متهم شدن عمران خان به افشای اسرار دولتی

وزیر کشور پاکستان از متهم شدن نخست وزیر پیشین این کشور به افشای اسرار دولتی خبر داد.

متهم شدن عمران خان به افشای اسرار دولتی

عمران خان، که با تاسیس حزب تحریک انصاف به دنبال مبارزه با فساد در این کشور بود، در نهایت نتوانست با محور قدرت در این کشور مقابله کند و خود متهم به طیف گسترده‌ای از جرم‌ها از جمله فساد مالی شد. اکنون مقامات پاکستانی از اتهامات جدید علیه عمران خان خبر داده‌اند. 

رانا صنع الله، وزیر کشور پاکستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: عمران خان اکنون با اتهامات جدیدی مواجه است که شامل افشای اسرار دولتی می‌شود. از این رو، وی باید درباره این پرونده در دادگاه حاضر شود. 

این پرونده مربوط به ارتباط دیپلماتیک میان اسلام آباد و واشنگتن می‌شود که عمران خان سال گذشته میلادی آن را بخشی از توطئه آمریکا برای سرنگونی دولت خود خوانده بود. واشنگتن هرگونه دست داشتن در توطئه علیه دولت عمران خان را رد کرده است. 

وزیر کشور پاکستان در این باره می‌گوید: این تصمیم پس از آن اتخاذ می‌شود که اعظم خان، منشی پیشین عمران خان در دادگاه اعتراف کرد یک نامه رمزگذاری شده دیپلماتیک آمریکا توسط عمران خان در مارس ۲۰۲۲ به منظور اهداف سیاسی دست کاری شده است. 

عمران خان ۷۰ ساله تاکنون تمامی اتهامات وارده به خود را رد کرده است و تاکید دارد رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان به وی در آوریل ۲۰۲۲ به دلیل توطئه آمریکا به دلیل سفر او به مسکو انجام شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها