باهنر: اگر مهسا امینی نبود، یک پروین خانومی پیدا می کردند

محمدرضا باهنر گفت: ماجرای خانم مهسا امینی یک بهانه بود و اگر او هم نبود مثلاً یک پروین خانومی را برای بهانه‌جویی پیدا می‌کردند.

باهنر: اگر مهسا امینی نبود، یک پروین خانومی پیدا می کردند

محمدرضا باهنر درباره راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو به بیان مطلب جالبی پرداخت که گزیده‌ای از آن را در ادامه میخوانید.

*در اغتشاشات پاییز گذشته دشمنان از همه سرمایه‌های خود استفاده کرد و آنها را به میدان آورد، اما الحمدلله رب العالمین خدا را باید شاکر باشیم، بیشتر از این جهت که دشمن ما را از احمق‌ها آفریده است و این‌ها هر وقت که فشار را بر ملت ایران افزایش می‌دهند، انسجام و حضور ملت ایران و بصیرت آنها افزایش می‌یابد.

*باید گفت انتخابات که یک حضور سیاسی و معنوی در صحنه کشور است با بقیه حضورها کمی متفاوت است و تفاوتش در آن است که افراد دقیق شمارش می‌شوند و آدم‌ها را تک تک می‌شمارند. مثلاً در راهپیمایی گفته شود که ۵۰۰ هزار نفر یا یک میلیون یا یک و نیم میلیون نفر آمدند، اما در انتخابات اینگونه نیست؛ زیرا در انتخابات یک میلیون و ده هزار نفر با یک میلیون نفر هم فرق دارد.

*بنابراین انتخابات جایی است که خیلی‌ها بر روی آن حساس هستند. هم دوستان و علاقمندان به انقلاب به آن حساس هستند و هم رقبا و دشمن کینه ورزان به آن حساس هستند و به دنبال آن هستند که مشارکت به حداقل برسد.

*اغتشاشات سال گذشت پروژه سنگین، پرحجم و پرهزینه‌ای برای دشمنان بود و ما سابقه این‌طور همکاری دسته جمعی در دنیا نداشتیم که نخست وزیر یک کشور قدرتمند و مستقل در مقابل سفارتخانه ایران در آن کشور، با ضد انقلاب‌ها ابراز همدردی کند. حتی در زمان دفاع مقدس هم هیچیک از کشورهای منطقه و یا جهان اینگونه به این شکل لخت و عریان از صدام حمایت نکردند و خود را صلح طلب معرفی می‌کردند؛ اما در این ماجراها برخی از کشورهای مدعی دموکراسی خیلی شفاف و روشن وارد میدان شدند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی کردند. حتی از واماندگان نظام سابق شاهنشاهی هم استفاده کردند، چراکه فکر می‌کردند یک آلترناتیو و جایگزینی برای نظام جمهوری اسلامی است.

*من چند بار در خصوص موضوع اغتشاشات مصاحبه کردم و گفتم بالاخره این اغتشاشات به پایان می‌رسد مشکل چندانی در این خصوص نداریم. هرچند ماجرای خانم مهسا امینی یک بهانه بود و اگر او هم نبود مثلاً یک پروین خانومی را برای بهانه‌جویی پیدا می‌کردند. بالاخره بهانه تراشی در یک کشور ۸۰ میلیونی قابل دستیابی است.

*عرض بنده آن است که وقتی اغتشاشات خوابید حاکمیت باید دو سه موضوع را مد نظر داشته باشد. اولاً باید یک کرسی رسمی اعتراض در کشور تأسیس شود.

منبع: اطلاعات
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها