سناتور باب منندز، به قید وثیقه آزاد شد

سناتور دموکرات آمریکایی و همسرش که به دریافت رشوه متهم شده‌اند، با پرداخت وثیقه‌های یکصد هزار و ۲۵۰ هزار دلاری در دادگاه، آزاد شدند.

سناتور باب منندز، به قید وثیقه آزاد شد

«رابرت منندز» سناتور آمریکایی متهم به دریافت رشوه، به همراه همسرش و دو متهم دیگر با قید وثیقه در دادگاه آزاد شدند.

منندز با وثیقه یکصد هزار دلاری و همسرش با وثیقه ۲۵۰ هزار دلاری آزاد شده و فعلا مشمول محدودیت‌های مسافرتی و خروج از شهر شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این سناتور آمریکایی و همسرش به دستور دادگاه باید گذرنامه‌های شخصی خود را تحویل دهند و تا زمان برگزاری جلسه محاکمه تحت نظر هستند.

جلسه بعدی دادگاه برای رسیدگی به اتهام دریافت رشوه منندز و همسرش از بازرگانان و مقامات مصری، برای تاریخ دوم اکتبر برنامه‌ریزی شده است.

این سناتور دموکرات اهل نیوجرسی، که به اتخاذ مواضع ضد کشورهای مخالف آمریکا از جمله روسیه معروف است، به فساد مالی از جمله تسهیل رشوه‌های کلان به مقامات مصری و کمک به بازرگانان برای مختومه‌شدن پرونده‌های کیفری است.

به نوشته اسپوتنیک، با اینکه منندز اتهامات علیه خود را رد کرده اما ۳ کیلوگرم طلا و نیم میلیون دلار پول نقد در جریان بازرسی‌ها از اقامتگاه وی پیدا شده است.

وی مدعی است که با ارائه تمام مدارک، پرونده او با موفقیت حل خواهد شد و درخواست‌های عمومی برای استعفا از مجلس سنا را نمی‌پذیرد.

وزارت دادگستری آمریکا چند روز پیش،‌ کیفرخواستی علیه منندز، همسرش و سه متهم دیگر به سبب اتهاماتی شامل دسیسه‌چینی برای ارتکاب رشوه‌خواری، تقلب و اخاذی تحت پوشش حقوق رسمی را از مهر و موم خارج کرد.

در پی این کیفرخواست، تعداد زیادی از قانونگذاران دموکرات خواستار استعفای منندز از سمت سناتوری شدند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها