وزیر کشور حکومت کنونی افغانستان:

برگزاری لویه جرگه و تدوین قانون‌اساسی، سبب مشروعیت حاکمیت می‌شود

وزیر کشور حکومت کنونی افغانستان ضمن بیان برخی مشکلات در افغانستان اظهارداشت برگزاری لویه جرگه و تدوین قانونی اساسی در این کشور سبب مشروعیت حاکمیت می‌شود.

برگزاری لویه جرگه و تدوین قانون‌اساسی، سبب مشروعیت حاکمیت می‌شود

«سراج الدین حقانی» در دیدار با فعالان سیاسی در کابل گفت ایجاد فاصله بین علوم و تکنولوژی جدید و علوم دینی سبب مشکلاتی در افغانستان شده است اما نباید فرصت‌های موجود را هدر دهیم.

وی افزود مشکل اختلافات فکری با مشورت و اتحاد حل می‌شود بنابراین مهم است که فرصت موجود را هدر ندهیم و از آن استفاده کنیم.

«جاوید مهمند» یکی از شرکت کنندگان در این نشست نیز به رسانه‌ها گفت حقانی از طرح برگزاری لویه جرگه برای مشورت گفتگو و همچنین رسیدن به مشروعیت خبر داده است.

به گفته مهمند، حقانی تصریح کرده است حکومت کابل باید جای خود را به حکومت مشروع بدهد و برای این کار نیاز به تدوین قانون اساسی است.

حقانی اواخر خردادماه سال جاری در سفر به ولایت‌های شمالی این کشور گفته بود مشکلات افغان‌ها بدون وحدت ملی همه اقوام و اندیشه اسلامی و ملی همچنان ادامه خواهد یافت.

وزیر کشور حکومت افغانستان تاکید کرده بود ساخت سد، جاده، دانشکده پزشکی و برخی رشته‌ها در ولایت تخار نیز عملی خواهند شد.

وی پیش‌تر نیز در ولایت جوزجان گفته بود دشمنان افغانستان تلاش کردند تحت نام‌های مختلف افغانستان را تجزیه کنند و میان اقوام کشور تفرقه ایجاد نمایند، اما این دسیسه دشمنان خنثی می‌شود.

حقانی همچنین در هرات نیز درباره بازگشایی مدارس و دانشگاهها گفته بود تلاش می‌شود در زمینه بازگشایی مدارس و دانشگاهها به روی دختران یک راه‌حل مناسبی پیدا شود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها