نشریه لزکو:

جو بایدن به توافق دفاعی با عربستان سعودی چشم دوخته است

نشریه لزکو نوشت: احتمال دارد رئیس‌جمهور امریکا از گروه 20 برای دیدار مجدد محمد بن سلمان سود جوید. تحویل سلاح های جدید به پادشاهی در ازای توافق صلح با اسرائیل است.

جو بایدن به توافق دفاعی با عربستان سعودی چشم دوخته است

سولویگ  گودولوک در لزکو نوشت:

رئیس‌جمهور امریکا چند روز پیش به اجلاس گروه 20 در هند سفر کرد و قرار است تا یکشنبه در آنجا بماند، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال دیدار دوجانبه با شاهزاده محمد بن سلمان سعودی  وجود دارد. این می تواند فرصتی برای مذاکره درباره توافق دفاعی بین امریکا و عربستان سعودی در ازای امضای یک معاهده صلح تاریخی بین اسرائیل و عربستان سعودی باشد.

پایگاه خبری آکسیوس فاش کرده است که قرار است برت مک گورک این هفته به عربستان سعودی سفر کند تا با مقامات فلسطینی دیدار کند و در مورد منافع آنها به عنوان بخشی از معامله بزرگ  احتمالی امریکایی، اسرائیلی و سعودی گفتگو کند.

به گفته همین رسانه، لیندسی گراهام و داماد دونالد ترامپ  هر دو تلاش می کنند تا رئیس‌جمهور سابق را متقاعد کنند که از توافق احتمالی به طور آشکار حمایت کند. تلاش جو بایدن فقط ادامه سیاست دونالد ترامپ است که به عادی سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای خلیج در سال 2020 دست یافت.

این بسیج در درون اردوگاه جمهوری خواهان ضروری است. بیشتر از آن جهت  که برخی از دمکرات‌ها  محمد بن سلمان  را به خاطر قتل جمال کاشقجی نمی‌بخشند و از دولت افراطی اسرائیل دوری می‌کنند.

دو سال پیش، امریکا قراردادهای عمده تسلیحاتی با عربستان سعودی که در دوران ترامپ منعقد شده بود، به حالت تعلیق درآورد. اما مذاکره با ریاض در شرایط تنش شدید بین اسرائیل و فلسطین و قیمت نفت  حساس است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها