پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

عملکرد وزارت ارتباطات در ارتقاء شاخص‌ها در پایین‌ترین سطح خود است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: علی‌رغم وعده‌هایی که وزیر ارتباطات در زمان رای‌گیری به نمایندگان برای بهبود شاخص‌های این حوزه داده بود، در دو سال گذشته نه تنها شاهد ارتقاء شاخص‌های زیرساختی حوزه ارتباطات نبودیم، بلکه امروز در کمتر شهر و روستایی است که مردم از وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی ناراضی نباشند.

عملکرد وزارت ارتباطات در ارتقاء شاخص‌ها در پایین‌ترین سطح خود است

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در طرح چند سوال از وزیر ارتباطات پیرامون علت ضعف عملکرد این وزارتخانه در زمینه‌های عملیاتی بیان کرد: نکته اصلی سوال بنده به تکالیف وزارتخانه در حوزه‌های مختلف زیرساختی باز می‌گردد. در روز اول که آقای زارع‌پور به عنوان وزیر معرفی شدند در جلسات مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و برنامه‌ای را ارائه کردند. در کمیسیون اقتصادی به دلیل اهمیت موضوعات مرتبط با اقتصاد دیجیتال که از ظرفیت‌های مهم نظام اقتصادی به شمار می‌رود سوالاتی مطرح شد و ایشان قول دادند در یک برنامه زمان‌بندی شده اقدامات لازم در این حوزه را انجام دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی در ادامه اظهار کرد: برنامه‌ای که شما در کمیسیون برای تکمیل زیرساخت‌ها ارائه کردید را ارزیابی کردیم، علی‌رغم این‌که از عمر دولت سیزدهم دو سال می‌گذرد اما عملکرد وزارت ارتباطات در شاخص‌های مرتبط با ماموریت‌های این وزارتخانه کمترین میزان است. در حوزه سند ملی و نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال التزام اپراتورها به قانون استفاده حداکثری از توان تولید داخلی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای ورود به اصل تحول اقتصاد دیجیتال آن طور که باید پیش نرفته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز مردم چه میزان از وضعیت شاخص‌های حوزه ارتباطی رضایتمند هستند؟ وضعیت اینترنت در روستاها و شهرها چگونه است؟ وضعیت تلفن ثابت چطور؟ در زمان کرونا چالش اصلی حوزه آموزش در کشور ضعف اینترنت بود. در بسیاری از مناطق حوزه انتخابیه بنده به دلیل نبود زیرساخت‌ها بحث آموزش با چالش جدی مواجه شد. ما به شدت از وضعیت کنونی گلایه داریم. ارتقاء شاخص‌های حوزه ارتباطی مطلوب نیست.

پورابراهیمی ادامه داد: قرار بود ظرف یکسال شاخص‌ها بهبود پیدا کند اما اکنون دو سال گذشته است و در کمتر روستا و شهری است که مردم از وضعیت زیرساختی ناراضی نباشند. اگر محدودیتی در ساختار وزارتخانه یا دولتی وجود دارد وزیر شخصا اعلام کند. این وضعیت در شأن نظام نیست. امروز سرعت پهنا و کندی ارتباطات در بدترین وضعیت خود قرار دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: کارکنان شرکت مخابرات باید به کجا پناه ببرند، ایثارگران در آنجا چگونه باید مشکلات خود را حل کنند؟ بنده حدود دو هفته قبل در کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای را برای حل مشکلات شرکت مخابرات با مسئولان آن برگزار کردم و بنده پرسیدم که ما چگونه می‌توانیم به شما برای حل مشکلات کمک کنیم؟ آقای وزیر جاده شما و ما و اپراتورها جاده یک طرفه نیست ما هم در کنار شما هستیم و هرجا که نیازمند اتخاذ تصمیماتی باشید به شما کمک می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: از نظر شما وضعیت اینترنت مناسب است؟ حال بنده نمی‌دانم منبع شاخص‌های شما کجاست؟ اما در خصوص اخلال در حوزه پهنای باند ما اصلا شرایط مناسبی نداریم. بخش زیادی از کسب و کارها دچار مشکل هستند از سوی دیگر اقتصاد کشور با احیای اقتصاد دیجیتال می‌تواند متحول شود. شما اعلام کردید شاخص‌هایی که در پایان دولت قبل اعلام شد و به شما تحویل دادند واقعی نبود. چرا این موضوع را به مردم توضیح ندادید؟

پورابراهیمی در ادامه بیان کرد: انتظار ما این است که به این وضعیت رسیدگی شود. ما دولت را قبول داریم دولت آقای رئیسی دولت مکتبی و انقلابی است اما ما باید ندای مردم را به گوش شما برسانیم. آقای وزیر شما تلاش می‌کنید اما این مسیر حرکت شما درست نیست. انتظار می‌رود برنامه‌هایی که برای جبران عملکرد ضعیف یکسال اخیر را دارید اعلام کنید و قول دهید آن را اجرایی می‌کنید.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها