رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور:

دولت قبل موجب تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی خارجی بر اذهان عمومی شد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: سهل‌انگاری‌ و ساده‌اندیشی‌ دولت گذشته سبب شد زیرساخت‌های افکار عمومی و شکل‌دهی باور و ذهن مردم تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه که در اختیار دشمنان است، قرار گیرد.

دولت قبل موجب تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی خارجی بر اذهان عمومی شد

سردار غلامرضا جلالی در اختتامیه سی‌وهفتمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور، معلمان را آینده‌ساز خواند و اظهار کرد: پایه و اساس تربیت و پرورش نسل آینده در مدارس شکل می‌گیرد.

وی افزود: از منظر پدافند غیر عامل، صیانت و حفاظت دانش‌آموزان نیز بر عهده آموزش و پرورش و معلمان است. انتظار از آموزش و پرورش، از مدرسه و مدیر گرفته تا معلمان و سایر کارکنان این است که سازوکاری برای حفاظت و دفاع از دانش‌آموزان بیاندیشند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، مدرسه آماده را یک شاخص جهانی برای آمادگی در برابر تهدیدات و مخاطرات دانست و تصریح کرد: مدرسه هم وظیفه تربیت یک نسل آماده برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را بر عهده دارد و هم باید از ساختار و فیزیک مقاوم، کادر آموزش‌دیده و سازمان‌یافته، نظامات و سازوکارهای برای مقابله با حوادث احتمالی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه آماده، راهکار تضمین پایداری مدارس و دفاع از دانش‌آموزان برابر انواع مختلف تهدید است، ادامه داد: آمادگی ساختار، مدیر و معلمان مدرسه از جمله ویژگی‌های یک مدرسه آماده است. همچنین کسب چنین آمادگی نیازمند برنامه‌ و سازوکار مبتنی بر پدافند غیر عامل در برابر تهدیدات و حوادث احتمالی است.

جلالی گفت: آمادگی با آموزش، تمرین و رزمایش کسب می‌شود. این امر آمادگی خانواده برای مشارکت در مسائل مهم مدرسه و دانش آموزان را هم می‌طلبد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، رعایت بهداشت را یکی دیگر از گام‌های مهم در شکل‌گیری یک مدرسه آماده برشمرد و اظهار کرد: مدرسه باید به نهادینه‌سازی رعایت اصول بهداشتی در سبک زندگی، آموزش و رفتار دانش‌آموزان کمک کند. تحقق بهداشت فردی، محیطی و حرفه‌ای، مشارکت انجمن اولیا و مربیان را هم می‌طلبد.

جلالی تقویت بعد پرورشی مدارس را از دیگر ویژگی‌های یک مدرسه آماده برشمرد و گفت: باید دانش‌آموزان را با مفاهیم اخلاقی، دینی و انقلابی آشنا کنیم و بر اساس این آموزه‌ها پرورش بدهیم.

جلالی یادآور شد: سهل‌انگاری‌ و ساده‌اندیشی‌ در دولت گذشته سبب شد تا زیرساخت‌های افکار عمومی و شکل‌دهی باور و ذهن مردم تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه که در اختیار دشمنان است، قرار گیرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها