گزارش عجیب آکسیوس از اخلاق بایدن؛ «عمو جو مهربان» یا مستبد

وب‌سایت آکسیوس در گزارش اختصاصی و گفت‌وگو با برخی نزدیکان جو بایدن، مدعی‌ شد که رئیس‌جمهوری ایالات متحده با کارکنان کاخ سفید رفتار خشن و تندی دارد و در بسیاری از مواقع شنیده‌ شده است که به آنها ناسزا می‌گوید.

گزارش عجیب آکسیوس از اخلاق بایدن؛ «عمو جو مهربان» یا مستبد

در پشت در‌های بسته کاخ سفید، بایدن چنان خلق و خوی تندی دارد که برخی از دستیاران او سعی می‌کنند از ملاقات تنها با رئیس‌جمهور اجتناب کنند. برخی یک راهکار دیگر در پیش گرفته‌اند؛ آنها شخصی را به عنوان ضربه گیر با خود به جلسه با بایدن می‌برند. 

طبق گفته دستیاران فعلی و سابق بایدن که شاهد چنین طغیان‌هایی از او بوده‌اند، روایت می‌کنند او در جلسات بسیار بد دهن است. بسیاری الفاظ رکیک جو بایدن در جلسات مختلف را نقل کرده‌اند. 

چهره رئیس‌جمهوری ایالات متحده در رسانه‌های این کشور معمولا به مثابه «یک عموی مهربان با عینک ری‌بن و بستنی در دست» به تصویر کشیده می‌شود، اما در واقع این طور نیست. 

برخی از دستیاران بایدن فکر می‌کنند که بهتر است رئیس‌جمهور گهگاه این بخش از خلق و خوی خود را در انظار عمومی نیز به نمایش بگذارد تا از نگرانی رای‌دهندگان در مورد اینکه رئیس‌جمهور ۸۰ ساله از کار افتاده است و برای مقامش بیش از حد پیر است، بکاهد.

دستیاران ارشد او در کاخ سفید و حتی کارمندان سطوح پایین‌تر نیز از دست او در امان نیستند و می‌توانند در خط آتش او قرار گیرند. یکی از مقامات دولت گفت: «هیچکس در امان نیست.»

کاخ سفید هیچ‌گاه درباره این بخش از خلق و خوی جو بایدن توضیح رسمی نداده است. با این حال  کریس ویپل، نویسنده کتاب درون کاخ سفید جو بایدن گفت: «شکی نیست که این صحبت‌ها درباره بداخلاقی جو بایدن حقیقت دارد. ممکن است او به اندازه بیل کلینتون پرخاشگر نباشد، اما قطعا شباهت‌هایی به او دارد.»

جو بایدن دستیارانش را در مورد موضوعات مختلف مواخذه می‌کند. وقتی آنها پاسخ یک سوال بایدن را ندانند؛ او شروع به تخریب و تحقیر آنها می‌کند.

دستیاران می‌گویند که فریاد زدن رئیس جمهور به یک مراسم هر روزه در کاخ سفید تبدیل شده است؛ «اگر بایدن سر شما فریاد نزند، می‌تواند نشانه‌ای باشد که او به شما احترام نمی‌گذارد.»

تد کافمن، رئیس پیشین دفتر بایدن در زمانی که جو بایدن نماینده دلاور در سنا بود، از رئیس سابقش دفاع می‌کند و به آکسیوس گفت که روند بایدن سیاست محور است و همین او را به یک مدیر اجرایی قوی تبدیل کرده است.

او گفت: «مواخذه و فریاد زدن‌های بایدن بر سر دستیاران، برای تحقیر آنها نیست. بیشتر افرادی که برای او کار کرده اند این واقعیت را دوست دارند که او آن‌ها را به چالش می‌کشد و آن‌ها را به تصمیم بهتری می‌رساند.»

برخی از دستیاران بایدن اما معتقدند که خشم‌ و عصبانیت رئیس جمهور منعکس کننده انتظارات بالای او از کارکنانش است.

مدافعان بایدن اذعان دارند که او می‌تواند سرسخت باشد. اما آن‌ها همچنین می‌گویند که او می‌تواند دلسوزتر از بسیاری از سیاستمداران قدرتمند باشد و می‌تواند آن‌ها را مانند خانواده دوست داشته باشد. آن‌ها می‌گویند به همین دلیل است که بسیاری از دستیاران دهه‌ها با بایدن کار کرده اند و از او دور نشده‌اند. 

بایدن اما همیشه سعی می‌کند خلق و خوی خود را در انظار عمومی پنهان کند، اما گهگاه شعله‌هایی از آتش خشم خود را نشان می‌دهد که برخی از دستیاران سابق او در مورد آن نوشته‌اند.

در ژانویه ۲۰۲۲، وقتی جو بایدن در یک گفتگوی جنجالی گرفتار شد، مجری فاکس نیوز را «پسر احمق» خطاب کرد.

جف کاناتون دستیار سابق بایدن درباره او نوشته است که بایدن زمانی که یک سناتور بود یک فرد خودکامه و دیکتاتور بود و سعی داشت کارکنانش را از طریق ترساندن، مدیریت کند. او به آکسیوس گفت: بایدن باید این بخش از اخلاق تند خود را پنهان کند تا بتواند تصویر «عمو جو مهربان» را حفظ کند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها