اسکورت یک کیلومتری رئیس طالبان/ ویدئو

در این ویدئو اسکورت یک کیلومتری ملا حسن نخست وزیر حکومت طالبان را مشاهده می کنید.

اسکورت یک کیلومتری رئیس طالبان/ ویدئو

ملاحسن آخوند (نخست وزیر حکومت طالبان) در یکی از سخنرانی های خود گفته است که اشغال و جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و امنیت تأمین شده است.

او می‌گوید که امنیت در افغانستان تامین شده است و از سر و مال مردم حفاظت خواهند کرد.

وی گفت که حکومت تازه همه شمول‌تر از حکومت پیشین است.

او در ادامه گفت که امارت اسلامی می‌خواهد با همه کشورها روابط خوب سیاسی و اقتصادی داشته باشد. همچنین اضافه کرد که امارت اسلامی نمی‌خواهد در امور دیگران مداخله کند و از کشورها خواست که کمک‌هایشان را به مردم افغانستان ادامه دهند.

به گفته وی، اگر ذخایر ارزی افغانستان آزاد شود، مشکلات اقتصادی در کشور حل خواهند شد. او افزود که چالش‌های اقتصادی پیش از آمدن امارت اسلامی وجود داشت.

رییس الوزرا به تمام ادارات دولتی دستور داد که برای رسیدگی به مشکلات مردم دروازه‌های ادارات حکومتی را باز نگه دارند و افرادی را که از نام نیروهای امارت اسلامی سوء استفاده می‌کنند، خلع سلاح و به پنجه قانون بسپارند.

او همچنان افزود که برای اصلاحات ادارات دولتی کمیسیون‌های گوناگون را ایجاد کرده است تا به مشکلات مردم رسیدگی صورت بگیرد.

ملامحمد حسن همچنین گفت حق‌های زنان به‌گونه‌ی بی‌پیشینه‌ی تامین شده است، زمینه‌ی آموزش هم بر آنان در چوکات اسلام فراهم خواهد شد: امروز زنان در افغانستان مصوون اند و هیچ‌کسی نگاه بدی به سوی زنان نمی‌تواند. زنان حق تحصیل و کار را دارند، هم‌اکنون درس می‌خوانند و کار می‌کنند و ما برایشان زمینه‌های خوب‌تری برای درس و کار را مساعد می‌سازیم.

ملاحسن کیست؟

محمد حسن آخوند در حکومت قبلی طالبان، در دهه ۹۰ میلادی، سمت وزارت خارجه را بر عهده داشت. بعد از سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱، تاکنون محمد حسن آخوند رئیس شورای رهبری گروه طالبان بوده است. 

نخست وزیر افغانستان، متولد ولایت قندهار -خاستگاه گروه طالبان- و از قوم پشتون و شاخه درانی است و نسب خانوادگی او به احمدشاه درانی، بنیانگذار افغانستان مدرن برمی‌گردد. 

گفته می‌شود که نخست وزیر جدید افغانستان تحصیلات رسمی ندارد و فقط در مدارس دینی در پاکستان تحصیل کرده است. 

ملا محمد حسن ۷۰ساله بیشتر از اینکه فرد مذهبی باشد، سیاسی است و به دلیل اینکه ریاست شورای رهبری گروه طالبان را در دست داشته، در امور نظامی هم تاثیرگذار است. او در میان گروه طالبان از احترام بیشتری برخوردار است. 

نخست وزیر طالبان، از چهره‌های نزدیک به ملا محمد عمر، رهبر پیشین گروه طالبان بود و گفته می‌شود که اکنون هم به ملا هبت‌الله رهبر فعلی نزدیک است. 

همچنین در دهه نود میلادی، او به عنوان معاون وزیر خارجه طالبان کار می‌کرد. 

وی نقش رهبری و هدایتگری مهمی در شورای رهبری ایفا کرده است. این شورا، همچنین به عنوان شورای کویته شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۱ پس از حمله ایالات متحده به افغانستان شکل گرفت. 

در بیشتر از دو سال گذشته که گفت‌وگوهای آمریکا با گروه طالبان در دوحه قطر آغاز شد و چهره‌های تاثیرگذار این گروه در برابر دوربین‌های رسانه‌ها قرار گرفتند، حسن آخوند در این گفت‌وگوها حضور نداشت و اعلام اسم او به عنوان سرپرست نخست وزیر غیرمنتظره بود. 

حجم ویدیو: 7.65M | مدت زمان ویدیو: 00:01:26 | دانلود ویدیو
منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • محمد گندم نژاد(طوسی)
    8

    کم شخصیتی نیست.امریکا و شوروی را شکست داده است و نخست وزیر ملا هیبت اله هست.ان شاالله که شهادت نصیبش خواهد شد.اما با این اسکورت فکر نکنم عزرائیل هم توان هیچ کاری را ندارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      با این مدارک عالیه هنوز فکر کنم ما مجلس خبرگان و مجلس و مجمع تشهیص مصلحت نظام و بالایی لااقل دیپلم دیگه دارند به جز ششمی

    • محمد گندم نژاد(طوسی)
      0

      این همه جنگ و خون ریزی برای کسب قدرت بود. چند سال دیگه نگاه کنید که در چه کاخ های زندگی میکنند که عین بهشت هست و دیگر نیازی به بهشت ندارند

    • ناشناس
      0

      ماشالا هر چه جهل بیشتر حماقت بیشترتر
      چقدر این تصویر اسکورت لندکروزها و گنده گ…یها آشناست بنظر اتاق فکر مشترکی دارن

    • جواد
      0

      انشاله

    • ناشناس
      0

      ماشااله به انگلستان که تا سالیان سال در آب نمک برای منطقه ارتجاع خوابنده تا اگر یکی ترکید بعدی آماده باشد !

  • باران می بارد
    3

    خب که چی؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تازه به دوران رسیده عقده ای را تماشا کن. قابل توجه محققان و جامعه شناسان و روانشناسان. و جانور شناسان. از قدیم گفتن میمون هرچی زشت تر باشه اداش بیشتره.

  • ناشناس
    0

    یا رب مبادا گدا معتبر شود....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      .. نخست وزیر افغانستان، متولد ولایت قندهار -خاستگاه گروه طالبان- و از قوم پشتون و شاخه درانی است و نسب خانوادگی او به احمدشاه درانی، بنیانگذار افغانستان مدرن برمی‌گردد ..


      احمدشاه درانی بنیانگذار "افغانستان مدرن"(!) معاون و خزانه‌دار نادرقلی دزد افشار بود. نیمی از قشون نادرقلی دزد را همین افغان‌های درانی تشکیل می‌دادند و جنگ‌های نادرقلی دزد فقط علیه یک شاخه دیگر از افغان‌ها (موسوم به افغان‌های غلجایی) بود.‌ نادرقلی دزد، سرداران درانی را به حکومت مناطق مختلف ایران گماشت و مامور سرکوب قیام‌های مردمی کرد که از ستم‌ها و دزدی‌های نادرقلی دزد به ستوه آمده بودند؛ از جمله، آزادخان درانی افغانی امیر آذربایجان و مامور سرکوب مردم آن دیار شد و بعدها توسط کریم‌خان زند مغلوب و سرکوب شد. افغان‌های درانی با اینکه تا حد زیادی توسط کریم‌خان تار ومار شدند ولی تا اوایل عهد قجر همچنان حاکم کرمان و توابع بودند. نادرقلی دزد با همدستی افغان‌ها و ازبک‌های قشونش طرح قتل‌عام و کشتار بزرگی را ریخته بود که البته امانش ندادند و او را به هلاکت رساندند. پس از هلاکت نادرقلی دزد در ژوئن ۱۷۴۷، ازبک‌ها و افغان‌های سپاه او جواهرات و اموالی که نادرقلی دزد از مردم‌ هند و ایران غارت کرده و در اردوگاهش نگه می‌داشت را برداشتند و به قندهار رفتند و در اکتبر همان سال در مراسمی در زیارتگاه شیرسرخ قندهار، احمدشاه را به سلطنت برداشتند ..

      این هم شمّه‌ای کوتاه از خدمات نادرقلی دزد که او را به عنوان "قهرمان ملی" و "عامل اخراج افغان‌ها از ایران"(!!) کرده‌اند توی پاچه‌‌ی ملت فهیم و آگاه و همیشه در صحنه ..

  • ناشناس
    5

    این افغانها وعراقیها دارن پیشرفت می کنند وکشورم ایران روز به روز داره ضعیف تر می شود مردم ناتوانتر می شوند نباید به اینها رو داد هزار بار باید گفت ورود اینها به کشور خطرناک است شما باید روی مردم خودتان حساب کنید نه روی دشمن .

    نظرات شما -
    • 4

      داعش و القاعده و طالبان سربازان نیابتی آمریکا و اسراییل هستند تا به اسم اسلام ترور کنند

    • ناشناس
      0

      منتظر باش تا روت حساب کنن

  • مهدی
    2

    این وحوش را باید با زور بیرون کرد

  • ناشناس
    0

    شپشوهاعقده می گشایند

  • محمد
    1

    یعنی زمان اسلام و حکومت اسلامی هم همینطور بوده و مت اشتباه خواندیم و شنیدیم؟؟!!

  • ناشناس
    2

    صل علی محمد بوی رجایی آمد

  • ناشناس
    1

    همه باید در خدمت برترین و بزرگترین زن جهان جنیفر لوپز باشیم

  • محمد
    0

    فقط تویوتا را نگاه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از کجو پول میارن؟

    • 4

      آمریکا طراحی وتجهیزشون کرده و خوب بهشون پول میرسونه

  • ناشناس
    1

    یعنی این شپش های داخل ریشش چقدر دعاش می کنند که عمرش زیاد شود . دعای شپش ها پذیرفته میشود ولی دعای مراجع ما برای خنکی هوا و باران نه .

  • ناشناس
    0

    بزم بزم .بزم مرده . یادم اوردید

  • shahram
    0

    بنده خدا راست میگه ... همه نا امنی زیر سر خود طالبان بوده و هست

  • ناشناس
    0

    خجالت نمی کشین همین چند رو پیش یه استاندار رفته بود جای یک کیلومتر ماشین پشت سرش بود مدیران وریسجمهور ما هم همینطور دوروز قبل وبعد جادها بسته است هیلوکپتر پرواز میدن ولی خودشون زمینی میروند مردمی نیستند

  • ناشناس
    6

    ماه محرم شد . منتظر خونریزی همین قرمساق و دار و دسته اش در هیات های عزاداری و کشته شدن صدها بیگناه به جرم حب حسین ع باشید . بچه های مناطق افغان لباس ندارند و این خبیث شیطان پرست این طوری عرض اندام میکنه . درد و بلای علی ع و خاندانش بخوره تو سر هرچی مرتجع و بدعت گذار .

  • نعمت
    0

    غاصبانه برمملکت سوار شدند حالا اسکورت میشوند چون مردمی نیستند

    نظرات شما -
    • 0

      آره به اندازه همتایان ایرانی‌شون مردمی نیستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها