کرملین: شاید هواپیمای پریگوژین عامدانه ساقط شده باشد

کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در تحقیقات خود احتمال عامدانه بودن سقوط هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین را بررسی می‌کند.

کرملین: شاید هواپیمای پریگوژین عامدانه ساقط شده باشد

به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: واضح است که احتمالات مختلفی بررسی می‌شوند، ازجمله یک جنایت عامدانه.

در ماه ژوئن یوگنی پریگوژین به همراه نظامیان تحت امر خود دست به شورشی مسلحانه زد و به سمت مسکو به راه افتاد؛ شورشی که یک روز بعد در نهایت با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس به پایان رسید.

سخنگوی کرملین در آن زمان با اعلام خبر پایان این شورش و مختومه شدن پرونده جنایی که سرویس امنیت فدرال روسیه علیه پریگوژین باز کرده بود، گفت: او (پریگوژین) به بلاروس می‌رود. اگر بپرسید که چه تضمینی وجود دارد که پریگوژین بتواند روسیه را به مقصد بلاروس ترک کند، باید بگویم که این حرف شخص رئیس‌جمهوری روسیه است.

بااین‌وجود، در شامگاه چهارشنبه هفته گذشته جت شخصی متعلق به یوگنی پریگوژین در شمال مسکو سقوط کرد که در نتیجه آن، ۱۰ تن از جمله شخص پریگوژین جان باختند؛ از جمله دو فرمانده ارشد واگنر و چهار محافظ شخصی پریگوژین.

علت سقوط این هواپیما هنوز مشخص نیست و پسکوف از خبرنگاران خواست تا «پایان تحقیقات روسیه» صبر کنند، اما ساکنان روستایی در نزدیکی محل سقوط این هواپیما گفتند که پیش از سقوط، صدای انفجار شنیده‌اند

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    1

    احتمالا پریگوژن هوس خودکشی کرده بوده .بابا کشش نده یکم از رفقات یاد بگیر شتر دیدی ندیدی .تو ده نفرا کشتی یکدم دربارش حرف میزنی ما 176 تایی میکشیم ککمونم نمی گزه تازه طلبکارم میشیم .

  • همرزم هادی
    0

    این سانحه قابل پیش بینی بود

  • ناشناس
    0

    صددرصد کار دژمن بوده که این حادثه رو گردن دولت رئوف و مهربون ارباب پوتین بندازه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها