عضو خبرگان رهبری:

دشمن پویش تحریم لباس مشکی و محرم راه انداخته است/ مجالس امام حسین را باید قوی‌تر برگزار کنیم

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن پویش‌هایی را برای تحریم لباس مشکی و محرم راه انداخته است که باید با آن مقابله کرد. مجالس امام حسین را باید قوی‌تر برگزار کنیم.

دشمن پویش تحریم لباس مشکی و محرم راه انداخته است/ مجالس امام حسین را باید قوی‌تر برگزار کنیم

آیت الله عباس کعبی در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس و نخبگان اجتماعی فرهنگی شهرستان شوشتر، اظهار داشت: مصیبت عظیم عاشورا بعدی ملکوتی به حجم تمام حقیقت هستی دارد، زیرا خلاصه آفرینش این است که انسان خلیفه الله بشود و انسان کامل که برگزیده خدا و تربیت شده دستگاه الهی است برای رهبری هستی و انسان‌های دیگر به عنوان خلیفه الله و رهبر جامعه معین می‌شود که خداوند این جایگاه را به محمد و آل محمد سپرده است.

بیشتر بخوانید: فرماندار مشهد: بعضی برنامه دارند که در مجالس مذهبی بدون حجاب وارد شوند

 وی در ادامه با بیان اینکه در مسیر امت‌سازی پیامبر انحرافی باعدم جانشینی امیرالمؤمنین رخ داد، ادامه داد: نظام ولایت رسول خدا تبدیل به نظام پادشاهی مطلقه شد که در نظام یزید به استحاله تمام و از بین بردن اسلام ختم شد؛ تنها راه حفظ اسلام در این زمان شهادت امام بود. برخی سؤال می‌کنند چرا مصیبت دیگر ائمه و پنج تن آل عبا را گرامی نمی‌دارید و در پاسخ باید گفت امام حسین همه این پنج تن را نمایندگی می‌کرد و اگر رسول خدا یا امیرمؤمنان نیز در آن زمان بودند توسط نظام یزید به شهادت می‌رسیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از ابعاد غیبی مصیبت بزرگ شهادت امام حسین را پیش بینی این مصیبت توسط رسول خدا دانست و اظهار داشت: مجالس امام حسین را باید قوی‌تر برگزار کنیم، زیرا امام حسین هویت بخش و تحول آفرین است و در نهضت این امام درس‌های بزرگی است که با احیای آن بسیاری از گرفتاری‌ها قابل حل است.

وی با بیان اینکه پرچم حسین بر بام ایران اسلامی برافراشته است، ملت ایران را متعهد و حاضر در صحنه معرفی کرد و اظهار داشت: در روایتی از امام حسین آمده که خداوند کارهای بزرگ و آرمان‌های بلند را دوست دارد و کارهای کوچک و سطحی را دوست ندارد؛ این روایت به ما می‌آموزد نباید در زندگی دچار مسائل روزمره شویم بلکه باید با داشتن چشم انداز، اندیشه، ابتکار و نوآوری بتوانیم تحول ایجاد کنیم؛ این ایجاد تحول نیز باید در سطح فردی و اجتماعی در سطح شهر، کشور و جهان باشد.

کعبی با تأکید بر اینکه نگاه ما باید راهبردی باشد، ادامه داد: در روایتی دیگر آمده است هر که از وظیفه شرعی کم نگذارد بان خداوند دستش را می‌گیرد و این موضوع اشاره به اخلاص داشته و اخلاص نیز ۴ علامت دارد: انسان مخلص نیاز به تشکر ندارد رزمندگانی بودند که خود را مخفی می‌کردند تا دوربین تصویر آن‌ها را نگیرد؛ در آدم مخلص ملامت‌ها تأثیر ندارد و منت نیز بر کسی نمی‌گذارند و در آخر نیز خود را بدهکار می‌داند نه طلبکار.

وی با اشاره به تأکید رهبری معظم در خصوص تقویت ایمان و امید در جامعه، اضافه کرد: یکی از راه‌های حل مشکل فقر و فساد و تبعیض اعتماد به خدا و تقویت ایمان و عمل صالح است که در کنار آن باید کار و کوشش باشد و نباید مأیوس شد؛ کسی که بر خدا منت بگذارد خداوند او را ذلیل می‌کند؛ دشمن بر روی رابطه مردم با خدا کار می‌کند و همچنین ایجاد یأس می‌کند و از طریق فضای مجازی آن را پمپاژ می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت کشور تصریح کرد: وزرا، سازمان‌ها و شخص رئیس جمهور در دولت رئیسی شبانه روزی کار می‌کنند و زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است؛ مشکلات معیشتی ریشه دار بوده است و برای مهار تورم کارگروه‌های جدی تشکیل شده است؛ سیاست خارجی به خوبی پیش می‌رود و امیداوریم با ایجاد گشایش‌هایی حلاوت مردم را در حل مشکلات معیشتی ببینیم.

وی در ادامه اراده نظام در موضوع عفاف و حجاب را صیانت از این موضوع دانست و بیان داشت: قوای سه‌گانه نگاه واحدی دارند؛ رئیسی با مهربانی و قانون مندی خواهش کرده نسبت به افراد غافل کار شود؛ افرادی به شکل سازمان یافته دنبال نافرمانی و هنجارشکنی بوده و برنامه دشمن را پیاده می‌کنند که باید با آن‌ها برخورد شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید از تلاش‌های نیروی انتظامی در خصوص برخورد با بی‌حجابی‌ها تقدیر کرد. اگر دست به دست هم دهیم و با اتحاد، هم افزایی، تقسیم کار، توزیع نقش، شناخت مسائل و توجه به منافع عمومی در وسط میدان حاضر شویم کارهای بزرگی را می‌توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به حضور رزمندگان دفاع مقدس و نسل اول و فرهیخته انقلاب در جمع از آن‌ها خواست تجربه‌های خود را به نسل جدید انقلاب منتقل کنند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه لازم است به جای نگاه جزئی نگر و حزبی، جبهه‌ای عمل کنیم، ادامه داد: نگاه گروهی، منافع محفلی است، اما نگاه جبهه‌ای وظیفه محور و معامله با خدا است؛ در نگاه جبهه‌ای هم افزایی بوده و دشمن نیز تضعیف می‌شود. باید نگاه خود را جبهه‌ای کرده و جهادی و انقلابی عمل کنیم.

وی در پایان با اشاره به درس‌های نهضت عاشورا، خاطرنشان کرد: گریه جوشش عاطفه‌ها، زیارت اعلام وفاداری و ذکر مصیبت تعظیم شعائر است، اما یاری کردن امام حسین امروز حرکت در خط این امام، خدمت به مردم و تقویت نظام اسلامی است؛ دشمن پویش‌هایی را برای تحریم لباس مشکی و محرم راه انداخته است که باید با آن مقابله کرد.

منبع: رسا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها