یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرفوری:

پرونده ویلموتس را به قوه قضائیه فرستاده‌ایم/ قانون به دولت اجازه گران کردن بنزین را نمی‌دهد / از اغتشاشات عبور کردیم / چرا باید سرنوشت آب کشور را به تصمیم طالبان گره بزنیم؟

قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس با تاکید براینکه اجرای آزمایشی طرح یارانه بنزین در کیش منتقدان زیادی داشت و خیلی‌ها می‌گفتند شکست خورده است، گفت: قانون به دولت اجازه نمی‌دهد بنزین را گران کند.

پرونده ویلموتس را به قوه قضائیه فرستاده‌ایم/ قانون به دولت اجازه گران کردن بنزین را نمی‌دهد / از اغتشاشات عبور کردیم / چرا باید سرنوشت آب کشور را به تصمیم طالبان گره بزنیم؟

احسان قاضی‌زاده هاشمی؛ نماینده مجلس با حضور در دفتر خبرفوری در مشهد، گفت: پرونده‌های ورزش از جمله ویلموتس را به قوه قضائیه فرستاده‌ایم.

وی ادامه داد: سخنگوی دستگاه قضایی باید پاسخگوی آخرین وضعیت این پرونده‌ها باشد. فراکسیون ورزشی مجلس بزرگ‌ترین فراکسیون غیرسیاسی مجلس است.

وی با بیان اینکه صدا و سیما سال‌هاست سریال فاخر نداشته است، ادامه داد: دو سال از صدور حکم جبلی می‌گذرد و امیدواریم شاهد آثار متنوع‌تر باشیم. الان وقت آن است که صداوسیما آثار قوی‌تری ارائه کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه از حوادث سال گذشته عبور کردیم، اظهار داشت: کسانی که دنبال ایجاد اغتشاش هستند در اقلیت هستند در حوادث سال گذشته کمتر شاهد شنیده شدن شعارهای معیشتی و اقتصادی بودیم نباید در جامعه دوقطبی‌های بسیار فاحشی شکل بگیرد. باید بین مردم ارتباطات اجتماعی نزدیک‌تر شود.  نباید اجازه دهیم کینه‌های بین مردم عمیق‌تر شود.

وی تاکید کرد: دولت می‌گوید خیلی تلاش می‌کند اما این تلاش باید اثر عینی بیرونی داشته باشد مردم از دولت کارآمدی می‌خواهند نمی‌شود برای بازار کشور یک برنامه یک ساله نداشته باشیم.  مردم باید ثبات روانی داشته باشند و هر روز شاید یک تصمیم و بخشنامه نباشند.  

او در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: مجلس به وزرای دولت فرصت داد اما خود دولت به این نتیجه رسید که انتخاب‌هایی که کرده در جای خود نبوده است.

بنزین امسال گران نمی‌شود

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید براینکه اجرای آزمایشی طرح یارانه بنزین در کیش منتقدان زیادی داشت و خیلی‌ها می‌گفتند شکست خورده است گفت: قانون به دولت اجازه نمی‌دهد بنزین را گران کند. بنزین در سال ۱۴۰۲ گران نمی‌شود با بنزین چند نرخی مخالفم چون موجب رانت می‌شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: از مهر سال گذشته حتی یک قطره آب از سمت افغانستان وارد سد دوستی نشده است  مذاکرات سیاسی با افغانستان و فشار بر طالبان تاکنون موثر نبوده است چرا باید سرنوشت آب کشور را به کشور خارجی گره بزنیم ؟

او خاطرنشان کرد: تنها راه موجود این است که منابع آب را هدایت کنیم و آب دریای عمان را به استان‌های مختلف انتقال بدهیم. باید روی طرح انتقال آب تمرکز کنیم و دست جلوی هیچ کشور خارجی دراز نکنیم.

مشروح این گفتگو را در آپارات خبرفوری ببینید:

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها