خلبان تیزپرواز لرستانی درگذشت/ امیر خلبان پرویز رضایی که بود؟

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان از درگذشت امیر سرتیپ دوم «پرویز رضایی» خبر داد و گفت: مراسم ختم این خلبان لرستانی در خرم‌‌آباد برگزار می‌شود.

خلبان تیزپرواز لرستانی درگذشت/ امیر خلبان پرویز رضایی که بود؟

امیر سرتیپ دوم مراد خوش‌کنار اظهار داشت: امیر سرتیپ دوم پرویز رضایی از خلبانان هشت سال دفاع مقدس روز گذشته به دیار باقی شتافت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس عرصه دلاوری‌ها و ایثارگری‌های ناگفته‌های فراوان دارد، افزود: رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و جامعه دلاوران دفاع مقدس اندوهناک فقدان امیر سرتیپ دوم خلبان پرویز رضایی از قهرمانان به‌نام سال‌های جنگ تحمیلی هستند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان با بیان اینکه امیر سرتیپ دوم خلبان پرویز رضایی مردی از تبار صدها خلبان تیزپرواز بود که نامشان لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت، عنوان کرد: این خلبان نمونه‌ای از تبار خلبانان غیور عرصه نبردهای هوایی است که بر بلندترین پرواز بال گشود و نامش در قلب مردم حق‌شناس کشورمان جاودانه شد.

خوش‌کنار گفت: امیر سرتیپ دوم خلبان پرویز رضایی روز سه‌شنبه در تهران درگذشت و مراسم تشییع و خاک‌سپاری وی روز چهارشنبه در بهشت‌زهرای تهران انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان ابراز کرد: مراسم ختمی هم در زادگاه امیر سرتیپ دوم خلبان پرویز رضایی (خرم‌آباد) روز جمعه 7 مهرماه در حسینیه حبیب بن مظاهر برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ دوم پرویز رضایی متولد 1335 خرم‌آباد بود و فروردین 1354 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و حدود یک‌سال بعد نیز برای طی دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد.

رضایی در آمریکا آموزش پرواز با هواپیماهای T41 و T37 و T38 را دید و آذر 1356 به کشور بازگشت؛ سپس برای کلاس آموزشی اف پنج E در پایگاه مهرآباد در نظر گرفته شد.

امیر سرتیپ دوم پرویز رضایی دوره رزمی هواپیمای اف پنج E را با آموزش اساتیدی چون ایرج امامی و یحیی جان‌محمدی در پایگاه دزفول پشت سر گذاشت، اما به‌دلیل ناآرامی‌های انقلاب، این کلاس به حالت تعلیق درآمد.

امیر سرتیپ دوم پرویز رضایی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان افسر ناظم مقدم به خطوط درگیری اعزام شد و سه ماه جنگ را با این وظیفه پشت‌سر گذاشت.

سرتیپ رضایی دوره رزمی اف پنج E را در بهار 1360 تکمیل کرد و داوطلب انتقال به پایگاه وحدتی دزفول شد. او در تمام دوران جنگ در این یگان خدمت کرد.

سرتیپ رضایی مأموریت برون‌مرزی و پشتیبانی و همچنین 278 سورتی پرواز اسکرامبل و پوشش هوایی را در کارنامه خود ثبت کرد‌ه‌است. او 24 سال در پایگاه دزفول خدمت کرد و سال 1385 با بیش از 31 سال خدمت با درجه سرتیپ دومی بازنشسته شد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها