پاشینیان: آماده استعفا هستم

نخست وزیر ارمنستان گفته است که اگر کناره گیری از قدرت به بهبود اوضاع این کشور کمک می‌کند، آماده استعفاست.

پاشینیان: آماده استعفا هستم

 منابع خبری عصر چهارشنبه از آمادگی نخست وزیر ارمنستان برای کناره گیری از قدرت خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «ریا نووستی» نوشت که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه گفت که در صورتی که کناره گیری او به عادی سازی اوضاع در این کشور کمک کند، آماده استعفاست.

بر اساس این گزارش، در دور جدید تنش‌ها میان ایروان و باکو، جمهوری آذربایجان اخیراً یک عملیات برق آسای در قره باغ کوهستانی انجام داد که آن‌ را «اقدامات ضدتروریستی با ماهیت محلی» با هدف احیای نظم قانون اساسی توصیف کرد.

ایروان این اقدام جمهوری آذربایجان را یک تهاجم توصیف کرد و گفت که هیچ یگان نظامی در قره‌باغ ندارد. یک روز پس از آن، با میانجیگری حافظان صلح روسیه، توافقی برای آتش‌بس حاصل شد که در بین شروط آتش‌بس می‌توان به خلع سلاح نیروهای ارامنه و خروج تجهیزات سنگین از قره‌باغ کوهستانی اشاره کرد.

 پاشینیان همچنین اظهار داشته که برای امضای توافق صلح با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان آمادگی دارد.

پاشینیان اعلام کرد که در صدد بوده در شهر «گرانادا» اسپانیا که فردا (پنجم پنجم اکتبر ۱۳ مهر ماه) میزبان نشست پنج جانبه جمهوری آذربایجان، ارمنستان، آلمان،‌ فرانسه و اتحادیه اروپا درباره صلح ایروان-باکو باشد، با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان توافق صلح امضا کند اما متأسف است که علی‌اف در لحظه آخر از حضور در این نشست صرفنظر کرده است.

وی در این خصوص گفت: «تا آخرین لحظه و حتی امروز، سفر به گرانادا را تأیید کردیم. مایلم متذکر شوم که ما بسیار سازنده و خوشبین بودیم زیرا معتقد بودیم که فرصتی برای امضای یک سند مهم وجود دارد.»

این  دو کشور همسایه تاکنون دو بار باهم جنگیده‌اند و هرکدام متحمل تلفاتی قابل توجه شده‌اند. مذاکرات صلح بین باکو و ایروان نیز تاکنون نتجیه ملموسی نداشته است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها