تصمیم جدید رژیم صهیونیستی درمورد آوارگان اوکراینی

کابینه رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) نظرسنجی وزارتی فوری را درمورد کسر ده‌ها میلیون شِکل از بودجه وزارت‌خانه‌ها به منظور ارائه کمک به آوارگان اوکراینی برگزار کرد.

تصمیم جدید رژیم صهیونیستی درمورد آوارگان اوکراینی

به نقل از اسپوتنیک، هیات پخش رژیم صهیونیستی شامگاه امروز گزارش داد که کابینه رژیم صهیونیستی با کسر ۰.۰۶ درصد از بودجه‌های وزارت‌خانه‌های دولتی در سال مالی ۲۰۲۳ به نفع آوارگان اوکراینی در اراضی اشغالی موافقت کرد.

این شبکه اعلام کرد که با تمدید کمک‌های بشردوستانه به آوارگان اوکراینی در اراضی اشغالی موافقت شد و کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با کسر ۰.۰۶ درصد از بودجه‌های وزارت‌خانه‌های دولتی در سال مالی جاری به ارزش ۴۲ میلیون شِکل (۳.۶ میلیون دلار) موافقت کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی در این نظرسنجی فوری که امروز انجام شد، اجازه تمدید پوشش تامین پزشکی آوارگان اوکراینی را داد.

پیشتر کابینه رژیم صهیونیستی کمک‌های پزشکی به آوارگان اوکراین در اراضی اشغالی را متوقف کرده بود؛ موضوعی که انتقاد سفیر اوکراین در اراضی اشغالی را در پی داشت.

یوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین در اراضی اشغالی از تصمیم کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره توقف این کمک‌های پزشکی به آوارگان اوکراینی به شدت انتقاد کرده بود.

وی در پیام خود گفت: ما از تصمیم اخیر دولت اسرائیل برای لغو بیمه درمانی پناهندگان اوکراینی عمیقاً ناامید و نگران هستیم.

در این پیام سفیر اوکراین با اشاره به امتناع رژیم صهیونیستی از فروش تسلیحات نظامی به اوکراین در اکتبر ۲۰۲۲ آمد، رژیم صهیونیستی نه تنها با فروش تجهیزات حفاظتی به اوکراین مخالف است بلکه اکنون کمک‌های پزشکی به آوارگان اوکراینی را هم متوقف کرده است که به اراضی اشغالی گریخته‌اند.

وی از کابینه رژیم صهیونیستی خواست، در مورد مسائل پزشکی آوارگان اوکراینی به اقدامات انسانی پشت نکند و از بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم خواست، از تصمیمش درمورد تأخیر در ارائه حمایت اجتماعی و بیمه درمانی برای پناهندگان اوکراینی منصرف شود.

کابینه رژیم صهیونیستی اخیراً اعلام کرده بود، آوارگان اوکراینی واجد شرایط دریافت خدمات پزشکی نیستند؛ زیرا بیمه درمانی آنها منقضی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    درود بر انسانیت.

  • رابی
    0

    یک کمکی هم به مردم فلاکت زده ایران کنند.

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کنه اسراییل و صهیونیست ها و انگلیس رو که تمام فتنه و آشوبی که در دنیا به پاست به خاطر لابی این پست فطرتاست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها