لوموند:

هیچکس توهم ندارد؛ احتمال اندکی برای نزدیک شدن امریکا به چین وجود دارد

فردریک لومتر، خبرنگار لوموند در پکن، در مقاله خود تحلیل می کند که نشست مسالمت آمیز وزیر خزانه داری امریکا با دولت چین، تغییر چندانی در خصومت بین دو کشور ایجاد نمی کند.

هیچکس توهم ندارد؛ احتمال اندکی برای نزدیک شدن امریکا به چین وجود دارد

لومتر در لوموند نوشت: کمتر از سه هفته پس از آنتونی بلینکن نوبت به وزیر خزانه داری رسید که به پکن برود. مذاکرات او  با نخست وزیر ، معاون نخست وزیر در امور مالی، وزیر دارایی ، رئیس بانک خلق چین نشانه اهمیت این سفر برای امریکایی ها است.

وو شینبو، استاد روابط بین الملل در دانشگاه فودان در شانگهای، می گوید: «نگرانی اصلی ما موانع گمرکی است که توسط دولت ترامپ ایجاد شده و همچنان پابرجاست  و همچنین 1300 شرکت چینی که در فهرست نهادها یی قرار دارند که فعالیت‌هایشان توسط واشنگتن ممنوع یا محدود شده است. اختلافاتی که در صلاحیت وزیر خزانه داری  نیست. روز شنبه، خبرگزاری چین جدید نیز این دیدار را «سازنده» توصیف کرد، اما «سوء استفاده از امنیت ملی برای تبادلات اقتصادی و تجاری عادی را مناسب ندانست.»

وزیر خزانه داری امریکا تاکید کرد: «تمایز مهمی بین جداسازی اقتصادی و تنوع زنجیره های تأمین حیاتی وجود دارد. ما اقداماتی را به نام امنیت ملی انجام می دهیم. اما پکن این دو واژه را مترادف می داند.»

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی باغیرت
    0

    ایران دیگر از نظر اقتصادی سودی برای چین ندارد فقط میتواند نفت ارزان و مبادله کالا به کالا داشته باشد که خوشبختانه یا متاسفانه با کاهش محبوبیت جهانی بعد از انقلاب مهسا دچار گردید حالا این کشور رو به رشد به نظر من راه درستی را با ابر قدرت اقتصادی جهان در پیش گرفته است بیچاره ملت ایران
    عاشقتم ایران و ایرانی اصیل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها