تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه، ایران و بلاروس

دولت انگلیس به دلیل جنگ اوکراین اقدام به اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه، ایران و بلاروس کرد.

تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه، ایران و بلاروس

از ابتدای جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کشور‌های غربی به رهبری آمریکا اقدام به اتخاذ استراتژی دوگانه در این باره کرده‌اند؛ نخست آن‌ها به دنبال اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه به منظور تضعیف ماشین جنگی این کشور بوده اند و در عین حال حمایت گسترده مالی و تسلیحاتی از اوکراین به منظور تقویت ارتش این کشور برای پیروزی در جبهه نبرد گام دیگر آن‌ها بود. انگلیس به عنوان نزدیکترین متحد آمریکا نقش مهمی در این زمینه داشته است. 

به گزارش تله تریدر، دفتر وزارت خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) از اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین خبر داد. 

مقامات دولتی می‌گویند تحریم‌های جدید به دنبال آن است که دسترسی مسکو به تسلیحات خارجی را محدود کند. این تحریم‌ها ۲۲ فرد و نهادی که خارج از روسیه در حال تجارت با این کشور هستند را هدف قرار داده و مانع از فروش تسلیحات خارجی به مسکو می‌شود. 

همچنین ۳ شرکت روسی در داخل این کشور که اقدام به واردات تجهیزات الکترونیکی به منظور استفاده در حوزه نظامی می‌کردند نیز به لیست تحریم‌های لندن افزوده شده‌اند. 

دفتر وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحریم‌های جدید شامل شرکت‌هایی در ایران و بلاروس نیز می‌شود که اقدام به حمایت فعال از پوتین با ارسال مستقیم تسلیحات به این کشور می‌کنند.»

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در این باره گفت: «تحریم‌های جدید باعث خالی شدن بیش از پیش زرادخانه‌های تسلیحاتی روسیه می‌شود و باعث تعطیلی زنجیره تأمین تسلیحات برای پوتین می‌شود که اکنون با چالش مشکلات صنعت نظامی این کشور دست و پنجه نرم می‌کند.»

پیش‌تر دولت انگلیس نخستین دولت غربی بود که اقدام به ارسال موشک‌های برد بلند به اوکراین کرده و از حملات کی‌یف به عمق خاک روسیه دفاع کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها