لاریجانی برای لیست انتخاباتی اش روی چه نیروهایی حساب باز کرده؟

دلیل انتخابات مجلس دوازدهم برای علی لاریجانی بسیار مهم است؛ تا جایی که همه نیروهایش را فراخوانده است.

لاریجانی برای لیست انتخاباتی اش روی چه نیروهایی حساب باز کرده؟

بهروز نعمتی می‌گوید لاریجانی در انتخابات مجلس حتما نقش‌آفرنی می‌کند. پس از انجام پیش ثبت نام انتخابات هرچه گشتیم نامی از علی لاریجانی به چشم نخورد و گویا این نقش‌آفرینی که نعمتی به آن اشاره می‌کند، ارائه لیست از سوی لاریجانی است. هرچند به تازگی ابراهیم نکو، نماینده ادوار مجلس گفته است که قرار بود لاریجای از طرف اصلاح‌طلبان به عنوان سرلیست تهران دعوت شود اما چراغ سبزی ندید و سردرگم شد.

تا اینجای کار مشخص است که علی لاریجانی نمی‌خواهد خودش به طور مستقیم وارد انتخابات شود اما در عین حال با آمدن افرادی مانند منصور حقیقت‌پور، عزت‌الله یوسفیان‌ملا و البته علی مطهری مشخص است که او به نزدیکانش توصیه کرده که وارد انتخابات شوند. لاریجانی بر مطهری حساب ویژه باز کرده زیرا تصور می‌کند او می‌تواند از نیروهای اصلاح‌طلب میانه‌رو نیز جذب لیستش کند. در واقع لاریجانی بر دو گروه سرمایه‌گذاری خواهد کرد؛ اصولگرایان سنتی و مشخصا نیروهای نزدیک به جامعه روحانیت مبارز و اصلاح‌طلبان میانه‌رو. در کنار اینها او بر مستقلین یعنی نزدیکان روحانی هم حساب باز کرده است. اما همه اینها برای چیست؟

پس از پایان مجلس دهم به نظر رسید که لاریجانی دیگر نمی‌خواهد ادامه کار سیاسی‌اش را در مجلس دنبال کند. او در انتخابات مجلس یازدهم نامزد نشد تا حدس‌ها و گمان‌ها به سمت میل او برای ریاست‌جمهوری برود. گمانه‌زنی‌ها درست هم بود و او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 نامزد شد که البته صلاحیتش تأیید نشد. هرچند به نظر می‌رسید لاریجانی می‌دانست که در آن مقطع به دلیل عملکرد دولت روحانی، ناکامی‌ برجام و البته عملکرد ضعیف مجلس دهم اقبالی از سوی مردم ندارد و خواست تا دو سالی فاصله ایجاد شود. او در انتخابات 1400 نامزد شد و عملا نتوانست موجی انتخاباتی برای خود راه بیندازد که در نهایت هم صلاحیتش تأیید نشد.

لاریجانی گویا هنوز میلش به پاستور است و می‌کوشد مجلسی نزدیک به خودش تشکیل شود تا از این رهگذر در صورت نامزدشدنش در انتخابات 1404 دستِ‌کم با مجلسی مخالف روبه‌رو نباشد؛ به همین دلیل انتخابات مجلس دوازدهم برای علی لاریجانی بسیار مهم است؛ تا جایی که همه نیروهایش را فراخوانده است.

منبع: فردا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها