ردپای روس ها در توقف توسعه چابهار/ ویدئو

دبیر سابق ستاد توسعه سواحل مکران در سیستان و بلوچستان می گوید: ایران در فرصت سوزی بی نظیر است و در دنیا مثال ندارد، شیوه های حکمرانی باید اصلاح شود، افراد پیر کنار بروند، انرژی های نو بیایند، گردش مدیران در ایران اتفاق بیفتد، خیلی از اصول قانون اساسی که مغفول مانده به نتیجه برسد.

 ردپای روس ها در توقف توسعه چابهار/ ویدئو

دو روز پیش، در حاشیه  اجلاس جی 20 ، تشکیل کریدور هند - عربستان – رژیم صهیونیستی – اروپا به طور رسمی توسط  بایدن  ، مودی و بن سلمان اعلام شد. کریدوری که به معنای برداشتن گامی مهم درجهت تغییر معماری اقتصادی و امنیتی منطقه با محوریت هند و آمریکاست. 

در این شرایط، بعد از انتشار این خبر اهمیت بندر  چابهار‌  برای ایران خیلی بیشتر می شود. توجه به اینکه در تمام این سالها چه کارهایی برای توسعه این بندر صورت گرفته است در ذهن نقش می بندد. در این خصوص با عادل مزاری، دبیر سابق ستاد توسعه سواحل مکران در سیستان و بلوچستان به گفت و گو نشستیم تا ببینیم برای توسعه منطقه آزاد چابهار باید چه کرد.

چرا منطقه آزاد چابهار همچنان توسعه نیافته است؟

عادل مزاری، دبیر سابق ستاد توسعه سواحل مکران در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه چرا منطقه آزاد چابهار رشد نمی کند می گوید: عدم استفاده از ظرفیت نخبگان سیستان و بلوچستانی در مرکز، اتاق های فکر، وزارتخانه ها و جاهایی که می تواند تصمیم گیر باشد یک ضربه بزرگ به این اتفاق می زند. عدم استفاده از نظرات مشورتی و کارشناسی دلیل بعدی است. همچنین عدم اولویت بندی برای تخصیص بودجه ها نیز از دیگر دلایل این مهم است. 

وی می افزاید: چابهار هنوز فرودگاه ندارد و به نظر می رسد خط نفوذ چنین اجازه ای را نداده است. سازمان مناطق آزاد نیز در این راستا موفق عمل نکرده است و تعدد تصمیم گیری ها و سازمان های تصمیم گیرنده از عوامل پیشرفت نکردن چابهار است.

حجم ویدیو: 27.61M | مدت زمان ویدیو: 00:02:59 | دانلود ویدیو
منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها