معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور:

زنان با ایستادگی و مقاومت اجازه ندادند نفوذ گران سیاسی و نظامی و فرهنگی بیگانه به اهداف شوم خود دست یابند

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در اولین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید گفت: ایرانی که از هزاران سال پیش به علم و هنر شناخته شده و به دلیل پیشینه تمدنی خویش به استقبال اسلام شتافت و با ورود اسلام جان تازه ای یافت و در ساحت های گوناگون دانش و فلسفه، شعر و هنر، نگارگری و معماری و بسیاری از علوم و فنون دیگر درخشید.

زنان با ایستادگی و مقاومت اجازه ندادند نفوذ گران سیاسی و نظامی و فرهنگی بیگانه به اهداف شوم خود دست یابند

انسیه خزعلی گفت: تلفیق این دو تمدن ایرانی و اسلامی موجب شکوفایی و بالندگی افزون فرهنگ و هنر این مرز و بوم گردید و در هر دو تمدن آثار زنان را شاهدیم، اما در سده گذشته این سرزمین که سرشار از ثروت های خدادادی است، مطمع استعمارگران و مستکبران قرار گرفت و قدرت های غربی با دخالت در امور ایران اسلامی تلاش کردند از طریق جنگ های سخت و نرم، حاکمیت و هویت این کشور را به چالش کشند، اما زنان و مردان غیور با ایستادگی و مقاومت اجازه ندادند نفوذ گران سیاسی و نظامی و فرهنگی بیگانه به اهداف شوم خود دست یابند. 

وی اضافه کرد: در این زمینه مقتدای آزادگان و پیامبر استقلال و عزت برای همه مظلومان جهان امام خمینی(ره) سکاندار عرصه ای شد که به زنان پیشگامی و جلوداری آموخت و مکرر در تقدیر از آنان می فرمود که در این نهضت زنان بر مردان مقدم بودند.  

وی با بیان اینکه زنان با فداکاری و بدرقه عزیزان خود به میدان نبرد، گاه با حمایت های مستقیم و غیر مستقیم در جبهه و پشت جبهه و گاه در سنگرهای علم و دانش و زمانی دیگر در ارتقای اقتصاد و معیشت نقش تأثیرگذار خود را در جامعه نشان دادند، گفت: زنان این مرز و بوم چه در مدیریت خانه و خانواده و چه در صحنه های سیاسی و اجتماعی به تأسی از نمونه بی نظیر خود فاطمه زهرا(س) توانستند الگوی سومی را به جهان عرضه کنند و در مقابل هجمه های وسیع امپریالیسم رسانه ای که تلاش نمود زیر نقاب زن و آزادی اهداف شوم خود را محقق کنند ایستادگی کردند.   

وی اظهار داشت: زنان رسانه ای ایران نیز همچنان استوار ایستادند و همچون ابوعاقله حرکتی را ایجاد کردند که دشمن حتی از  جنازه آنان در وحشت است. اما شما اصحاب خوب رسانه که درد آشنای مصائب زنان هستید، خوب می دانید که امروز زنان دنیا در کنار تروریسم حکومتی ویرانگر با مشکلات فراوانی رو به رو هستند که نتیجه افراط گرایی و بهره جویی ظالمانه از وجود و جنسیت زن در این مجامع است.  

وی اضافه کرد: بیشترین ضرر و زیان در شعارهای فریبنده که پشت آن مطامع سودجویانه نهفته است متوجه زنانی است که گاه در کودکی بدون همسر باید عهده دار فرزندان باشد. با جسم آنان طعمه هوس بازان گردد و جنبش هایی مثل me too رقم زده شود و گاه ناچار شوند تفاوت های فیزیولوژیک خود را به اسم تساوی نادیده بگیرند و معیار پیشرفت را مشابه مردان شدن بدانند و هویت خود را لگدکوب کنند و سهم مضاعفی در مدیریت خانه و مسئولیت اقتصادی به دوش کشند در حالی که عدالت حکم می کند حمایت های ویژه ای از زنان که محور اصلی خانواده و جان مایه مهر و آرامش در خانه هستند به عمل آید و اینجاست که نقش خانواده و لزوم حمایت از آن و تعریف نقش های منصفانه با نگاه به بوم هر سرزمین و با رویکرد چندجانبه گرایی مطرح می شود و ضرورت دارد ما زنان خصوصاً زنان تبیین گر و رسانه ای با یکدیگر شبکه هایی را برای نشان دادن هویت و مطالبات واقعی زنان به جهان تشکیل دهیم و ما می توانیم.  

خزعلی عنوان کرد: مصیبت ها و آسیب هایی که متوجه زنان در مجامع بین المللی و در سطح کلان است، ما را موظف می کند - همانطور که رییس جمهور در سازمان ملل مطرح کرد - مساله خانواده را به یک دستور کار جهانی تبدیل کنیم و اجازه ندهیم خانواده و جنسیت مثل بسیاری از ثروت های فرهنگی انسانیت به تاراج رفته و بازیچه سودجویان قرار گیرد و با حفظ و حمایت از خانواده اجازه ندهیم به عنوان ابزار جنسیت و خانواده های چندگانه و غیر طبیعی در حق بشریت جنایت کنند.  

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی معتقدند که زنان می توانند تاریخ را با تدبیر و درایت خود و با تبیین و روشنگری تغییر دهند، آنگونه که حضرت زینب(س)، نواده پیامبر گرامی اسلام که این روزها در ایام میلاد با برکت ایشان هستیم، چنین عملکردی را به عنوان الگویی عملی در تاریخ ثبت نمود.  

خزعلی در پایان گفت: زنان نه فقط به خاطر منافع معنوی خود بلکه برای اینکه منافع فرزندان و همه مردان و زنان بلکه بشریت دچار آسیب نگردد در این مسیر روشنگری می کنند. این روشنگری از عهده زنان بر می آید و قوی و استوار از حق در برابر باطل، دروغ و تزویر دفاع خواهند کرد و شما زنان پیام رسان و تبیین گر از آن زمره هستید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها