در مصاحبه با نیوزویک؛

جمیله علم الهدی: مردان در ایران ترجیح می‌دهند از همسر خود نخواهند که کار کند/ زنان در ایران برای حقوق خود مبارزه نکرده اند، زیرا از حقوق خود برخوردار هستند

جمیله علم الهدی، همسر رئیس جمهور گفت: مردان در ایران ترجیح می‌دهند از همسر خود نخواهند که کار کند یا پولی به خانه بیاورد. زنان به عنوان افرادی در نظر گرفته می‌شوند که در مقام مادر، همسر یا دختر با مردان عشق را به اشتراک می‌گذارند.

جمیله علم الهدی: مردان در ایران ترجیح می‌دهند از همسر خود نخواهند که کار کند/ زنان در ایران برای حقوق خود مبارزه نکرده اند، زیرا از حقوق خود برخوردار هستند

به گزارش العالم، همسر سید ابراهیم رئیسی در نخستین مصاحبه خود با یک رسانه آمریکایی، تلاش‌های آمریکا و دیگر قدرت‌ها را برای صدور ارزش‌های خود به کشوری که در آن زنان از همه حقوقی که همیشه به آن‌ها نیاز دارند برخوردار هستند، مورد تمسخر قرار داد.

نشریه آمریکایی نیوزویک مصاحبه اخیر خود را با جمیله علم‌الهدی، همسر سید ابراهیم رئیسی منتشر کرد.

بنابر گزارش وب‌سایت نیوزویک، جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، در نخستین مصاحبه خود با یک رسانه آمریکایی، به تام اوکانر، نویسنده ارشد سیاست خارجی نیوزویک و معاون سردبیر امنیت ملی و سیاست خارجی این نشریه گفت: فمینیسم به سبک غربی برای جمهوری اسلامی ایران نامناسب است. او تلاش‌های آمریکا و دیگر قدرت‌ها را برای صدور ارزش‌های خود به کشوری که در آن - به گفته وی - زنان از همه حقوقی که همیشه به آن‌ها نیاز دارند برخوردار هستند، مورد تمسخر قرار داد.

نیوزویک نوشت: علم‌الهدی پیش از روی کار آمدن همسرش، مدرک دکترای خود را در رشته فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد و پیش از تأسیس مؤسسه مطالعات بنیادین علم و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی در تعدادی از مناصب دانشگاهی مشغول به خدمت شد. وی در سال ۲۰۲۰، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به سمت دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی منصوب شد.

وی به‌عنوان همسر رئیس‌جمهور ایران، که عنوان مورد علاقه‌اش برای نیوزویک توصیف شد، حضور پررنگ‌تری نسبت به پیشینیان خود داشته است و حتی رئیسی را در سفر ماه ژوئن به آمریکای لاتین همراهی کرد. او از این کانون توجه برای دفاع از پیشینه ایران در مورد حقوق زنان استفاده کرده است.

نیوزویک گفته جمیله علم‌الهدی در این گفتگو اذعان کرده که در حقیقت قوانین و مقرراتی بر زندگی زنان در ایران حاکم است. اما استدلال کرده که این قانون یک سیستم برتر از آنچه در غرب وجود دارد، جایی که او فمینیسم را برابر با خشونت می‌داند، تشکیل می‌دهد. او با مطرح کردن موضوع حملات فرهنگی از سوی غرب، خواستار اتحاد زنان و مردان ایرانی برای حمایت از شیوه زندگی جمهوری اسلامی است.

وی در این مصاحبه به نیوزویک گفت: «مردان در ایران ترجیح می‌دهند از همسر خود نخواهند که کار کند یا پولی به خانه بیاورد. زنان به عنوان افرادی در نظر گرفته می‌شوند که در مقام مادر، همسر یا دختر با مردان عشق را به اشتراک می‌گذارند. ... شاید برای شما بسیار هیجان‌انگیز و جالب باشد که زنان در ایران برای حقوق خود مبارزه نکرده اند، زیرا از حقوق خود برخوردار هستند. و آن هم به دلیل حفظ حرمت آنها در جامعه توسط مردان است.

همسر رییس جمهور افزود: ارزش‌هایی که زنان در کشور مستحق آن هستند، از نظر جنبه‌های اخلاقی، در واقع به قوانین و مقررات تبدیل شده‌اند. ما می‌توانیم این قوانین و مقررات را که به حمایت از زنان در جامعه اختصاص دارد، با شما به اشتراک بگذاریم تا شما آنها را با سایر نقاط جهان به اشتراک بگذارید تا ببینید ما چگونه با آن مسائل برخورد می‌کنیم.

وی در بخشی از این مصاحبه گفت: جنبش فمینیستی سایر نقاط جهان نیز در ایران راه پیدا نکرده است و این در درجه نخست به دلیل گرایش به خشونت است. برخلاف آن، زنان در ایران آرامش را ترجیح می‌دهند تا در معرض خشونت از طریق رویکرد فمینیستی نباشند. این همان تفاوت چشمگیر بین این دو عنصر است. ... باید اعتراف کنم که آنها (غربی‌ها) چیز زیادی از ایران نمی‌دانند. علت سوء تفاهم موجود نیز همین است. آنها به عمق وسیع رابطه بین زنان و مردم نپرداخته اند. به همین دلیل است که آنها زنان را با دید غربی می‌نگرند.

جمیله علم‌الهدی در ادامه مصاحبه با نشریه آمریکایی نیوزیویک خاطرنشان کرد، باید اعتراف کنم که همه مردم استانداردهای جامعه را رعایت نمی‌کنند، اما آنچه غرب می‌خواهد در مورد زنان در ایران بیان کند، یک موضوع بسیار سیاسی است. ... زنان در غرب، در واقع بیشتر آنها، احساس تنهایی می‌کنند. دلیلش نیز این است که خانواده و ازدواجشان کمتر مورد حمایت قرار می‌گیرد. زنان به دلیل احساسات بسیار عمیق، باید بسیار مورد احترام قرار گیرند. اما در غرب، آنها کارهای زیادی برای انجام دادن دارند، به اندازه یک مرد کار می‌کنند تا بتوانند حداقل استانداردهای زندگی را داشته باشند. این تفاوت چشمگیر زنان در غرب و زنان در ایران است.»

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 65
  • حمید
    60

    خداییش حرفاش حقه
    آدم نمیتونه خودشو بزنه به کوچه علی چپ

    نظرات شما -
    • 3

      والا مردای این دوره زمونه میگن چرا ما کار کنیم زن بخوره

    • 3

      آره تو درست میگی
      نمیخواین یه لقمه نون از گلوی زن پایین بره

    • ناشناس
      2

      چرا جمیله خانم باید این حرف رو از طرف کل مردهای ایران بزنه آخر چرا از خانم بیکاز عبرت نمی گیرید جمیله‌‌ خانم! حتما باید یه کسی باشه ضایع کنه؟

    • ناشناس
      2

      والله حقوق تو و امثال رو دادن وگرنه زنان ایرانی خیر

    • ناشناس
      4

      نه خیر عزیزم کدام حرف حق ،مردان ایرانی از کدام حق بر خوردارند این زن چرا از جانب مردان سخن می گوید کسی نبود اونجا جوابش رو بده مردان ایرانی از اخوت وجوانمردی بر خوردارند ولی از قوانین ملا نویس بیزارند در ثانی از طرف چه کسی ایشون حرف زده حداقلی ها

    • 0

      حرفش حقه؟ فقط ازش بپرس چرا اینهمه کودک و زن و مرد تا کمر توی سطل زباله اند؟؟؟
      دست کم کار مناسب براشون پیدا کن!

    • ناشناس
      0

      این خانم ، پدرش اسم مادرش را روسنگ قبرش ننوشته !! و اسم پدرش بعنوان همسر آن متوفی رو سنگ قبر هست !!!!!
      کمی تفکر ، قدری تعقل

  • ناشناس
    1

    از مردای کدوم قاره دنیا حرف میزنی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مردان فرازمینی 😂😂

    • ناشناس
      0

      دقیقا سمت اجرایی خانوم علم الهدای چیه؟

  • ناشناس
    1

    به قول اون رهبر شیعیان افغانستان به تنی چند ازنمایندگان مجلس ایران که چندی پیش به افغانستان وبه دیدار طالبان رفته بودن ووضع شیعیان در افغانستان در زمان زمامداری طالبان خیلی مطلوب عنوان کرده بودن گفت شما گنجشک رنگ میکنید به جای قناری میفروشید، واگر خوبه شما بیائید در افغانستان زندگی کنید،خدای مغلطه وسفسطه هستید،شرایط ویرانگر اقتصادی درست کرده اید قیمتها روزانه داره می‌ره بالا دولت قبل به خاطر همین سیاستهای اقتصادی که خیلی اوضاع بهتر از حالات بود به باد انتقاد گرفته بودید و به واسطه شعارهای بهبود اوضاع اقتصادی رای مردم گرفتید وحالا هم همه ملت اوضاع می‌بینند چه خبره که اگر پنج نفر هم از یک خانواده کار کنند در امور روز مره زندگیشان لنگ میزنند شما از بی میلی مردان برای کار زنان حرف میزنید؟!!

  • ناشناس
    2

    اینطور نیست. اینا دروغ است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      نیوزویک دلش خوشه

    • 0

      پس چرا زنان ما دوست دارند کار کنند و برای خودشون درآمد داشته باشند؟؟؟؟
      لابد از بس مردان ایرانی خوب هستند!!!!!!

  • ناشناس
    1

    خانم آقای رئیس‌جمهور، شما از طرف خودت فقط حرف بزن،آدمای زنده وکیل وصی لازم ندارن،در ضمن شما مگه آمار گرفتی،مگه خبر داری؟ مگه میشه این دوره فقط مردا کار کنن؟! زندگی خرج داره بابا،انگار از چیزی خبر نداری،خانم دکتر!!

  • ناشناس
    1

    والا شوهر من که میگه من برم مث خر کار کنم تو بخوری!؟
    هزار بار سرم منت گذاشته خانم جمیله شما رو نمی‌دونم آقاتون چی گفته
    ولی من واقعا قصد کردم از شنبه برم سر کار از دست غرغرای شوهری نجات پیدا کنم 😁😁😂

    نظرات شما -
    • 0

      میخواد بگه تو ایران اینقدر اقتصاد خوب شوهرش برای مردم ساخته که آقا یه نفر آدم کار میکنه میتونه براحتی هزینه زندگی خانواده خودش و چندتای دیگه رو هم تامین کنه!!
      اینه که آقا میگه خانمم چرا خودشو خسته کنه بره سرکار دولت داره کرور کرور حقوق میده کافیه دیگه!

  • 0

    یعنی مردان ایرانی به این خوبی هستند؟؟؟
    که خانم رییس‌جمهور می‌فرمایند!؟
    خدا کنه اینجور باشند کور شود هر آنکس که نتواند دید 😄😄😂😂😆

  • ناشناس
    0

    ایشون از طرف خودش حرف زده نظر ما مخالف ایشان است ایشان حداکثر از طرف 10 درصد مردم ایران میتوتند حرف بزند .همه که مثل ایشان پول مفت تو دامنشان نمیریزند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      شنیدیم تو کشورهای غربی و اروپایی زن و مرد هر کدوم هزینه های خودشون رو جدا گانه باید خودشون بپردازند یه جورایی زندگی اشتراکی ؟
      اما تو ایران و بیشتر کشورهای شرقی و مسلمان اینکه مرد هزینه های زندگی رو تامین کنه از افتخاراتش هست و این یعنی عشق
      با انصاف قضاوت کنیم زن و مرد زندگی همراه با عشق رو طالبند نه زندگی اشتراکی خالی از عشق

  • امیر اسپروز
    0

    شما اطرافیانت رو به کل مردم ایران تعمیم نده

  • ناشناس
    0

    آره اگه مثل شماها توی پول غلت بخورن

  • ناشناس
    1

    من که خانومم واگه یک روز کارنکنم زندیگیمون لنگه

    نظرات شما -
    • 0

      پنجاه درصد زنان ایرانی خارج از منزل کار می‌کنند بقیه هم کار در منزل انجام میدن مثل خیاطی گلدوزی بافتنی...
      اون زمانی که مردان ناز می‌آوردند تمام شد!!

  • محمود
    2

    پس خودت چطور سرکاری

  • ناشناس
    0

    حرف این خانم زمانی بکار می‌رفت و ارزش داشت که////»»»» تبعیض نبود////////////

  • شهرام.ر
    0

    بله ، این حرف در مورد مردانی که درامد بالا و مخارج اندک دارند ، صدق میکند ولی همه مردان مث شوهر شما و بقیه مسولان ج.ا نیستند . خانواده های زیادی هستن که در آن هم مرد و هم زن کار میکنند ولی از پس مخارج زندگی برنمیایند . وقتی میگویند که درصد بالایی از مردم ایران ، زیر خط فقر زندگی می کنند آنهم در کشوری مملو از منابع طبیعی . ( نفت ، گاز ، .... ) ، نشانگر دزدی ، فساد ، بی کفایتی و .. در مسوولان کشور است و نه عشق زیاد مردان ایرانی به خانمهای شان .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      ما هم می‌دونیم مردان ایرانی به زنانشون عشق ندارند 😂😂😂😂

    • 1

      به نظرم اگه زن میخواد مستعمره مرد نباشه باید خودش کار کنه و دستش تو جیب خودش باشه

  • ناشناس
    0

    زن‌ها دیگه امیدی به کار کردن ندارند می‌گن که‌ کار کنيم يا نکنيم زير خط فقر بايد زندگی‌ کنيم پس کار نمی‌کنیم درکل زندگی‌ به‌ همه حرام شده‌ و عاملش هم تورم‌ و گرانی و بی برنامگی مقامات‌ هستش وقتی کشور در همه‌ی زمينه ها درجا می‌زنه وبرعکس کشورهای همسايه ومنطقه عمل ميکنه اونا در حال توسعه و پیشرفت هستند ما در حال پسرفت و تباهی درحرکتیم دیگه میلی به کار کردن وامیدی به آینده نيست درکل مقصر دولته بی کفایته.

  • متین
    5

    علت اجازه ندادن مردان ..افزایش بیش از حد بیماران جنسی خصوصا در بخش خصوصی است

    نظرات شما -
    • الهه
      1

      مرسی
      درسته واقعا بعضی مراکزی که زنان برای کار به اونجا مراجعه می‌کنند مخصوصا مراکز خصوصی فقط دنبال سواستفاده جنسی از زنان هستند و لطمه های جبران ناپذیری به زن و خانواده وارد میشه و باعث افزایش تجاوز طلاق و از هم پاشیدگی خانواده میشه البته مشاغلی هم هستند که در اون امنیت زنان لحاظ شده اما فقط مراکز دولتی معمولا امن هستند
      اگر مردان شغل درست و حسابی داشته باشند و درآمد مناسب این فجایع بوجود نمیاد
      بیکاری مرد خودش فساد میاره

    • 0

      نه عزیزم من بخش دولتی بودم متاسفانه اونجا هم برخی نامردان به خانمها آزار جنسی میرسوندن خانمها هم از ترس آبرو و کار چیزی نمیگفتن ولی خوشبختانه یه خانم که جسارت زیادی داشت اینکار و کرد و یکی از اون نامردها گیر افتاد و اخراج شد
      مشکل از کار کردن خانمها نیست از برخی از نامردهاست نه همه آقایان

  • ناشناس
    0

    دوست من طلاق گرفت چون شوهرش بیکار شد
    حالا شما برای مردان کار ایجاد کنید بقیه مسایل خودش حل میشه

  • ناشناس
    0

    میره.

    نظرات شما -
    • نگون بخت
      2

      کی؟کجا؟کیی؟

  • رابی
    0

    زنی که همسرش اجازه نمی دهد کار کند و به آرزوهایش برسد اصلا درس هم نخواند بهتر است.با این اوصاف چرا باید برود درس بخواند.مثل طالبان اجازه تحصیل به زنان نیز ندهید‌پروفسور رئیسی هم هر وقت خانمش مشکل پزشکی زنانه برایش پیش آمد به جای فرستادن خانمش نزد دکتر زنان و زایمان ،او را نزد دکتر مردان و زایمان بفرستد.

  • بلبل
    1

    این صحبت شبیه فرمایش های پرزیدنت قبلی استاد احمدی نژاد بود .

    نظرات شما -
    • 0

      اینو خوب اومدی

  • ناشناس
    0

    این تیتر نشان دهنده جدایی سیاست ورزان از مردم است.
    حتی افراد کور هم میدانند که مردم برای گذران زندگی حتی از کارکردن فرزندان کوچک خود هم امتناع نمی کنند.

  • رضا
    0

    آن زمان که فقط مرد خانه کافی بود کار کنه گذشت حالا نه فقط زن و شوهر بلکه باید چند شغلی بود تا از پس این خرج ها بر امد

    نظرات شما -
    • 0

      همسایه ما 4 نفرند هر 4 نفر پدر و مادر و دختر و پسر خانواده کار میکنن پسر 38 ساله و دختر هم بالای 30 باید باشه هنوز نتونستن ازدواج کنن خانمه میگفت بعید میدونم با این درآمدها بتونم عروس و داماد داشته باشم

  • ایران من
    0

    پس چرا شوهر تو اجازه داده ک تو کار کنی...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ایشون کار نمی‌کنند حرف می‌زنند 😂😁😂😁

  • علی
    0

    حرف مفت امروز زن و شوهر هردو شاغل به خرج زندگی نمیرسند با توجه به گرانی هایی که دولت و مجلس انقلابی بانی ان هستند و یکی از معیارهای انتخاب جوانان برای ازدواج شاغل بودن زن است و مرد تنها قادر به تامین هزینه های زندگی نخواهد بود مگر اینکه روش اقای طبری را اعمال کند.

  • ناشناس
    0

    با خانواده تشریف بردید !؟!؟!؟!؟!؟

  • انقلابی اصیل
    0

    این خانم تو سرزمین کفار (امریکا) دنبال چی بوده؟؟

  • ناشناس
    0

    نظر همسر شما در مورد کار کردن ببخشید ریاست شما چیست ؟!

  • ناشناس
    0

    حقیقت محض این است که مردم مابه دلائل زیادی واردمرحله اگاهی وشعورسیاسی رسیده اندوهرگزشعارهای تکراری ودروغ پاسخگوی مشکلات علنی مردم نخواهدبودپس بامغلطه وفریبکاری شرایط رابدترنکنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شعور سیاسی 😂😂😂😁
      شعور بدون زور فایده‌ای هم داره؟؟؟

  • کورش
    0

    من و همسرم هردو فوق لیسانس از دانشگاه ملی ،به سختی هردو کار میکنیم و از پس مخارج زندگی بر نمیاییم،،حدو دو ماه هست گوشت نتونستیم بخریم.کار جهان امروزی همش بیل زدن و بنایی نیست ،در بسیاری از کارها خانم ها از فکر و دانش بهتر و پشتکار و اخلاق بهتری دارند.کشورهای پیشرفته از زمانی که از نبوغ و دانش و کار زنان در حکمرانی و سیاست و اقتصاد و دانشگاه و پزشکی و علوم نوین بهره بردند با سرعت بالایی از جهان سوم پیش افتادند.

  • ناشناس
    0

    نتوانستی مقام زن درایران را درست وبخوبی جا بیندازی من معتقدم که استدلال شما کاملا درضعف محرز بود .مثل میدان فوتبالی که بین دو تیم بازی کنند وتماشاگران براحتی میفهمند کدام تیم ویا حتی نفری ازنفراتشان بازیگر خوبی نیست .شما بازیگر خوبی دربیان نقش مقام زن درایران نبودید گاهی چیزی را بر زبان آوردید که کمتر دیده شده است .شما بجای اینکه بیشتر دیده شده ها را مطرح کنید انگشت برکم دیده شده ها گذاشتید

  • ناشناس
    0

    فرهنگ غربی منحط مقصود ما نیست اما درباره زنان ایران اغراق میکنید . وضعیت زنان ازحیث مقام مادری،درامد،نفقه و هرآنجه قضات مبتنی برآن رای صادر میکنند خوب نیست .اعتباری که قوانین درجامعه بخودشان میگیرند درسایه کسب ونظر احادمردم است که قوت میگیرد ولازم الاجرا میشود.قوانینی که سایه رضایت مردمی برآن حاکم نباشد استبداد را دنبال میکند .شما خاطرشریف تان هست که تفریق بودجه درمجلس تا زمانیکه نمایندگان دین بگردن مردم دارند بری الذمه نخواهند شد وحق الناس هنوز برگردنشان باقیست درخصوص قوانینی که تحمیل میشود درصورتیکه رضایت مردم را حاصل نکند اخلاقا بدهکار ملت هستید .

  • 0

    چیزی که برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند ای شیعه که با آن باور ،برکرسی نشسته ایی فرزند علی ع چنین سخنی فرموده فقط بهمین جمله ساده عمل کنی بقیه درست میشود 😂😂😂

  • ناشناس
    0

    یکی حرفهایش را تایید کرده یکی رد کرده ولی هیچکس نمی‌رسه تو در نیویورک چه کار میکردی چرا تو باید به امریکا بروی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تا به همسرشان عشق هدیه کنند!

  • حسن سلیمی
    6

    یعنی واقعاً دروغ میگه ؟بابا یکم فکر کنید یعنی باید ایران هم شیر تو شیر بشه من به هیچ چیز اعتقاد ندارم ولی دارم میبینم که آمریکا و کل کشور های غربی فاحشه خونه شدن یعنی واقعاً شما که دارید میبینین نمی‌بینین.

    نظرات شما -
    • نگاه تو با بقیه یکی نیست
      1

      نگاه آدمها باهم خیلی فرق داره یکی پای فیلو میبینه یکی گوششو یکی هم....!!!

    • اوضاع ایران هم چین گل و بلبل نیست
      0

      حسن دلبندم تو چطور اوضاع بغل گوش ت ایران رو نمی بینی ولی اونور دنیا رو می بینی یا عیب از عینک ت یا از کیک و سانديس

  • ناشناس
    0

    جمیله جمیله
    غم بی دلیله

  • ناشناس
    0

    نشریات اینترنتی(مثل خبر فوری) جرات انتشار نظرات خوانندگان را ندارند ، بعد این خانم نظر شخصی اش را از طرف مردم ایران ابراز میکند ؟؟؟؟؟؟
    این تلخ ترین طنز است

  • ناشناس
    0

    خوش به حالت که کاملا از دنیای مردم ایران جدایی

  • باشه ؟
    0

    اولا که شما خودت رو نماینده 40 میلوین خانم ایرانی میدونی و به خودتون حق میدین از طرف این جماعت مظلوم حرف بزنین خیلی خیلی جالبه
    دوما اینکه همه مشکلات زن رو فقط مسائل اقتصادی میدونی هم جالبه
    چون متن همش در مورد مشکلات اقتصادی هست
    سوما اینکه آ»ار دارین که احساساات زنهای غربی سرکوب شده و زن غربی یک انسان محسوب نمیشه و کالا هست و ... هم جالبه
    چون این آمار رو از کجا آوردین ؟!
    از روزنامه ها و خبرگزاریهای خارجی دارین دیگه !!؟؟ درسته ؟!
    یعنی آزاید بیان در آ»ریکا و غرب اینقدر بالاس که مشکلات خودشون هم آمار میدن بیرون که کشورهای متخصام با غرب ازین آمارها بتونن استفاده کنن
    جالبه نه ؟
    خب آمارهای کشور شما ایران کجا منتشر میشه !؟
    اونها براحتی درمورد زندانیان زنشون آمار میدن که رییس جمهور در نشست خبری ازش برای سرکوب غرب و سرکوفت زدن غرب استفاده میکنه
    اما آیا در ایران روزنامه ای میتونه ازین آمارها بدهد !؟
    کارگردانی میتنه فیلمی ازش بسازه یا اون کارگردان را براحتی زندانی و .... و تبعید میکنین !؟
    بهتره که یک جدول تهیه کنین
    از آزادیهایی که در غرب است
    آزادی پوشش
    آزای نوشیدن
    آزادی خوردن
    آزادی شاد بودن
    آزادی بیان
    آزادی پس از بیان
    آزادی تظارهات و .....
    بعد با ایران مقایسه کن اینجوری حرف بزن و سخنرانی کن
    ببینیم با خودتون چند چندین
    باشه ؟

  • ناشناس
    0

    آقای خبرفوری من وقتی میشنوم که بکاربردن بانوی اول درادبیات سیاسی کشور باب شده احساس تنفر پیدا میکنم .اینها شیوه های عاریه گرفته شده است خواهشا این مسائل را به گوش جمیله الهدی برسانید معنی ندارد اینطور ادبیات را باب کنید فرعون هم همسری داشت که وقتی بنام خدایگان حرف میزد درکنارش قرار میگرفت .لعنت برپدرومادر کسی که اینطور مسائل را باب کند .گشودن فصل نو ازاین ادبیات درواقع جا انداختن مسائل دیگری است لطفا دامن نزنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها