روسیه ارسال کمک های بین المللی به سوریه را وتو کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه ای مبنی بر حفظ مسیر زمینی برای انتقال کمک های بشر دوستانه به سوریه که همچنان در جنگ داخلی بسر می برد، رای مثبت داد ولی روسیه به علت اختلاف با کشورهای غربی آن را وتو کرده است.

روسیه ارسال کمک های بین المللی به سوریه را وتو کرد

ان اچ کی نوشت: مهلت کمک های بشر دوستانه سازمان ملل به سوریه به تازگی به پایان رسیده است ولی برای ادامه این کمک ها لازم است که قطعنامه سازمان ملل تمدید شود. هم اکنون نگرانی جدی وجود دارد که به اندازه کافی کمک های بشر دوستانه بدست آوارگان سوری نرسد.

شورای امنیت سازمان ملل در شمال غرب سوریه برای افرادی که از حملات دولت اسد فرار کردند و در اردوگاه آوارگان و دیگر اسکان های موقت بسر می برند، از طریق ترکیه «‌مسیر پشتیبانی زمینی» به منظور ارسال دارو و غذا ایجاد کرده است. اما با این حال روسیه که از دولت اسد حمایت می کند، تاکید دارد که کمک های بشر دوستانه که تاکنون از طریق ترکیه صورت گرفته است، باید از طریق دولت اسد انجام شود. در این میان شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یازدهم ماه ژوییه به قطعنامه ای رای داد تا مسیر پشتیبانی کمک های بشر دوستانه به سوریه که روز دهم ماه ژوییه به پایان رسیده است، به مدت نه ماه و تا آوریل سال آینده تمدید شود. سیزده کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند و همچنین چین هم رای ممتنع داده است، ولی روسیه از حق وتوی خود استفاده کرد و آن را رد کرده است. این برای نخستین بار پس از ماه سپتامبر سال گذشته است که روسیه از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل استفاده می کند.

 شمال غرب سوریه منطقه ای است که تحت کنترل گروه مخالفان دولت اسد قرار دارد و افرادی که از حملات دولت اسد فرار کردند در اردوگاه آوارگان این منطقه بسر می برند. به گزارش سازمان ملل متحد ، بیش از چهار میلیون نفر در این اردوگاه و اسکان موقت زندگی می کنند که کمک های بشر دوستانه را از طریق مسیر پشتیبانی ترکیه دریافت می کنند. زن سی و پنجاله سوری که شوهر خود را در جنگ داخلی سوریه از دست داد و هم اکنون در این اردوگاه بسر می برد، در همین زمینه گفت: «چنانچه کمک ها متوقف شود، کودکان بر اثر گرسنگی تلف خواهند شد. لطفا کمک ها را متوقف نکنید. » مرد چهل و پنج ساله ای که به همراه سه فرزندش در این اردوگاه زندگی می کند ، درباره توقف کمک های بشر دوستانه اظهار داشت: «چنانچه کمک ها متوقف شود، جایی برای رفتن نخواهیم داشت.»

 پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل، شینو معاون سفیر ژاپن در سازمان ملل به ان اچ کی گفت:«‌ سوریه در وضعیت وخیم انسانی قرار دارد و ما برای ادامه روند کمک های بشر دوستانه به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیاز داشتیم. » معاون سفیر ژاپن در سازمان ملل در ادامه با اشاره به خسارات جدی که زمین لرزه بزرگ ماه فوریه امسال در سوریه به بار آورده است ، گفت: «ما آگاه هستیم که اردوگاه پس از زمین لرزه در چه وضعیتی بسر می برد. در نظر داریم به طریقی این کمک ها را دنبال کنیم و برای این کار همبستگی سایر کشورها نیز لازم و ضروری است. »

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • shahram
    0

    روسها عوضی ترین آدمها و حاگمان را دارند .

  • ناشناس
    0

    روسیه است ،،،فکر مردم فقیر هم نیست ،فقط به فکر منافع خودش است ،

  • ناشناس
    0

    آیا می دانستید بیشترین وتو توسط روسیه انجام شده است؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اتفاقا دست امریکاست چون هر ماه باید برای اسرائیل وتو کنه

  • سام
    1

    ایران . سوریه . عراق و لبنان و امثال اینها فکر میکنند کشورند در حالی که نفش مهره و کارت سرباز در بازی شترنج د ر دست قدرتها هستند .

  • ناشناس
    1

    خدا هم نشسته آن بالا و هی جنایت های پوتین و اسد و دوستانشان را نگاه می کند،ای خدا پس کی انتقام ملت مظلوم اوکراین و سوریه را از این دو ظالم خون آشام میگری؟؟؟

  • ناشناس
    1

    از کشوری متجاوز که رییس جمهورش متهم به جنایت علیه بشریت است و به دادگاه احضار شده بعیدنیست.

  • ناشناس
    2

    احسنت

  • ناشناس
    1

    چرا. لابد ایران کم باج داده

  • حقیقت
    1

    این عمو زرافه احمق هم به فکر نوکری پوتین و رییس بودن خودش است ملت سوریه به اندازه پشیزی برایش ارزش ندارد
    اربابش اجازه نمی‌دهد کمک‌ها کشورهای خارجی به مردم سوریه برسه.

  • ناشناس
    4

    این چه گزارشی که نوشتی (مردم سوریه) یا ارتش آزاد که تحت نظر امریکا و ترکیه دارند مردم سوریه را می کشند از کجا ارتش آزاد و بقیه اجیر شده گان مردم مظلوم سوریه شدند آنها همان بقایای دانش و وهابیون افراطی هستند که از طرف مال مختلف اجاره شدن ودر قبال پول و ناموس مسلمانان دارند خرابکاری می کنن

  • ناشناس
    1

    این کمک ها به معارضین دولت است که به همین بهانه تحهیزات حنگی برایشان ارسال می شود
    اگر سازمان ملل کمکی دارد باید از طریق دولت سوریه باشد نه معارضین، روسیه کار خوبی کرده

  • فقط میتونم بگم
    0

    و آنچه گران نیست جان انسان است لعنت خدا بر هر چه ضعیف کش است آدم از این خبرها قلبش ریش ریش میشود اگه دردم یکی بودی چه بودی اگه غم اندکی بودی چه بودی

  • سلام
    0

    فعلا که مردم وطنم احتیاج مبرم به کمک بشر دوستانه دارند دیگی که واس ما نجوشه بهتره سر سگ توش بجوشه باتشکر

  • ناشناس
    0

    روسیه غلط کرد که وتو کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها