرفت

رسانه صابرین نیوز مدعی شد: بر اساس اخبار واصله از منابع آگاه، به دنبال اصرار آقای احمدی نژاد برای سفر به کشور گواتمالا، پس از تعهد ایشان مبنی بر قبول مسئولیت در خصوص ملاحظات سیاسی و امنیتی و پیامدهای احتمالی این سفر برای ایشان، نهادهای ذیربط با انجام آن موافقت کرده اند.

photo_2023-10-06_00-03-00

چندی پیش دفتر محمود احمدی نژاد و بعضی از اطرافیان او با ادعای بروز مخاطرات امنیتی، خواستار افزایش سطح حفاظت از وی و اتخاذ تدابیر امنیتی شدیدتر در اطراف محل زندگی او شده بودند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها