روسیه خواستار عذرخواهی فرانسه شد

وزارت خارجه روسیه از دولت فرانسه خواست تا به دلیل ممانعت از حضور خبرنگاران روس در کنفرانس خبری امانوئل مکرون در نشست گروه 20، عذرخواهی کند.

روسیه خواستار عذرخواهی فرانسه شد

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود گفت: «امروز از حضور اکاترینا نادولسکایا سردبیر وب سایت روسیا نیوز با بی شرمی در نشست خبری امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در اجلاس گروه ۲۰ در دهلی‌نو ممانعت به عمل آمد و فرانسوی‌ها سعی کردند تلفن همراه وی را بشکنند و دلیل این تبعیض، همانطور که یکی از کارکنان سرویس مطبوعاتی فرانسه به طور مستقیم گفت، این بود که او نماینده رسانه‌های روسیه محسوب می‌شد».

او سپس این رفتار را نشانه‌ای از «دموکراسی‌های دروغین غربی» توصیف کرد و آن را نمونه‌ای از تبعیض نژادی و نقض اصول اساسی دموکراسی دانست.

زاخاروا افزود: «سیاست فریب و استکباری در نهایت علیه حامیانش عمل خواهد کرد؛ اتفاقی که افتاد به شکل واضح از مظاهر نژادپرستی و شوونیسم (ملی‌گرایی افراطی) بود، به طوریکه این حادثه، تبعیض بر مبنای ملیت‌ها است و از این رو از کاخ الیزه خواستار عذرخواهی هستیم».

امروز در پی کنفرانس خبری امانوئل مکرون در دهلی نو در حاشیه نشست گروه 20، به خبرنگاران خبرگزاری ریانووستی و «اکاترینا نادولسکایا» خبرنگار روسی اجازه حضور در این نشست خبری داده نشد.

این خبرنگار زن روسی گفته است که مأموران امنیتی فرانسوی «رفتاری به غایت زشت» با او داشتند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسن حیدری
    0

    آقای پوتین . علیکم سلام همیشه در جواب سلام علیکم است و بس . دموکراسی رو تقدیم منتشر کنندگان دموکراسی می کنند نه پیش کشی برای جنگ طلبان .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها