مقامات آمریکایی درخواست بایدن از نتانیاهو برای توقف اصلاحات قضایی را تایید کردند

برخی مقامات ارشد آمریکایی اظهارات توماس فریدمن، خبرنگار این کشور درباره درخواست رئیس جمهور کشورشان از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توقف فوری طرح اصلاحات قضایی را تایید کردند.

مقامات آمریکایی درخواست بایدن از نتانیاهو برای توقف اصلاحات قضایی را تایید کردند

سایت "i۲۴NEWS" رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برخی مقامات ارشد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهارات منسوب به او در مقاله‌ای به قلم فریدمن در روزنامه نیویورک تایمز را تایید کردند. در این مقاله نوشته شده که بایدن از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته فعالیت‌های کابینه‌اش برای تصویب اصلاحات قضایی را فورا متوقف کند.

همچنین جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز مطالب فریدمن به نقل از بایدن را تایید کرد.

اما برخی مسؤولان آمریکایی از بیانیه رسمی دفتر نتانیاهو پس از مکالمه او و بایدن که در آن پیشنهاد تصویب پیش‌نویسی را داده بود که مانع از بازنگری قضایی اقدامات کابینه‌اش شود، استقبال نکردند.

بایدن در گفت‌وگویی که با فریدمن داشت، بار دیگر بر مخالفت خود با اقدامات فعلی کابینه نتانیاهو تاکید کرد و گفت که این اقدامات واشنگتن را نگران کرده و واشنگتن بر توقف این روند و قرار گرفتن آن در چارچوب توافقی گسترده‌تر و یک تسویه حساب واقعی تاکید دارد.

کاخ سفید در حالی این توضیحات را ارائه کرد که برخی مسؤولان رژیم صهیونیستی مدعی شدند، پیام بایدن درباره توقف فوری تصویب اصلاحات قضایی در گفتگوی تلفنی منتقل نشده است.

در این رابطه تساهی هنگبی، مشاور امنیت "ملی" نتانیاهو درباره مقاله فریدمن مدعی شد که "اظهارات منسوب به رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی منتقل نشد".

هنگبی در ادامه نیز این گفتگوی تلفنی را خوب، صادقانه و سازنده خواند.

پیش از این جو بایدن کابینه فعلی نتانیاهو را افراطی‌ترین کابینه‌ تاریخ رژیم صهیونیستی خواند.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یکی از نزدیکان نتانیاهو اعلام کردند که "رئیس جمهور آمریکا گستاخ است".

همچنین یک منبع نزدیک به نتانیاهو، آمریکا را به حمایت مالی اعتراضات علیه اصلاحات قضایی در اراضی اشغالی متهم کرد.

دفتر نتانیاهو نیز گزارش‌های منتشر شده درباره تعهد او به بایدن برای متوقف کردن شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری اشغالی تا پایان سال جاری میلادی را تکذیب کرد.

با وجود تنش‌هایی که در روابط رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وجود آمده، بایدن در نهایت دوشنبه موافقت کرد که در سال جاری میلادی در آمریکا میزبان نتانیاهو باشد، البته هنوز مشخص نشده که این دیدار در کاخ سفید انجام خواهد شد یا نه.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها