السودانی هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد

نخست‌وزیر عراق در سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور می‌خواهد بخشی از راه‌حل‌ها برای تمامی مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

السودانی هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد

محمد شیاع السودانی، در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت که این کشور به ساخت سیاست خارجی متعادل و مستقل تمایل دارد.

وی گفت: ما مایلیم که عراق به منشا ثبات در منطقه و صحنه بین‌المللی بدل شود و بخشی از راه‌حل‌ها برای هرگونه مشکل منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. ما می‌خواهیم شرایط بیشتری برای همکاری‌ها و تفاهم‌های دوجانبه رقم بزنیم.

السودانی ادامه داد: ما به دنبال راه‌هایی برای شراکت سازنده بر پایه اصول احترام متقابل و انگیزه‌دهی به طرفین مشارکت‌کننده هستیم و می‌خواهیم به  تنظیم سیاست‌ها برای حصول پیشرفت‌های پایدار برای مردم صلح‌جوی خود کمک کنیم.

این مقام ارشد عراقی بیان کرد: دولت جمهوری عراق بر تعهد خود به اصول و قوانین بین‌المللی، احترام‌گذاری به تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل و همچنین بر عزم خود مبنی بر برقراری بهترین روابط با دیگر کشورها ازجمله کشورهای همسایه تاکید دارد.

السودانی در ادامه با هرگونه دخالت در امور داخلی عراق مخالفت کرد و از دیگر کشورها خواست تا به استقلال و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارند.

وی گفت: ما حق اتخاذ تدابیر مناسب مطابق با کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی برای جلوگیری از تعرض به کشورمان را، محفوظ داریم.

نخست‌وزیر عراق بیان کرد: ما بر کمک به کشورهای همسایه جهت حفظ ثبات و امنیت، کامیابی و پیشرفت اقتصادی در منطقه به گونه‌ای که به نفع مردم آن باشد، تاکید داریم.

السودانی در ادامه گفت که موضع این کشور در رابطه با تشکیل کشور فلسطین آشکار و استوار است.

وی در ادامه سخنرانی از اتحاد مردم سوریه حمایت کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین آتش‌زدن قرآن کریم را جرمی نفرت‌محور برای حمله به یک‌چهارم از جمعیت جهان توصیف کرد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • رابی
    12

    حمله سید رئیسش صدام حسین به ایران را چه؟
    آیا تا کنون آن را محکوم یا نه؟

    نظرات شما -
    • 1

      هروقت خودت حمله سید رئیست نادر به مردم دهلی و حمله سید رئیست آقامحمدخان به مردم تفلیس را محکوم کردی از او انتظار داشته باش که حمله سید رئیسش صدام حسین به ایران را محکوم کنه

  • ناشناس
    0

    این یک چهارم را از کجا اورده،کی به کی است،فرا میگن یک دوم،در ضمن سخنان منطقی و اصولی کرده،بدور از حرف های شعارگونه،حال با حرف های رئیسی مقایسه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها